Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aura etunimeksi?

Vierailija
20.04.2007 |

Uskallanko antaa vauvalleni nimeksi Aura?

Minusta nimi on ihana ja kaunis ja se oli jo päätetty, mutta heti synnytyssairaalassa tuli hirveä pelko, että lasta koulukiusataan nimen takia. Mitä mieltä olette, pitääkö muuttaa Auroraksi tai vaihtaa kokonaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aura on kaunis nimi, jos pidät siitä, laita ihmeessä tytöllesi.

Terv. Auran äiti

Vierailija
2/7 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ja Auran äiti, onko näitä Auroja kiusattu nimen vuoksi?

Meillä mieskin sanoi ensin kun nimeä ehdotin, että miksei traktori... mutta sain hänet taivutettua raskausaikana tajuamaan kuinka kaunis nimi Aura on. Nyt sit kun sain tytön syliini tuli jostain ihmeestä pelko, että lapset keksivät että nimi tarkoittaa homejuustoa. Suvussa vaan on niin ikäviä ihmiskohtaloita vakavaa koulukiusausta kohdanneilla, kun se on pilannut elämää pitkälle aikuisuuteen asti, niin en halua altistaa lastani sellaiselle. Mutta toisaalta en tiedä olenko vielä synnytyshouruissa (vauva viikon vanha) ja siksi näin vainoharhainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kuin Aurora.

Vierailija
4/7 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monille aikuisillekin tuottaa r vaikeuksia tai esim tiedän aikuisia jotka eivät osaa kunnolla sanoa esim Henri nimeä. Ja r-kirjaimiset nimet kuulostavat jotenkin kovilta, kun mä pidän pehmeistä nimistä esim Eeli :)

Mutta ei se sen hassumpi nimi ole, anna vaan lapselles jos tykkäät nimestä :) Mun mielestä nää " lapset kiusaavat" on huonoja juttuja jos aiheena on " mikä lapselle nimeksi" tai " voiko lapsella olla 2 äitiä" . Fiksu lapsi ei kiusaa nimestä eikä 2 äidistä.

Vierailija
5/7 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, miten vahvan itsetunnon saat lapsellesi kasvatettua! Mistä vaan saa väännettyä mitä vaan, jos lapsen päästää asialle, meillä mm. yksi tuttu oli koulussa ristitty kakaksi, hänen nimensä on Pekka... Hän kesti sen ja edelleen esittelee itsensä Pekka-Paskaksi vanhoille koulukamuille! :D On nolompaa niille, kuin Pekalle itselleen (terkkui vaan, jos joku tuntee tapauksen!).

Rohkeasti annat lapsellesi sen nimen, minkä haluat! Pidät vain huolen siitä, että lapsi itse käsittää oman ainutlaatuisuutensa ja ettei ole nimensä " uhri" .

Rakas ystäviemme lapsi on Aura, ihanampaa lasta saa hakea! Enkä edes pidä nimeä mitenkään erikoisena, kauniina vain.

En usko, että nykyään erilaisesta nimestä kiusattaisiin.

Tsemppiä! :)

Vierailija
6/7 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toi taas uutta luottamusta Aura-nimeen!

Ap

Vierailija
7/7 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aura tosin suhtautui itse huumorilla nimeensä. Piti sitä kivana ja erikoisena nimenä ja siis arvossaan, mutta myöskin laski leikkiä itse nimellään. Ihanaihana tyttö ja hyvin menestynyt elämässään. Jos nimi on enne...