Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jalkoja kramppaa, vaikka olen syönyt paljon magnesiumia ja kaliumia?

Vierailija
02.12.2025 |

Syön keskimääräistä terveellisemmin ja olen syönyt magnesiumia ja kaliumia lisäravinteena vähintään suositusten verran jo jonkin aikaa, mutta jalkojen krampit pahenee vaan. Olen käyttänyt jalkoihin myös magnesiumsuihketta. Onko jotain mitä kannattaisi vielä kokeilla vai pitäisikö mennä lääkärin tutkimuksiin? 

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset joilla on kuukautiset voi hyvin syödä maltillisia määriä rautaa ilman mitään labrakokeitakin. Maltillinen määrä tarkoittaa esim. 10 mg/vrk jatkuvasti tai 100 mg/vrk kuukauden tai parin kuurina. 

Vierailija
82/84 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei suosittele kaliumia lisäravinteena, joten siten aloitus on huono

Lääkärit suosittelee, jos kaliumarvo on matala. Minäkin sain reseptin vaikkei se vaadi reseptiä.

Vierailija
84/84 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verenpainelääkkeet ja niitten lisäksi nesteenpoistolääke. Ne aiheuttaa mulle kaliumin puutetta, joka taas aiheuttaa todella kivuliaita jalkakramppeja, varsinkin reisiin. Syön aina kuuriluontoisesti kaliumia kun kramppeja alkaa tulemaan. Itselläni olen huomannut hedelmäkarkkien aiheutravan myös kramppeja, samoin vedon. Pyrin pitämään jalkojen päällä aina vilttiä tai peittoa pötkötellessä ja olen luopunut kirpeimmistä hedelmäkarkeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme