Miksi jalkoja kramppaa, vaikka olen syönyt paljon magnesiumia ja kaliumia?
Syön keskimääräistä terveellisemmin ja olen syönyt magnesiumia ja kaliumia lisäravinteena vähintään suositusten verran jo jonkin aikaa, mutta jalkojen krampit pahenee vaan. Olen käyttänyt jalkoihin myös magnesiumsuihketta. Onko jotain mitä kannattaisi vielä kokeilla vai pitäisikö mennä lääkärin tutkimuksiin?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei suosittele kaliumia lisäravinteena, joten siten aloitus on huono
Lääkärit suosittelee, jos kaliumarvo on matala. Minäkin sain reseptin vaikkei se vaadi reseptiä.
Mulla on verenpainelääkkeet ja niitten lisäksi nesteenpoistolääke. Ne aiheuttaa mulle kaliumin puutetta, joka taas aiheuttaa todella kivuliaita jalkakramppeja, varsinkin reisiin. Syön aina kuuriluontoisesti kaliumia kun kramppeja alkaa tulemaan. Itselläni olen huomannut hedelmäkarkkien aiheutravan myös kramppeja, samoin vedon. Pyrin pitämään jalkojen päällä aina vilttiä tai peittoa pötkötellessä ja olen luopunut kirpeimmistä hedelmäkarkeista.
Naiset joilla on kuukautiset voi hyvin syödä maltillisia määriä rautaa ilman mitään labrakokeitakin. Maltillinen määrä tarkoittaa esim. 10 mg/vrk jatkuvasti tai 100 mg/vrk kuukauden tai parin kuurina.