Tuleeko muille kotivara-ostoähkyä?
Olen siis osatnut pakkasen tupaten täyteen. Kuivaelintarvikkeita, pesuaineita ja hygieniatarvikkeita on kaapit pullollaan. Tämä jotta olisi pitkäksi aikaa niin paljon ettei tarvitse vähään aikaan kaupassa käydä kuin tuoretuotteita ostamassa. Nyt on sitten jonkinlainen ähky kun on niin paljon kaikenlaista 😂.
Kommentit (27)
Siis mikä on ongelma, eikö tila riitä 🤔 Mä hamstrailen pienesti kaikenlaista just siksi ettei tarvitse jatkuvasti kantaa jotain vessapaperia, pesuaineita ym. kaupasta ja silmätippaputeleja ja rasvaa apteekista. Helpottaa arkea huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä on ongelma, eikö tila riitä 🤔 Mä hamstrailen pienesti kaikenlaista just siksi ettei tarvitse jatkuvasti kantaa jotain vessapaperia, pesuaineita ym. kaupasta ja silmätippaputeleja ja rasvaa apteekista. Helpottaa arkea huomattavasti.
En tiedä. Ehkä kun on viime ajat raahannut kassikaupalla kotiin niin tuli tympääntyminen koko kauppareissuihin 😄
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet vanhenee.
Ei ähkyä, hiilaripöhö kyllä. Kun on hamstrannut niitä kuivatuotteita kaapit täyteen, ja asuu maalla kaukana kaupoista, niin oon ruvennu myös syömään enemmän puuroja ja pastaruokia... Se on vaan niin helppoa. Samoin olen alkanut leipoa itse sekä pullat että leivät, kun jauhoja ja sokeriakin on kuivaruokakaapissa
Kai tässä sentään oletetaan, että sähköt ovat katki eivätkä pakastiimet toimi? (Tuolla edellä joku puhui lihaostoistaan, liha ei säily ilman jääkaappia/pakastinta)
Ai mummoilla on nyt tämmöinenkin ongelma.
Meillä kaapit täynnä wc- ja foliopaperia eiköhän niillä pärjää ja kasvomaskeja myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet vanhenee.
Älä huoli, katson kyllä silmätipoista päiväykset, joskaan ne eivät ole reseptilääkkeitä mihin kai sitten viittasit.
En tunne paineita kotivaran päivittämisestä ja varastoinnista. Enimmäkseen kuiva- ja tölkkiruokia. Koska katastrofin aikana pakastin voi hajoita ja/ tai sähkön saanti vaikeutua, en tuppaa pakastinta kovin täyteen. Laskin, että tällä varastolla pärjäisin ainakin 3 kk., 2 ihmistä pärjäisi n. 1.5 kk., jne. Kunhan vain puhdasta juomavettä riittää. Täällä kaikki on OK. Ei ahdista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ehkä kun on viime ajat raahannut kassikaupalla kotiin niin tuli tympääntyminen koko kauppareissuihin 😄
Aa, tavaraähky. 🙂 Älä huoli, kyl sä totut! On se kivempi tehdä "kauppareissu" kaapille kuin (varsinkin talvella räntäsateella) kauppaan
Vierailija kirjoitti:
Naudansisäfilettä hamstrasin 12kg.
Hyvä ja oleellinen kotivara :)
Enemmän ahdistaa, jos on tuoretuotteita ostettu kerralla enempi. Tulee paine suunnitella ruokailuja ja päivittää silmämääräisesti jääkaapin ovella unohda, että joku tuote on ostettu joka pilaantuu. Se on niin ärsyttävää tuhlauksen ja sotkun kannalta, jos on pakko heittää pilaantunutta ruokaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaapit täynnä wc- ja foliopaperia eiköhän niillä pärjää ja kasvomaskeja myös.
Roskapusseja pitää ostaa isot määrät, koska jos sähköt on poikki, niin ei voi vetää vessoja. Roskis viritellään pönttöön ja sinne tuotteet sitten ja vessapaperit. Ja pitäisikö aina syksyllä jo kaivaa pihalle joku kuoppa valmiiksi talvea varten, että saa sinne sitten noita ulosteroskiksia (talvella on maa jäässä....).
Vierailija kirjoitti:
Ai mummoilla on nyt tämmöinenkin ongelma.
kaljaa on menny 10 purkkia ja tupakka käryää koko ajan
t.pappa
En hamstraa kotivaraa enkä muutenkaan. Eri asia ovat puolukat, mustikat ja vadelmat, joita kerään joka vuosi pakstimen täyteen.
Huooooooooooh. Se on se patteriradio, otsalamppu, retkikeitin, juomavettä, joditabletteja ja säilykeruokaa plus tarvikkeet. Jos jotain hamstraatte niin vettä. Ihan turha liioitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskapusseja pitää ostaa isot määrät, koska jos sähköt on poikki, niin ei voi vetää vessoja. Roskis viritellään pönttöön ja sinne tuotteet sitten ja vessapaperit. Ja pitäisikö aina syksyllä jo kaivaa pihalle joku kuoppa valmiiksi talvea varten, että saa sinne sitten noita ulosteroskiksia (talvella on maa jäässä....).
Eikös ne ole tarkoitus hävittää sekajätteen mukana eikä kaivella maakuoppiin? Jos maakuoppia kaivat, tarkoittaa se että sinulla on omaa pihaa. Mikset rakenna sinne kunnon ulkohuussia niin wc-ongelma ratkeaa? Meiltä löytyy ulkohuussi pihan perältä ja se on kätevä myös silloin kun tekee pihatöitä eikä tarvitse aina mennä sisälle kun vessahätä iskee.
Olemme ostaneet kotivaraan paljon kaikenlaista säilyvää. Majoneesia, suklaata, uht-maitoa, mehuja, pullotettua vettä, talouspapereita, pesuaineita, käsikauppatavaraa, säilykkeitä, hiutaleita, sulatejuustoa tuubissa, tomaattisoseita, makaronia, riisiä , jauhoja, kuivahiivaa, papuja, herneitä , marmeladia, maapähkinävoita, keksejä, kuivattua leipää ja sen sellaista.
Tosiaan riittää pitkäksi ajaksi. Voisin väittää, että muutama viikko pärjättäisi näillä. Oli viimeksi kahden viikon tauko ruokakauppareissussa. Seuraavan kerran mennään jouluostoksille.
Säästyy aikaa ja polttoainekuluja.
Minulla on kotivaraa senverran, että ehkä kolme vuorokautta pärjään tosi tilanteessa. Sitten kuollaan nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja oleellinen kotivara :)
Kyllä, proteiinia.