Miten kauniit naiset, jotka ovat tottuneet miesten palvontaan
suhtautuvat ikääntymiseen? Väistämättä tulee se päivä kun rupsahtaa ja miehiä ei enää kiinnosta.
Kommentit (66)
Ihan vaan huomio mitrn ap haukkuu tässä naisten ulkonäköä, miten vain nuoret ja ksuniit naiset kelpaavat, ja sitten kohta taas aloittaa kilttimies- jankutisketjun missä haukkuu naiset pinnallisuudesta.
MIten tuo palvonta ilmenee? itse olen huomananut että kauniita naisia vain pelätään eikä heille uskolleta puhua.
Positiivinen muutos on ollut. Saan nykyään pelkästään kivaa huomiota, kaikki sellainen ällöttävä lähentely, ahdistelu ja juntteilu on jäänyt pois ja mukavat & kohteliaat miehet sen sijaan lähestyy edelleen. En sitä sinänsä kaipaa, kun minulla on jo mies, mutta ei siitä ole haittaakaan. Piristää usein päivää. Välillä tuntuu että saan tällaista mukavaa huomiota, hymyjä ja katseita enemmän kuin nuorena, ehkä siksi että olin nuorena ujo.
Toinen kiva juttu on se, että nuorempana ulkonäöstäni puhuttiin koko ajan, ihan kuin se olisi tärkeintä minussa. Tämä oli hetken mukavaa ja itsetuntoa kohottavaa, mutta aika pian muuttui ärsyttäväksi. Toisaalta siitä oli hyötyä sillä sisuunnuin ja aloin opiskella hyvin vaativaa alaa isoksi osaksi siksi, että halusin näyttää olevani muutakin kuin ulkonäkö. Toisekseen huomasin myös että ulkonäkökehut kohottivat vääränlaista itsetuntoa, jolla on oikeastaan pohjimmaista itsetuntoa laskeva vaikutus. Onneksi huomasin tämän ajoissa.
Nykyään on mukavaa, kun saamani positiivinen palaute ja kehut koskevat niin paljon muutakin kuin ulkonäköä, joka tuntuu tänä päivänä aika turhalta asialta. Itse en koe saaneeni ulkonäön avulla mitään todellista hyvää elämääni.
Ei se kaunis yhtäkkiä muutu rumaksi vanhemmiten. Tätini on aina ollut kaunis ja on vieläkin melkein 60-vuotiaana. Kyllä hän näyttää ikäiseltään, mutta on kaunis.
Kaunis on aina kaunis. Ei ne kauniit piirteet katoa iän myötä, miksi katoaisi? En ymmärrä mistä puhut.
Vonkaamista se on yleensä ollut. Kauneus ei häviä ikääntyessä.
Ikääntyminen näyttää olevan ongema naisille, jotka eivät alunperinkään ole pitäneet itseään luonnonkauniina ja tunkevat naamansa täyteen myrkkyjä, tatuoituja karvoja, lisäkkeitä ja muuta ongelmajätettä jo nuorella iällä. Näin saa kasvonsa näyttämään 60-vuotiaalta vahanaamiolta jo 40-vuotiaana.
Mä oon huomannut et sellaiset luonnonkauniit on jopa tyynempiä. Ehkä ne on sit nähneet elämänsä aikana kauneuden hyvät ja huonot puolet.
Jos taas puhutaan näistä jotka "tekee" itsestäänsä kauniin eli feikkaa kauneuden (jos sitä siksi voi kutsua), niistä en tiedä,,,
Lopettaako jo se kauniiden haukkuminen. Ei kauniskaan mitään voi jos syntyy kauniiksi
Vierailija kirjoitti:
Miehet luulevat että heidän antamansa huomio olisi jotenkin erityisen arvokasta naisille :D Pikemminkin kun nainen vanhenee, hän on saanut tarpeekseen miehistä ylipäänsä.
Tämä! En vähimmässäkään määrin kaipaa sitä huomiota mitä nuorempana sai. Olet pantava, panisin puhki, noille kasvoille olisi kiva tulla jne. Ihan muutama kommentti on jäänyt mukavana mieleen. Nautin paljon enemmän älykkäistä keskusteluista miesten kanssa ja naisten yhtälailla, aivan sama miltä toinen näyttää. Ja kiitos iän, omaan peilikuvaan on ihan tyytyväinen eikä minun tarvitse muita miellyttää.
Haluan normaalia kohtelua enkä palvontaa. Jotkut miehet joskus halusi ostaa kukkia ja lahjoja jotta pääsisivät sänkyyn. Annoin pakit sellaisille. Baarissa tapasin normaalin miehen joka ei yrittänyt iskeä eikä tehdä vaikutusta. Ajattelin että se on erilainen mies joten pyysin sitä jatkoilla luokseni. Seksiä harrastimme ja pyysin seuraavana aamuna miestä jäämään vielä yöksi. Minä vähän ihastuin mieheen ja parin viikon jälkeen otin riskin ja pyysin sitä miehekseni. Siitä on nyt 15 vuotta pian. Meillä on yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet luulevat että heidän antamansa huomio olisi jotenkin erityisen arvokasta naisille :D Pikemminkin kun nainen vanhenee, hän on saanut tarpeekseen miehistä ylipäänsä.
Tämä! En vähimmässäkään määrin kaipaa sitä huomiota mitä nuorempana sai. Olet pantava, panisin puhki, noille kasvoille olisi kiva tulla jne. Ihan muutama kommentti on jäänyt mukavana mieleen. Nautin paljon enemmän älykkäistä keskusteluista miesten kanssa ja naisten yhtälailla, aivan sama miltä toinen näyttää. Ja kiitos iän, omaan peilikuvaan on ihan tyytyväinen eikä minun tarvitse muita miellyttää.
Riippuu varmasti täysin, missä piireissä pyörii.
Koskaan ei ole minulle mitään noin törkeää sanottu
Kauniiksi on sanottu varmaan satoja kertoja. Ja olenkin, jopa vielä yli viisikymppisenä.
Miehet rakastavat ajatella, että naiset kilpailisivat heidän huomiostaan ja rakentaisivat itsetuntonsa pelkän ulkonäön varaan.
Tämä on narsistista niin monella tasolla, että se on jo kiinnostavaa. Se on narsistista siinä, että mies itse ei näe naisessa muuta kuin ulkonäön. Narsistille muut ovat pelkkiä esineitä, ja eikä hän pysty kyseenalaistamaan etteikö asia olisi niin myös naiselle itselleen. Hän ajattelee että tietysti nainen pitää ulkonäköään tärkeimpänä, koska eihän hänessä muuta ole.
Narsismi paistaa myös siinä, miten mies näkee itsestäänselvyytenä että nainen haluaa miellyttää juuri häntä, juuri niillä asioilla jotka hänelle merkitsevät. Hänen näkökulmastaan nainen on esine ja hän ajattelee että nainen myös itse pitää itseään esineenä ja hänen elämänsä päämäärä on olla mahdollisimman hieno esine saadakseen narsistimiehen huomion.
Narsisti itse elää huomiosta, joten hän kuvittelee että huomio on elämän päätarkoitus myös muille. Varsinkin juuri hänen antamansa huomio. Hänen on mahdotonta ajatella että nainen on erillinen henkilö jolla on ihan oma elämä ja prioriteetit, eikä häntä kiinnosta mitä narsistimies hänessä arvostaa tai arvostaako mitään. Hän ei elä narsistimiehen huomiosta, mitä narsistimiehen on hyvin vaikea käsittää.
Poikkeuksellisen kauniit on kyllä kauniita vanhanakin eikä miesten suosio lopu ikinä. Tavikset on ne ketkä rupsahtaa kun nuoruuden nättiys loppuu. Tunnen tällaisia kauniita ja itse olen tavis.
Heistä isolle osalle se miesten huomio on pääsääntöisesti pelkkää taustakohinaa. Miksi on oletus, että kaunis nainen erityisemmin kaipaa miehiltä huomiota ja "palvontaa"? Jos mies on naisen mielestä epäkiinnostava, ei miehen ihailulla ole mitään merkitystä. Ihmistä yleensä kiinnostaa lähinnä sellainen ihmisen mielipide ja ihailu, josta itsekin on kiinnostunut. Ei hyvännäköisille ihmisille yleensä oma ulkonäkö kuitenkaan ole mikään elämän sisältö, vaan ihmisillä on tavoitteita, pyrkimysiä ja unelmia, jotka kiinnostavat enemmän kuin se, kuinka moni ihailee.
Ikääntymisessä voi ärsyttää moni asia, esim. se että kehoon tulee erilaista vaivaa ja kremppaa, fyysinen suorituskyky heikkenee, näkö ja kuulo heikenevät, sekä yleensä kuolevaisuuteen liittyvät pohdinnat. Juuri kenenkään suurin murhe ei ole itselle yhdentekevien ihmisten ihailun väheneminen. Kyllä ulkonäön muutokset voivat harmittaa, mutta ihan yhtä lailla ne harmaat hiukset ja rypistyvä iho harmittavat sellaistakin, joka ei ole koskaan kokenut olevansa niin hyvännäköinen. Ja toisaalta sitten niin hyvännäköinen kuin vähemmän hyvännäköinen voi suhtautua ulkonäkömuutosiinkin aika rennosti.
En osaa sanoa. Valitsin sellaisen miehen nuorena, joka oli itsestäni tosi kiinnostava. Hyvin on mennyt nyt 8 vuotta jo. Haluaisin hänen kanssaan olla koko loppuelämäni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monelle on katkera kokemus miten "nainen muuttuu näkymättömäksi keski-iässä".
Eli ei muutu, mutta on tottunut siihen että kaikki öiehettelee.
En ole ikinä ymmärtänyt näitä juttuja. Kuitenkin keski-ikäiset ja sitä vanhemmatkin ihmiset deittailevat ja pariutuvat, joten eivät he ihan näkymättömiä taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Vanhempana ulkonäöllä ei ole enää väliä. Toki jos joku on täysi pinnallinen bimbo, tilanne voi olla eri.
Tästä olen täysin eri mieltä. Vanhempana ulkonäöllä juuri on väliä, ei toki miehiin liity mitenkään, mutta upeana pysyy vain ne jotka eivät anna itsensä lässähtää.
No siihen huomioon täytyy vain tottua. Kyllä muakin varakkaana miehenä kuolataan, mutta ei se tarkoita, että kaiken maailman ruinaajien pyyntöihin pitäisi suostua.