Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua päättämään, hankinko väliaikaisen sängyn vai en?

Vierailija
01.12.2025 |

Nukun tällä hetkellä lattialla. Sellainen sänky, jonka oikeasti haluaisin ei mahdu tämän asunnon pieneen makkariin, se on melko kallis ja olisi todella hankala muuttaa. Samalla olen juuri etsimässä uutta asuntoa ja muutto tapahtuu lähikuukausina. 

Nyt saisi tarjouksesta edullisesti tilapäisratkaisun tähän enkä enää nukkuisi lattialla. Se sänky olisi myös kevyt ja helppo muutossa. Mutta mitä teen sille sitten, kun/jos olen löytänyt uuden toivottavasti pysyvämmän asunnon? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutto tapahtuu lähikuukausina, en varmaan hankkisi nyt uutta sänkyä. Paitsi jos lattialla vetää tms. Mutta jos hankit niin voithan myydä tai lahjoittaa sen myöhemmin pois.

Vierailija
2/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut puolitoista vuotta patjalla lattialla, koska muuttosuunnitelmat ovat venyneet ja venyneet. Kyllä sinä kestät muutaman kuukauden. Ja patjalta ylös nousu on hyvää treeniä reisilihaksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutto tapahtuu lähikuukausina, en varmaan hankkisi nyt uutta sänkyä. Paitsi jos lattialla vetää tms. Mutta jos hankit niin voithan myydä tai lahjoittaa sen myöhemmin pois.

Totta. Muutto riippuu ihan siitä, kuinka nopeasti löydän uuden kodin. Voi olla, että pari kuukautta, tai kauemmin.

Mietin kanssa toria, mutta en tiedä uskallanko käytettynä ostaa. Tarvitsen vaan siis sängyn rungon, patja on. Ap

Vierailija
4/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut puolitoista vuotta patjalla lattialla, koska muuttosuunnitelmat ovat venyneet ja venyneet. Kyllä sinä kestät muutaman kuukauden. Ja patjalta ylös nousu on hyvää treeniä reisilihaksille.

No toivon, ettei omat muuttosuunnitelmat veny. Itseäni ei varsinaisesti haittaa nukkua lattialla, olen tehnyt näin ennenkin. Mutta olisihan se hyvä olla sänky. Ap

Vierailija
5/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten itte haluat.

Vierailija
6/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä kolikkoa, ap.

Vierailija
7/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostanut. Nukuin sohvalla väliaikaisessa asunnossa. Ja uuteen kotiin ostin uuden sängyn.

Vierailija
8/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi, koska jos muuttoon on lyhyt aika säästäisin sen pienenkin rahan uuteen sänkyyn sekä uusiin petivaatteisiin.

Vierailija
9/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ostanut. Nukuin sohvalla väliaikaisessa asunnossa. Ja uuteen kotiin ostin uuden sängyn.

Itselläni ei ole sohvaa myöskään tällä hetkellä. Myin pois vanhan isomman kodin kalusteita, kun muutin tähän tilapäisesti.

Mietin kanssa, josko hankkisi jonkun vuodesohvan tai vastaavan, joka toimisi sohvana uudessa kodissa. Mutta näitä päätöksiä on miltei mahdotonta tehdä ennen kuin on löytynyt se uusi asunto. Ap

Vierailija
10/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi, koska jos muuttoon on lyhyt aika säästäisin sen pienenkin rahan uuteen sänkyyn sekä uusiin petivaatteisiin.

Uusia petivaatteita en tarvitse, koska uusin peiton, tyynyt ja lakanat alle vuosi sitten ja nämä on hyviä. Ap

Vierailija
11/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukkuisin sähkökäyttöisen paksun ilmapatjan päällä. Käy sängystä mukavasti ja on helppo ottaa mukaan tarvittaessa.

Vierailija
12/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nukkuisin sähkökäyttöisen paksun ilmapatjan päällä. Käy sängystä mukavasti ja on helppo ottaa mukaan tarvittaessa.

Miksi siinä pitää olla sähköä, jos on ilmaa?

Vierailija
13/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Muutto riippuu ihan siitä, kuinka nopeasti löydän uuden kodin. Voi olla, että pari kuukautta, tai kauemmin.

Mietin kanssa toria, mutta en tiedä uskallanko käytettynä ostaa. Tarvitsen vaan siis sängyn rungon, patja on. Ap

Mikä riski on käytetyssä sängyssä?

Vierailija
14/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siinä pitää olla sähköä, jos on ilmaa?

Täyttämistä varten 

Vierailija
15/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luteet

Vierailija
16/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierassänky. Kokoontaitettava jousilla.

Vierailija
17/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luteet

Jep. Kaikissa lehtijutuissa varotellaan ostamasta sänkyä käytettynä, koska sen mukana voi saada luteita.

Vierailija
18/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos patjalla nukkuminen kuitenkin ns. toimii, eli et könyä aamuisin ylös selkä jäykkänä ja jos se toivesänky on oikeasti tärkeä ja odotettu hankinta, niin ehkä kannattaa jäädä lattialle. Jos taas on terveydestä kyse, nin tilanne on eri.

Vierailija
19/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole sohvaa myöskään tällä hetkellä. Myin pois vanhan isomman kodin kalusteita, kun muutin tähän tilapäisesti.

Mietin kanssa, josko hankkisi jonkun vuodesohvan tai vastaavan, joka toimisi sohvana uudessa kodissa. Mutta näitä päätöksiä on miltei mahdotonta tehdä ennen kuin on löytynyt se uusi asunto. Ap

No sulla näyttää sitten olevan enemmänkin tollasia tilapäis ratkaisuja, eli varmasti hommaat sängyn rungon vähäksi aikaa.

Vierailija
20/27 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luteet

Jep. Kaikissa lehtijutuissa varotellaan ostamasta sänkyä käytettynä, koska sen mukana voi saada luteita.

Mihin ne piiloutuu puurunkoisessa, kun tarvista vaan sängyn rungolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi