Onko totta etteivät Aspergerit osaa pitää puoliaan?
Kommentit (11)
Ei. Monet asperger-tapaukset ovat niin suorasanaisia, että se tulkitaan riidanhaluisuudeksi. Heitä pikemminkin pelätään tämän seikan takia. Tällainen ihminen ei väsy jauhamaan, joten hänen kanssaan ei voi voittaa riitaa.
Omani ainakin osaa, ei väsy ikinä jankkaamiseen. Se ei ole hänen mielestään edes rasittavaa.
Ei. Se loputon määrä jankkausta maustettuna raivokohtauksilla tuskin jättää ketään sellaiseen kuvitelmaan.
Tuskin. Minun luokallani yksi laittoi kerran vielä lukiossakin muutaman pulpetin säpäleiksi luokassa kun hermostui jostakin aivan sairaasti. Veti jengin aika hiljaiseksi, noin muuten tosi säyseä älykkö.
Se nyt vähän riippuu mitä roikkuu. Jos minulle on ihan sama oletko elävä vai kuollut niin saat tehdä ihan mitä huvittaa eikä tippaakaan kiinnosta. En suosittele kenellekään, että tekee itsestään ihan tekemällä kiinnostavan, koska kuten autisteilla yleensä niin minulla jää levy päälle ja se toinen osapuoli väsyy kauan ennen kuin minulta loppuu puhti.
Tuossakaan ei samasta puusta veistettyjä olla. Jotkut osaa, jotkut ei. Mulle, ja aika monelle muulle assille fyysinen itsepuolustus on helpompaa kuin verbaalinen.
Hyvin oikeudenmukaisuuden tietoisina puolustavat myös muita, jos havaitsevat väärinkäytöstä. Saattavat joskus olla liian suotua, joten eivät osaa pelata sosiaalisia pelejä ja kääbät siksi alakynteen.
Ilmeisesti assitytöillä tuo voi olla yleisempää, ovat tottuneet mukailemaan ja miellyttämään ja saattavat näin olla muiden vietävissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Monet asperger-tapaukset ovat niin suorasanaisia, että se tulkitaan riidanhaluisuudeksi. Heitä pikemminkin pelätään tämän seikan takia. Tällainen ihminen ei väsy jauhamaan, joten hänen kanssaan ei voi voittaa riitaa.
Niin totta, seurustelin kerran asperger henkilön kanssa ja hän saattoi pölöttää omia juttujaan 2 tuntia puhelimessa huomaamatta, että olin jo nukahtanut. Luulen, että hänenlaisensa tyyppi alkaisi vaan jauhamaan ja yltyisi jos joku alkaisi väittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin oikeudenmukaisuuden tietoisina puolustavat myös muita, jos havaitsevat väärinkäytöstä. Saattavat joskus olla liian suotua, joten eivät osaa pelata sosiaalisia pelejä ja kääbät siksi alakynteen.
Kyse ei aina ole sosiaalisten pelien osaamattomuudesta vaan siitä, että ei kertakaikkiaan kiinnosta ihmiset ja heidän kieroilunsa ja tunteensa omia kieroilujaan kohtaan. Sitä voisi leikkiä mukana, mutta kun siitä ei tule palkintoa, jokin idiootti pitää sinusta sen jälkeen, souvat.
Älä viitsi kaluta.