Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaa sellainen kuolema, jossa vainaja tuhkataan ja sirotellaan veteen?

Vierailija
01.12.2025 |

Siis ilman hautajaisia, ilmoituksia tms.

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolema itsessään ei maksa yleensä mitään.

Tuhkausta varten tarvitaan standardit täyttävät arkku sekä uurna ja lisäksi tuhkaus itsessään maksaa myös. Tuhkauksen hinnat vaihtelee riippuen seurakunnasta tai krematoriosta, ja luonnollisesti arkun ja uurnan hinta maksaa myös.

Niin ja toki kustannuksia tulee yleensä myös kuljetuksista, hinta riippuu taas siitä kuljettavasta tahosta ja siitä miten kuljetellaan.

Sitähän saa itsekin kuljetella, ei ole mikään pakko ostaa kuljetusta 

Ruumista ei saa itse kuljettaa. Kuljetus ENNEN tuhkausta maksaa sekin.

Vierailija
82/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tsunamiuhrit sai ilmaiset arkut?

Kokeile. Ehkä säkin saat. Et sitä tosin ikinä saa tietää, mut kuitenkin.

Onhan tämä tietyllä tavalla epäreilua, se saattaa ihmiset erilaiseen asemaan. Vuosittain monet maksaa ihan itse kaikki kulut. Miksi yksi tapaus sai erityiskohtelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkku on ostettava siitä huolimatta vaik tuhkataan

Vierailija
84/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhkausta varten tarvitaan standardit täyttävät arkku sekä uurna ja lisäksi tuhkaus itsessään maksaa myös. Tuhkauksen hinnat vaihtelee riippuen seurakunnasta tai krematoriosta, ja luonnollisesti arkun ja uurnan hinta maksaa myös.

Arkku kyllä, mutta uurna ei ole pakollinen. Tuhkan saa krematoriosta paperipussissa, jos ei ole uurnaa valinnut.

Vierailija
85/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen se sinkkiarkku on?

Vierailija
86/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskon hautaus maksoi noin 1300€ ja siihen kuului arkku,kuljetus, tuhkaus ja uurna.

Perukirja saatiin teetettyä oikeusaputoimistossa koska henkilö oli varaton ja pesä velkainen, se maksoi noin 700-800€

Tämä pienessä pohjoisen kunnassa, Oulussa tuhkaus.

Vierailija
87/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkiarkku on muuten ihan tavallinen arkku, mutta siellä on sisällä se metallikuori.

Vierailija
88/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkiarkku on muuten ihan tavallinen arkku, mutta siellä on sisällä se metallikuori.

Eikös tsunamiuhrien arkuista ollut silloin kuvia? Ulospäin normaaleja lakattuja puuarkkuja.

Vierailija
89/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä tietyllä tavalla epäreilua, se saattaa ihmiset erilaiseen asemaan. Vuosittain monet maksaa ihan itse kaikki kulut. Miksi yksi tapaus sai erityiskohtelua?

Niin onkin. Olen itsekin sitä mieltä ettei olisi ollut perusteita maksaa heidän puolestaan mitään. Ehkä jotain erityistapausta lukuunottamatta (= ainoa perillinen köyhä tai vaikka holhouksen alainen tms - voisi saada tukea siihen)

Vierailija
90/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onkin. Olen itsekin sitä mieltä ettei olisi ollut perusteita maksaa heidän puolestaan mitään. Ehkä jotain erityistapausta lukuunottamatta (= ainoa perillinen köyhä tai vaikka holhouksen alainen tms - voisi saada tukea siihen)

Niin, olihan silloinkin nämä normaalit sosiaaliavustukset hautauskuluihin varattomille tarvittaessa. Tosin, siellä Thaimaassa ei tainnut ihan niin varattomia lomailla huippusesongin aikaan.

Tosin tsunamin kohdalla ongelmana oli tunnistaminen, kuolleethan arkutettiin jo Thaimaassa ennen Suomessa tehtävää viimeistä ja virallista tunnistamista. Jos omaisten olisi pitänyt alkaa esitunnistamisen jälkeen alkaa hommata arkkua Thaimaahan olisi homma hidastunut entisestään.

Vierailija
91/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tsunamiuhrien arkuista ollut silloin kuvia? Ulospäin normaaleja lakattuja puuarkkuja.

Mielestäni olivat kauniita, kauniimpia kuin sellaista halvimmat valkoiset kangaspäällysteiset.

Vierailija
92/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko hankkia ruumiin kuljetus ? Eikö Reijo sedän voi vaan laittaa takakonttiin ja silleen viedä ? 

Mitäs jos poliisi pysäyttää? "Reiskaa tässä viedään tuhkattavaksi. Joo, kuoli luonnollisesti."

Vierailija
93/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt hautaustoimiston kanssa esisopimuksen. Arkku ja uurna minulla on valmiina, ja suora tuhkaus käsittelyineen (arkun hakeminen kotoa, ruumiin noutaminen sairaalasta ja pukeminen arkkuun sekä arkun kuljetus krematorioon) maksaa pari tonnia. Perunkirjoitus erikseen.

Meillä oli hiljattain vähän yli pari tonnia sisältäen arkun (joka ei ollut edes halvin), polton, uurnan, kuljetukset, siunaus, pieni muistotilaisuus

Vierailija
94/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kysy hautaustoimistosta.

Vierailija
95/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kysy hautaustoimistosta.

Eri hautaustoimistoilla on erilaisia hintoja ja arkkuvalikoimia.

Vierailija
96/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhkausmaksu, siinä se. Olettaen, että itse sirottelee sirottelupaikalle. 

tuhkausmaksut vaihtelee kunnittain. Toisissa on vainajan kuljetus mukana, toisissa erikseen. 

olikohan meillä jotain pari sataa, sellianen muistikuva, en nyt jaksa kaivaa kuitteja. 

itse sirrteltiin tuhkat mereen sirottelupaikalle, oltais voitu valita myös tuhkien sirottelumatka (sellaisiakin on olemassa), mutta meille ei aikataulut sopineet, joten ei lähdetty sihen. Se olis maksanut jotain pari sataa lisää

Vierailija
97/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuhkausmaksu, siinä se. Olettaen, että itse sirottelee sirottelupaikalle. 

tuhkausmaksut vaihtelee kunnittain. Toisissa on vainajan kuljetus mukana, toisissa erikseen. 

olikohan meillä jotain pari sataa, sellianen muistikuva, en nyt jaksa kaivaa kuitteja. 

itse sirrteltiin tuhkat mereen sirottelupaikalle, oltais voitu valita myös tuhkien sirottelumatka (sellaisiakin on olemassa), mutta meille ei aikataulut sopineet, joten ei lähdetty sihen. Se olis maksanut jotain pari sataa lisää

ainiin, tokihan sitten velä arkun hinta. se oli jotain kolmisensataa, ei otettu ihan halvinta, mutta sieltä haslvimmasta päästä

Vierailija
98/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkku kyllä, mutta uurna ei ole pakollinen. Tuhkan saa krematoriosta paperipussissa, jos ei ole uurnaa valinnut.

Meillä krematorio oli laittanut tuhkat maatuvaan muovipussiin ja se muovipussi sitten pahvilaatikkoon

Vierailija
99/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne tuhkat periaatteessa mahtuisi maitopurkkiin tai kahteen.

ei mahdu kahteenkaan, jos litran purkeista puhutaan. 3-4 litraa, painoa 2-3 kiloa

Vierailija
100/173 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkan määrä riippuu vainajan koosta, esimerkiksi lapsen uurna voi olla hyvin kevyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme