Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitatte ruokakaupassa banaanit muovipussiin?

24.03.2023 |

Voi per*kele, että suututtaa nähdä, kun ihmiset ottavat hevi-osastolla banaanitertun ja laittavat sen muovipussiin. Miksi teette niin? Ettekö te tajua, että banaaninkuoria ei syödä vaan ne heitetään roskiin, joten ei niitä tarvitse pitää puhtaana muovipussissa. Sen vielä jotenkin ymmärtää, että joku 90+ ikäinen vanhus ei tätä asiaa tajua, mutta että nuoretkin parikymppiset ihmiset, joiden pitäisi olla mielettömän ekologisia, tekevät niin.

Kommentit (139)

1/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja?

Vierailija
2/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintatarra pysyy kiinni , jos muita tuotteita saatan laittaa hintalapun siihen ja silloin en ota pussia banaaneille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan paperi pussiin

Vierailija
4/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiokäytän ne pussit.

Vierailija
5/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan niitä "irtobanaaneja" joita muut reppii irti toisistaan

Vierailija
6/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pussiin, ja tulen jatkossakin tekemään niin. En ymmärrä että, on sinun kaltaisia ihmisiä joitten päivät menevät siihen että kytätään mitä toiset tekevät tai jätäävät tekemättä. Itse en edes seuraa muita kaupassa, keskityn omiin ostoksiini.

Vierailija
7/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin vaan tapa useimmille. Itse en yleensä laita. Kyllä se hintalappu pysyy hedelmässäkin.

Vierailija
8/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laita banaaneja pussiin ja muutenkin vältän turhanpäiväistä muovihävikkiä. Jos on eri hedelmiä, joita tarvitsee useamman, niin punnitsen ne erikseen ja laitan yhteen pussiin kaikki, viivakoodit siihen kiinni. Monet, jotka sanovat, että tarvitsevat noita pusseja esim. biojätteeseen niin sanoma- tai mainoslehdestä saa taiteltua biojätteitä varten ihan riittävä pussukan. 

Vierailija
9/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyyyyyyhhhh ...

Laitan (jatkossakin) banaanit pussiin ja hintalapun siihen pussin päälle.

Helpompi ja parempi.

Myös kassalle.

Vierailija
10/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön banaanit kaupassa, annan kuoren kassalle missä hintalappu

Vierailija
11/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan laita banaaneja pussiin ja muutenkin vältän turhanpäiväistä muovihävikkiä. Jos on eri hedelmiä, joita tarvitsee useamman, niin punnitsen ne erikseen ja laitan yhteen pussiin kaikki, viivakoodit siihen kiinni. Monet, jotka sanovat, että tarvitsevat noita pusseja esim. biojätteeseen niin sanoma- tai mainoslehdestä saa taiteltua biojätteitä varten ihan riittävä pussukan. 

No minä käytän niitä biohajoavia koiran kakkapusseina. Ja tarviin muös pusseja tölkeille kun kerään niitä kierrätuspisteisiin.

Vierailija
12/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun tarviin sen pikku/biopussin biojäteastiaan, siinä se samalla tulee. Tai sit muovipakkaukset sullotaan siihen. Siks.

Vierailija
13/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusiokäytän ne pussit.

Tämä onkin hyvä. Jotkut näköjään laittavat pussinsuun niin tiukkaan solmuun, että se pussi ei aukea repimättä. Se siitä uusiokäytöstä sitten, eli tulipa turhaa muovijätettä taas.

Vierailija
14/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanit on joskus likaisia, joten en halua niiden sotkevan muita ostoksia.

Biohajoavat pussit on keksitty.

Vierailija
15/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanit kannattaa kuoria kaupassa ennen punnitusta lähtee melkein puolet painosta pois 

Vierailija
16/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaista terttua en pussita, mutta jos kerään banaanit yksittäisistä, kun tertut on liian raakoja, niin silloin pussi

Vierailija
17/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä jännä aihe suuttua, jokainen ostakoot hedelmänsä miten parhaimmakseen näkee. Pussilla tai ilman.

Vierailija
18/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä miten puhtaita ovat ostoskärryt, korit ja kassan liukuhihna. En osta aina terttuna, ostan myös irtonaisena. Pussi menee kierrätykseen.

Vierailija
19/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanit on usein märkiä.

Vierailija
20/139 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin tänään kaksi valmiiksi pakattua kurkkua vielä muovipussiinkin. Sori siitä 😁