TALVISOTA, onko katselijoita? Hyvät näyttelijät ja aidoa tuntua.
Onko kiinnostusta ja miltä vaikuttaa.
Alku oli hieman Päätalon kuvauksen mukaista. Ei kunnon armeijan vaatetusta, eikä ruokaa.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakon edessä suomalaiset miehet. Ei armoa. Meillä on nyt itsenäinen maa.
Pakon edestä suomalaiset miehet = totta
Meillä on nyt itsenäinen maa = ei totta (EU,NATO,DCA)
Tarttiskohan meitin tehdä asialle jotain?
Silloin oltiin niin itsenäisiä, että saatiin tapella ihan yksin. Fanipostia toki tuli.
? Yksin ? Mites toi saksa ? Saksan apu..
Hyvin pystyy vetämään vertauksia nykypäivään. Löytyy uhoava yli-ikäinen & sotaan kelpaamaton sohvakenraali, joka on uskonut propagandasadut sellaisinaan (puukolla 30) ja tietää kiikkustuolistaan kertoa rintamamiehelle ettei heillä ole yhtään kylmä, vaikka rintamies kovasti yrittää kokemuksella kertoa että kylläpä on.
Samaa kuullaan nyt Ukrainan sodasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolivat ja kärsivät isänmaan puolesta jonka naiset antoivat sittemmin mehmeteille.
Onneksi miehet olivat silloin oikeita miehiä, eivätkä tuollaisia iniseviä ja uhriutuvia pikkupilisiä inkkeleitä.
Jos ei muuta argumenttia mihinkään keksi kuin peniksen koko ja kokemattomuus seksissä, niin silloin kannattaa vaan olla hiljaa. Nolaat vain itsesi, vaikket sitä kykene ymmärtämäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin oltiin niin itsenäisiä, että saatiin tapella ihan yksin. Fanipostia toki tuli.
Jatkosodassa. Tämä elokuva on talvisodasta, jossa Saksa ei auttanut koska sopimus Neuvostoliiton kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvisodassa oltiin yksin, Talvisodan aikaan Saksa ja Neuvostoliitto oli vielä liittolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sotaa ei pitäisi ikinä viihtellistää.
Kyllä se on hyvä näyttää nuorisolle, tulisi hiukan kunnioitusta sodan miehille ja naisille, jotka tekivät raskaan työn jotta meillä on itsenäinen maa. Ukraina käy omaa kamppailuaan samaa vihollista kohtaan.
Kyllähän ne ukrainalaiset oli silloin tuolla vastapuolella ja kovin innoissaan tulossa suomeen ihan niinkuin nytkin. Opiskele historiaa niin tiedät.
Opiskele itse, ry zzät pakottivat ukrainalaiset eturintamalle, ei heillä ollut vaihtoehtoa. kannattaa sinun perehtyä tarkemmin ukrainalaisten osuuteen, nehän oli Stalinin talutusnuorassa.
Ei nämä itätrollit mitään ymmärrä eivätkä edes halua.
Ismo Laitelakin teki Talvisodassa kansalaisvelvollisuutensa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvisodassa oltiin yksin, Talvisodan aikaan Saksa ja Neuvostoliitto oli vielä liittolaisia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Talvisodan_ulkomainen_apu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sotaa ei pitäisi ikinä viihtellistää.
Kyllä se on hyvä näyttää nuorisolle, tulisi hiukan kunnioitusta sodan miehille ja naisille, jotka tekivät raskaan työn jotta meillä on itsenäinen maa. Ukraina käy omaa kamppailuaan samaa vihollista kohtaan.
Kyllähän ne ukrainalaiset oli silloin tuolla vastapuolella ja kovin innoissaan tulossa suomeen ihan niinkuin nytkin. Opiskele historiaa niin tiedät.
Opiskele itse, ry zzät pakottivat ukrainalaiset eturintamalle, ei heillä ollut vaihtoehtoa. kannattaa sinun perehtyä tarkemmin ukrainalaisten osuuteen, nehän oli Stalinin talutusnuorassa.
Ja nyt taistelevat, jotteivät joutuisi samaan talutushihnaan uudelleen, mikä on hyvin loogista. Iigorit sotkeutuvat aina omiin argumentteihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin yhdeksännellä koulussa, kun tämä tuli. Oltiin luokan kanssa katsomassa elokuvis. Seinäjoelta olen. Hyvä leffa.
Miten se vaikutti nuoreen? Rankkaa katsottavaa.
En tiedä, oli vaikuttava elokuva silloin. On kai se vieläkin. Olin kuitenkin jo silloin ollut kiinnostunut ns. raskaista aiheista ja historiasta. Luin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksa ja NL tekivät 23.8.1939 Molotov-Ribbentrop-sopimuksen, jossa oli salainen lisäpöytäkirja Itä-Euroopan reunavaltioiden jakamisesta (sis. Suomi). Tämä sopimus päättyi vasta 22.6.1941 Saksan hyökätessä Neuvostoliittoon. Tässä jatkosotana tunnetussa sodassa Saksa ja Suomi olivat aseveljiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun katsoo ympärilleen niin voi vaan kysyä mitä ne loppupeleissä edes puolusti, tollot täällä tekemässä kaikki virheet alusta aökaen uudestaan
Yhdenkään veteraanin itsensä en ole kuullut tällaista ruikutusta harrastavan. Pidäpä sinäkin siis pääsi kiinni ja opettele olemaan kiitollinen.
Tämä.
Oletteko viettäneet paljonkin aikaa veteraanien olohuoneissa? Siitä että veteraanit ei avaudu somessa tai vauva-palstalla, ei kannata vetää kovin pitkiä johtopäätöksiä.
Ja joistakin tuli kuitenkin pitkään eläviä ihmisiä. Kauniaisten sotasairaalassa olen usein käynyt, silloin aikaisemmin.
Henkisenä tukena sentään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset miehet ovat vahvoja niin voimiltaan kuin hermoiltaan. Me naiset vähän tästä olemme tietoisia.
Ennen olivat, kuten molemmat minun ukit. Eivät ole enää
Vierailija kirjoitti:
Eiköhä nuo oo jo nähty. Neloselta Markkasta kybältä palotien selostamana, paljon kiinnostavampaa.
Korjaan kommenttiasi sen verran että Tv5
Mitä veikkaat kumpi voittaa? Itse odotan Sengun-Duranttia enemmän kuin Markkasta
Kyllä tässä maailmantilanteessa nämä sotaleffat menevät vielä eri lailla ihon alle kuin aikaisemmin. Toisaalta tulee semmoinen rauhallinen tunne, että tuokin sukupolvi hoiti velvollisuutensa ja kesti kaikki kestämättömätkin asiat ja vastoinkäymiset. Pakkohan meidän on tehdä sama, jos tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhä nuo oo jo nähty. Neloselta Markkasta kybältä palotien selostamana, paljon kiinnostavampaa.
Korjaan kommenttiasi sen verran että Tv5
Mitä veikkaat kumpi voittaa? Itse odotan Sengun-Duranttia enemmän kuin Markkasta
Jazz vie tiukin lukemin, Sengun kentän paras mies
Hyvä elokuva, kannattaa sivari jussinkin katsoa. Ja teemun jolla on koijaamalla hankitut hullunpaperit..
Minua kiinnostaa eniten ne jutut, joissa sotilaat vaan tiesivät. Nämä oli niitä juttuja, joissa mies vaan tiesi siirtyä, kun kohta muuten osuisi.
Siinä olisi hyvä oppitunti Yäksrainan pummille kuinka sotaa käydään.EIKÄ TARVITSE KERJÄTÄ KAIKKEA.