Mitä teille muille pitkäaikaistyöttömille kuuluu?
Mä en enää edes haaveile töihinpääsystä, koska olen alkanut itsekin uskoa siihen, että en osaa mitään eikä mun työpanosta tarvita yhdelläkään työpaikalla.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Lomareissua odottelen. Pääsee vähäksi aikaa pois täältä pimeästä.
Onnea :) mulla ei ole rahaa reissuihin. Miten sulla on?
Ap
Älä vaivu synkkyyteen vaikka tilanne on tällä hetkellä melko heikko Kait sä nyt jotain osaat vaikka esim joltain aiemmalta alalta ?
Olen sairauslomalla. Kävin eilen kuvauttamassa selkäni. En kelpaa poliitikoksikaan, koska selkäranka löytyy.
F32,9 (= "mistä h******stä minä voisin tietää, mikä sinua vaivaa, mutta et sinä töihin voi tuon kuntoisena mennä")
Olin pitkäaikaistyötön mutta sitten menin töihin.
Oli yllättävän helppoa, kun lopulta tajusin, että kotoa ei tule kukaan hakemaan.
Lähden kohta hommiin, tosin saan rahat suoraan käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ole aina ollut työtön. 30 vuotta olin hyväpalkkaisessa työssä kunnes työkyky aleni ja silloisissa YT-neuvotteluissa tuli lopputili.
Vierailija kirjoitti:
Älä vaivu synkkyyteen vaikka tilanne on tällä hetkellä melko heikko Kait sä nyt jotain osaat vaikka esim joltain aiemmalta alalta ?
Työnantajien mielestä en osaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olin pitkäaikaistyötön mutta sitten menin töihin.
Oli yllättävän helppoa, kun lopulta tajusin, että kotoa ei tule kukaan hakemaan.
Minäkin olisin mennyt, mutta sanoivat, että olen liian viisas. Ei ole heillä käyttöä koko minun potentiaalilleni. Ei auta selitellä, että ei tarviikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ole aina ollut työtön. 30 vuotta olin hyväpalkkaisessa työssä kunnes työkyky aleni ja silloisissa YT-neuvotteluissa tuli lopputili.
En minäkään ole aina ollut työtön, mutta säästöt hupenivat muutamassa vuodessa ja opintolainojakin pitää lyhentää. Sulla on paljon säästöjä?
Ap
Tässähän se menee. Siippa on jo eläkkeellä ja itekin vuoden päästä. Vaatimattomasti eletään enkä ole koskaan ollut se, jolla on kylän komein auto tms. Viimeisestä työpätkästä on yli vuosi, mutta vakityöstä +10v. En enää edes toivo löytäväni töitä.
Melko hyvää Sosku täti ja Te palveluiden Hallitus hyväksyi ilomielin heille jo valmiiksi tekemäni suunnitelman kuntsan 6kk jatkosopimukseen ja kun nuijan löivät pöytään yksimielisesti niin tästäpä sitten puuhastelemaan kierrätyskeskukseen
Syksyllä kattelen työpaikkoja tosissaan, vielä anssarilla sinne asti. Pari vuotta ja pääsen työkkärisirkuksesta eläkkeelle. Matkaa suunnittelen, vielä on varaa.