Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko cv:ssä voi valehdella?

Vierailija
01.12.2025 |

Kaikki varmaan vääristelevät totuutta jonkin verran, mutta missä menee raja? Oletko esim keksinyt sinne jotain ihan random työpaikkoja jossa et ole koskaan ollut? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtäkään todistusta enää tallessa vaikka on työhistoriaa. Eikä näitä firmoja / kouluja ole enää olemassa. Mitäpä tehdä ?

Olitko niin pöljä, että työhön mennessäsi annoit sinne alkuperäiset kappaleet etkä oikeaksi todistettuja kopioita? 

en vaan ex vaimo heitti aikanaan kaikki todistukset ja muut tärkeät paperit roskiin . 

Vierailija
42/45 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mistään koska todistusten pitää vastata CV: tä ammattinimikkeeltään, työnantajaltaan ja työn kestoltaan. Eli et voi muuttaa ravintolapäällikkö nimeä ravintolan johtajaksi tai palvelupäällikköä aluepäälliköksi.

Hassua, kun näin erään vanhan alaiseni toiseen firmaan tehdyn hakemuksen cv:n (siellä firmassa oli taas ex kollegani vastaamassa ko rekrystä ja hän soitteli minulle kysellen tästä hakijasta.) Tiesin mitä työtä tämä hakija (mies) oli tehnyt koska itse rekrytoin hänet ja hän oli minun alainen koko sen ajan kun oli minun kanssa samassa firmassa, oli muuttunut tittelit ja tehtävänkuvat ihan reippaasti siitä mitä ne oikeasti oli. Paisutteli todella reippasati ylöspäin vaatimustasoa ja sitä mitä oikeasti on tehnyt ja mistä kokonaisuudesta vastannut. Oikeasti työskenteli esihenkilötasolla suurimman osan (95%) ajasta vastaten vain yhden kohteen yhden palvelun tekemisistä. Tilanne olikin CV:ssä niin että olisi ollut päällikkötasolla koko firmalla olonsa ajan vastaamassa koko isosta asiakkuudesta. Unohti sitten mainita että että ei vastannut kuin yhden fyysisen kohteen operatiivisesta toiminnasta. Mutta kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse, asiat ovat hyvin sybjektiivisia ja ihmiset näkevät omat roolinsa eri valossa :-) .... mutta tuo oli minusta lähinnä jo huijaamista, koska työtodistuksessa luki kuitenkin oikea titteli. No hän ei todellakaan saanut tuota hakemaansa pestiä. 

Vähä sama tilanne kun kaupan lihatiskillä lehmästä tulee yhtäkkiä härkä.

KO herrahenkilöllä on joku yhden henkilön (hän itse) pöytälaatikkofirma jonka kautta tekee jotain satunnaiskeikkaa, hänellä linkedin profiilissa maininta että on yrityksen  CEO = toimitusjohtaja   :-)    ei kai hän varsinaisesti tässä valehtele, mutta asiat tosiaankin saadaan aina näyttämään siltä miltä halutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sun ongelma on se että joutuisit keksimään sinne hatusta ihan liikaa työpaikkoja, tuollainen yli 15 vuoden aukko on vain liikaa.

Korosta tätä viimeisintä pestiä valtionvarainministerinä, vaikka se menikin surkeasti niin on kuitenkin korkean profiilin työ. Siitä edellisestä työpaikasta McDonaldsilla ei kannata mainita koska sitten tulee se kysymys että missä olit näiden töiden välissä.

Vierailija
44/45 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtäkään todistusta enää tallessa vaikka on työhistoriaa. Eikä näitä firmoja / kouluja ole enää olemassa. Mitäpä tehdä ?

Olitko niin pöljä, että työhön mennessäsi annoit sinne alkuperäiset kappaleet etkä oikeaksi todistettuja kopioita? 

Työnantajan kuuluu antaa ne työtodistukset takaisin.

Ei kuulu, ne arkistoidaan. Olet saanut jostakin väärää tietoa.

Vierailija
45/45 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt sinne mitään mikä ei ole totta ja olen saanut kehuja cv:stä yliopiston urapalveluilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan