Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jalkoja kramppaa, vaikka olen syönyt paljon magnesiumia ja kaliumia?

Vierailija
02.12.2025 |

Syön keskimääräistä terveellisemmin ja olen syönyt magnesiumia ja kaliumia lisäravinteena vähintään suositusten verran jo jonkin aikaa, mutta jalkojen krampit pahenee vaan. Olen käyttänyt jalkoihin myös magnesiumsuihketta. Onko jotain mitä kannattaisi vielä kokeilla vai pitäisikö mennä lääkärin tutkimuksiin? 

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

syÖTKÖ TODELLA KALIUMIA VAI KALSIUMIA? Kaliumia ei saisi omin päin popsia se voi olla syy oireisiin. ONko ne sulle määrätty?

Ei oo ihme jos vähän kramppaa lihasta jos tota vetelee omin neuvoin. Huom. sydän on lihas myös ja voi krampata. Se onkin sitten vähän vakavempaa.

Vierailija
62/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään mitään ehdotuksia?

Venyttele senkin homo. 

Mikä vaivaa ihmistä, joka puhuu näin ? 

No se haaskasi arvokkaan peruskoulutuksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettujen tietojen perusteella veikkaan, että tämä johtuu siitä kaliumista.

Vierailija
64/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään mitään ehdotuksia?

Venyttele senkin homo. 

Mikä vaivaa ihmistä, joka puhuu näin ? 

No se haaskasi arvokkaan peruskoulutuksensa.

Ilman muuta juotava riittävästi, ihme että juuri kukaa ei ole neuvonut riittävää juomista, eikä mitään suoloja eikä pillereitä.

Vierailija
65/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta makeisten syönti muutamaksi päiväksi ja juo vettä tarpeeksi

Vierailija
66/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko anoreetikko?

Vierailija
67/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita miettiä jotain muuta äläkä vaan keksity jalkoihisi

Vierailija
68/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuo, juo aamulla ja ennen klo 18,00 vettä n 1,5-2 litraa, siis joka päivä.

Vierailija
69/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo oheistiedon sinua jättämään tuon kaliumin. Siinä ei ole mitään järkeä, jos syöt terveellisesti, eikä sulla ole sairautta joka sitä kuluttaa. 

Tuo raudanpuute saa myös jalat krampaamaan, samoin minulla tekee kilpparin vajaatoiminta. Ei auta magnesiumit ei. Mulla jopa pahentaa tilannetta. 

Vierailija
70/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, ketkä tietämättömyydestä reagoivaat väriaineisiin. Niitä on mehuissa, karkeissa, kirsikkoissa, banaaneissa. Vaikka syöt kuinka tervellisesti, kiinnittää huomiotaa niihin tuotteisiin, missä sitä väriainetta on. Itse rakastan kirsikkoita. Meni montaa vuottaa, ennen kuin hoksasin, ettö kramppaukset alkoivat juuri silloin, kuin kirsikkoita söin. Samoin mehujen kanssa. Mustaherukkamehu ja mangon mehu - olen huommannut, että ne aiheuttavat kramppauksia. Karkkeja en syö, mutta niissäkin käytettään väriaineita. 

Vierailija
71/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ensimmäiseksi pari lasillista vettä ja päivän mittaan lisää.  Itse syön aika suolaista ruokaa, kramppeja ei koskaan. Lisäravinteet pois jos syöt terveellisesti. Pidä jalat lämpiminä ja venyttele. Lääkäriin sitten jos krampit jatkuu.

Vierailija
72/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti syönyt kaliumia?😳

Mikä siinä on vikana?

Sydän voi pysähtyä jos annostus on väärä, joten toivottavasti sekotit sen johonkin muuhun

Höpöhöpö. Kalium on ihmiselle välttämätön. Sen puute aiheuttaa väsymystä, kramppeja, pahoinvointia. Kaliumia saa banaanista, perunasta, pinaatista sekä kasviksista

Vierailija
73/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy treenaamasssa, pyöräile tai ui. Oisko jalkahieromakoneesta apua. 

Ei uimista, siellä vasta kramppaakin kun vesi on kylmää. 

Vierailija
74/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jo oheistiedon sinua jättämään tuon kaliumin. Siinä ei ole mitään järkeä, jos syöt terveellisesti, eikä sulla ole sairautta joka sitä kuluttaa. 

Tuo raudanpuute saa myös jalat krampaamaan, samoin minulla tekee kilpparin vajaatoiminta. Ei auta magnesiumit ei. Mulla jopa pahentaa tilannetta. 

Kaliumin tarve on 4.7 grammaa vuorokaudessa. Se on iso määrä. Moni ei saa sitä määrää ravinnosta.

Vierailija
75/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaliumia on myös melkein kaikissa elektrolyyttijuomissa, joten se ei ole mitään myrkkyä jonka syömistä lisäravinteena pitäisi välttää kuin ruttoa.

Vierailija
76/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuoresta asti jalat krampanneet helposti ja itselläni saattaa johtua mm. seuraavista syistä: liian kovaa liikuntaa yhdistettynä liian vähään juomiseen, liian vähän liikuntaa, jalat saa kylmää, kengät väärän malliset jne. Mikään magnesium ei auta. Ainoa mikä auttaa edes jollain tavalla on suola ja nykyään olen alkanut ottaa kipulääkettä. Mutta paras lääke on säännöllinen liikunta ( joka päivä jotain) sopivilla tehoilla.

Vierailija
77/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää veden juontia ja juo matalahiilihappoista vissyä (novelle, bon agua), liiku, kävele, jumppaa jalkoja= pyörittele nilkkoja, nouse varpaille, kalvopallokin auttaa kun sitä pyörittelee jalkapohjilla, villasukat 😍 ja alle pikkusukat,   Lämmin jalkakylpy auttaa myös..  Magnesium puhdas + on ainoa missä ei ole mitään muuta, 1 kapseli ILTAISIN, aamulla ei kannata ottaa, illalla se rentouttaa ja auttaa verenkiertoa.. Googlesta löytyy miten mikäkin lisäravinne pitää ottaa.. 

Vierailija
78/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nuoresta asti jalat krampanneet helposti ja itselläni saattaa johtua mm. seuraavista syistä: liian kovaa liikuntaa yhdistettynä liian vähään juomiseen, liian vähän liikuntaa, jalat saa kylmää, kengät väärän malliset jne. Mikään magnesium ei auta. Ainoa mikä auttaa edes jollain tavalla on suola ja nykyään olen alkanut ottaa kipulääkettä. Mutta paras lääke on säännöllinen liikunta ( joka päivä jotain) sopivilla tehoilla.

Mulla ei toimi kipulääkkeet kramppikipuihin. Olen alkanut siksi epäillä, että kyse onkin hermokivuista eikä lihaskramppikivuista.

Vierailija
79/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolanpuute. Osta käsittelemätöntä suolaa, esim. ruususuola (himalajan vuorisuola). Auttaa. 

Jos tämänkin jälkeen on ongelmia, niin raudanpuute vaikuttaa myös lihasten palautumiseen 

Tuo on  himalajansuola on täyttä HUUHAATA !  😡 Ruostetta ja epäpuhtauksia,mm kadmiumia suolassa, eikä mitään taikaa sen syönnissä.Tavallinen suola on puhtaampaa

Tavallinen suola on pelkkää natriumkloridia. Himalajansuolassa on kymmenittäin muitakin mineraaleja joita elimistö tarvitsee toimiakseen hyvin. 

Kuten kadmiumin lisäksi lyijyä, arseenia, uraania, radiumia jne?

No, toki puhdistamattomissa suolissa on tietysti jonkin verran välttämättömiä hivenaineitakin, mutta jotta näillä suolilla olisi jotain merkitystä niiden saannin kannalta, niin jotain himalajansuolaa pitäisi vetää kauhallinen päivässä. Ehkä hivenaineiden saanti kannattaa enemmin varmistaa monipuolisella ravinolla ja jos se ei riitä, niin sitten apteekin monivitamiini-hivenaine -napilla.

Vierailija
80/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute todetaan labrakokeilla, älä syö sitä jos ei tarvi.. Sekin aiheuttaa kramppeja. Juo tarpeeksi vettä ja vissyä, siitä saa tarpeelluset ravinteet kramppeihin jos hikoilee ne pois. Syö 1 banaani illalla ja ota magnesium kapseli illalla. Perskinfol kylmä-kuuma voide auttaa myös, sekä lämmin jalkakylpy. Lämpimät sukat, jalkajumppa, pohjevenyttely, jalkapohjien ja akillesjänteiden hieronta, kalvopallo on hyvä, sillä pyörittelet samalla kun katsot telkkaria.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi