Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jalkoja kramppaa, vaikka olen syönyt paljon magnesiumia ja kaliumia?

Vierailija
02.12.2025 |

Syön keskimääräistä terveellisemmin ja olen syönyt magnesiumia ja kaliumia lisäravinteena vähintään suositusten verran jo jonkin aikaa, mutta jalkojen krampit pahenee vaan. Olen käyttänyt jalkoihin myös magnesiumsuihketta. Onko jotain mitä kannattaisi vielä kokeilla vai pitäisikö mennä lääkärin tutkimuksiin? 

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä heivaisin sinuna sen kaliumin nyt hiiteen, sen käyttäminen lisäravinteena on vaarallista. Sitä ei todellakaan suositella, jos sulla ei ole mitään syytä joka hukkaa kaliumia. 

Mikä se on sinun terveellinen ruoka on? 

Vierailija
42/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy treenaamasssa, pyöräile tai ui. Oisko jalkahieromakoneesta apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kramppaa ja nykii, tosin vähän koko kroppa. Ollut jo pitkään. Tutkimuksissa ei löytynyt mitään ja kaikenlaista on kokeiltu. 

Vierailija
44/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolanpuute. Osta käsittelemätöntä suolaa, esim. ruususuola (himalajan vuorisuola). Auttaa. 

Jos tämänkin jälkeen on ongelmia, niin raudanpuute vaikuttaa myös lihasten palautumiseen 

Vierailija
45/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolanpuute. Osta käsittelemätöntä suolaa, esim. ruususuola (himalajan vuorisuola). Auttaa. 

Jos tämänkin jälkeen on ongelmia, niin raudanpuute vaikuttaa myös lihasten palautumiseen 

Tuo on  himalajansuola on täyttä HUUHAATA !  😡 Ruostetta ja epäpuhtauksia,mm kadmiumia suolassa, eikä mitään taikaa sen syönnissä.Tavallinen suola on puhtaampaa

Vierailija
46/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on  himalajansuola on täyttä HUUHAATA !  😡 Ruostetta ja epäpuhtauksia,mm kadmiumia suolassa, eikä mitään taikaa sen syönnissä.Tavallinen suola on puhtaampaa

Tavallinen suola on pelkkää natriumkloridia. Himalajansuolassa on kymmenittäin muitakin mineraaleja joita elimistö tarvitsee toimiakseen hyvin. 

Vierailija
47/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kilpirauhas ongelmia?

Vierailija
48/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini auttaa.

Vierailija
49/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään mitään ehdotuksia?

Venyttele senkin homo. 

Mikä vaivaa ihmistä, joka puhuu näin ? 

Vierailija
50/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella herkkä kramppaamiselle ja elohiirille, jos nesteytys on unohtunut. Harrastuksissa mulla on elektrolyyttejä 

Vierailija
51/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut liian vähän tai huonosti

Jalat on saaneet kylmää eli kaipaavat lämpöä, laita villasukat jalkaan

Syö banaania

Et ole syönyt kunnolla eli lämmintä ateriaa.

Vierailija
52/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä heivaisin sinuna sen kaliumin nyt hiiteen, sen käyttäminen lisäravinteena on vaarallista. Sitä ei todellakaan suositella, jos sulla ei ole mitään syytä joka hukkaa kaliumia. 

Mikä se on sinun terveellinen ruoka on? 

Ei ole vaarallista. Liika kalium erittyy pois munuaisten kautta.

Vierailija
53/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada liikaa kalsiumia ruoasta. Se voi aiheuttaa magnesiumin puutoksen vaikka magnesiumia saisikin kohtuullisen paljon ruokavaliosta. Syötkö paljon maitotuotteita?

Vierailija
54/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin kramppaa ja nykii, tosin vähän koko kroppa. Ollut jo pitkään. Tutkimuksissa ei löytynyt mitään ja kaikenlaista on kokeiltu. 

Täydennyksenä, että ei ole auttanut esim. nukkuminen, suola, mitkään hivenaineet tai vitamiinit (olennaisimmat toki mitattu verestä), lämpö, liikkuminen, liikkumattomuus, lomailu... Lääkärin viimeisin veikkaus oli, että hermosto on vain mennyt sekaisin olosuhteista johtuen.

Vierailija
55/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voi johtua myös raudanpuutteesta, ainakin, kun se kremppatunne tulee nukkumaanmennessä.

Vierailija
56/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vaan jumeja, eikä ne millään lisäravinteilla parane

Vierailija
57/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumissa olevat lihakset kramppaa

Vierailija
58/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut liikuntaa?

Vierailija
59/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukka?

Vierailija
60/84 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumilla ei ole mitään merkitystä/vaikutusta jalkojen kramppaamiseen tai suonenvetoon, jengi vaan luulee niin ja vetää pillereitä aivan turhaan. Niin kuin valtaosaa vitamiineista ja lisäravinteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän