***JOULUtähtösten viikonloppupino(pe-su)***
Kommentit (37)
Mä en tiiä mitä mä oon tehny viime päivinä, mutta koneelle ei muka oo ehtiny millään =o
Tai no, oon mä ennättäny lähetellä niitä kuvia, mutta muuhun ei muka ookkaan aikaa =)
Ensiksi [b]Tinnikselle ja kirsikalle[/b] pikaisia paranemisia! Ja [b]Leenu[/b]lle hali ja rutkasti ymmärrystä =) Aika tympeesti kyllä tehty ku niillä on kerran teidän numeroki tämmösiä tapauksia varten!
Niin juu, ja TERVETULOA TAKAISIN [b]iituli ja -mm-[/b]!! =))
Ja vielä kovasti jaksamisia väsyneille mammoille!
Tämä mielenkiintoinen maailma alkaa aueta meidän pienille ja kun nähtävää/kokeiltavaa/maisteltavaa on niin hirveesti niin eihän sitä sitten malta edes syödä tai nukkua =)
Meidän yöt alkaa mennä taas surkeammin kun nyt täytyy pitää se viikon paussi kortisonin kanssa... Sehän kortisoni poisti ihottuman ja kutinan melkein heti ja Lassi vaikutti heti paljon iloisemmalta ja ei herännyt öisin kitisemään. No, nyt (3 päivän tauon jälkeen) ihottuma on tullut takaisin kahta kauheampana ja pieni raapii ja hinkkaa kaulaa ja poskia koko ajan =( Yölläkin syötön jälkeen pyöritti päätä ja hinkkas kaulaa niin kauheasti että mun piti ottaa kainaloon siksi aikaa että nukahti.
Pitää yrittää sinnitellä vielä 4 päivää ja jos seuraavanki rasvausviikon jälkeen ihottuma tulee heti takaisin niin kyselen kyllä neuvolassa että eikö tässä vois tehdä jotain muuta =/
Eilen käytiin mun kaverin ja mun vanhempien luona kylässä ja Lassi esitteli molemmissa paikoissa uutta taitoaan ja pyörähteli mahalleen =)
Huh, nyt alkaa kyllä olemaan aikamoinen nälkä... Pitää lähtä ruoanlaittoon =)
Pimmi ja Lassi
PS. Huh, aikamoiset mätkyt kyllä tullu kirsikalle! Minä sain opintotuen ja äitiysrahan ansiosta palautuksia melkein 400 euroa ja ne rahat tulee kyllä tarpeen =)
Yritin lukea ne Saran päikkäreiden aikana pikaisesti läpi. Anteeksi, jos seuraavassa muistan nimimerkit väärin.
Ensinnäkin tervetuloa joukkoon kaikki uudet [b]Tinnis, Nemo ja marshmellow.[/b]
Onneksi olkoon, [b]Rusina[/b], talokaupoista! Itseäkin polttaisi NIIN kovasti päästä muuttamaan isompaan kotiin, vaikka nykyinen koti onkin aivan mahtava. Ainoa puute on tilan ahtaus.
[b]Heini,[/b] mukava kuulla, että esitys oli sujunut hyvin. Onkin kiva sitten nähdä sinua(kin) livenä.
[b]Tinuri,[/b] Alpin unirytmi on kyllä varmasti raastava! Samaten sympatiseeraan [b]kaikkia huonosti nukkuvien vauvojen äitejä![/b]
Meillä rytmi muuttui vähän pääsiäisenä. Aiemmin tyttö laittoi nukkumaan puoli 2:lta yöllä. Nyt on nukahtamisajankohda siirtynyt jonnekin klo 23-23.30 tienoille. Yhden viikon ajan sujui pääsiäisen jälkeen unet jo loistavasti: yksi syöttö noin 4-5 tunnin unien jälkeen, pärähdys siitä noin 2 tunnin päästä ja ylös sitten kahden tunnin päästä. Olo oli oikein virkeä niin päivinä. Tekee niin hyvää, kun saisi nukkua edes 4 h putkeen.
Toisaalta meillä tuo suunta on koko ajan ollut parempaan päin. Kun muistelee hämärästi niitä paria yötä, jolloin helmikuussa valvoimme aamu-6:een asti, ei osaa kauheasti olla pahoillaan herätyksistä tai yöunien lyhyydestä. Tyttö ei edelleenkään nuku kuin 8-9 tuntia yössä. Aamupäivällä ja iltasella hän ottaa yhteensä 2-3 puolen tunnin unet ja keskipäivän jälkeen yhdet pitkät päiväunet. Yhteensä unta kertyy edelleen sellaiset 12-13 tuntia. Laskeskelin, että joillakin jouluntähtivauvoilla unta kertyy jopa 15-16 tuntia. Mutta en valita öistämme!
[b]Pimmi[/b] taisi kertoa, että Lassi oli kääntynyt nyt masulleen! Onneksi olkoon!
Jonkun vauva taisi jo ryömiä. Meillä ollaan liikuttu kompassin neulan tavoin masullaan vähän toiseen suuntaan. Selältä masulle on käännytty jo viikkokausia, mutta toisinpäin ei vielä mennä. Tyttö kyllä nostelee masulla ollessaan pyllyä siten, että kovasti haluttaisi lähteä liikkeelle. Esikoinen oli paljon hitaampia kehittymään liikunnallisesti, vaikka hänen ikänsä olisi laskettu korjatunkin iän mukaisesti.
Olen täällä tämän päivän huokaillut, kun pitää omassa huushollissaan siivota, laittaa ruokaa, pestä pyykkiä jne. Oli se niin helppoa tuolla pääsiäislomalla, kun muut laittoivat ruoan ja sai itse olla välillä ihan oloneuvoksena. Toisaalta olihan se mukava nukkua omassa sängyssä, vaikka viime yönä Sara ei nukkunutkaan 3 h pidempään yhteen menoon. Klo 24 tyttö nukahti, söi klo 3 ja 6 ja heräsi puoli 9:ltä.
Mutta nyt esikoinen huutelee piirrettyjensa perään.
Mukavaa lauantaipäivää!
Iituli
PS. Pimmi, laitoin sinulle meiliä. Kiitos, jos viitsit lähettää kuvan. Ai niin, ilmoittauduin jo [b]Helsingin-tapaamiseen.[/b]
Arvaatkaa mitä tein äsken? Pääsin itsekseni kauppaan ja itkuista poikasta koko päivän viihdyttäneenä eli ihan väsyneenä, istuin autossa irtokarkkipussin kanssa n.15min ja kuuntelin rauhassa radiota. Omaa rauhaa, vaikkakin sitten siellä parkkipaikalla. Oli mukavaa!
Flunssa on vielä kauhea, tuntuu ettei lopu ollenkaan. Pojan itkuisuuden syy lienee se, että hän kakkasi lopulta kahdet superlastit vaippaan ja jo helpotti ja hymyilytti taas.
Jaaha, mun isäpappa tuli käymään, pitää käydä kyselemässä kuulumisia.
Kirsikka ja Aksu
siis v;tutus helpotti, kun neiti on ollu ilonen tän päivää ja viikon kitinään ja ke-pe välisiin valvomisöihin löytyi sýy... neitiltä löyty hammas alhaalta. hieno homma, ja oon hehkuttanu jo kaikkiallle!!! ihanaa, et kitinöille löyty syy, ja pieni hampaan alku on söpö.
ai niin, sain aamulla videolle kuvattua tytön pyörimistä ja mönkimistä... kivannäköstä touhuja ja mukava sit muistella myöhemmin.
nyt saunomaan!!!
Tämä on jo kolmas viestini vuorokauden sisällä. Näin se homma toimii, kun on yli kaksi viikkoa kirjoittamatta.
Kiitos, Pimmi, kuvien lähettämisestä ja tervetulotoivotuksista takaisin palstailemaan. Kovasti tsemppiä noiden öidenne ja Lassin ihottuman takia. Toivottavasti siihen löytyy pikaisesti apu! Siis semmoinen, joka vaikuttaa pitempäänkin.
Mukava kuulla, että äskeisen kirjoittajan vauvan itkuille löytyi syy eli hampaiden puhkeaminen. Tuohon piti kommentoida, että meillä menevät kai asiat ihan nurinniskoin. Tytöllä tosiaan puhkesi hammas torstaina tai ainakin silloin se havaittiin. Edeltävän viikon tyttö nukkui paremmin kuin koskaan! Kerroin jo aiemmin, että eka pätkä unta pääsiäisloman aikana oli yleensä 4-5 h. Yhtenä yönä se oli jopa 6,5 h ja toisena 5,5 h. Eli lisää hampaita meille kiitos! Meille ei myöskään tuo kääntyminen selältä masulle vaikuttanut yöuniin. :-))
Sitten turhamaista rutinaa. Kävin äsken esikoisen kanssa tuossa Sellossa shoppailemassa. Iik, miltä näyttivät vauvamasun jälkeiset makkarani vaaleassa tiukassa topissa. Alkoi ihan tuntua pahalta. Menen sitten huomenna salille! Aiemmin ei ole ongelmia ollut käyttää tiukkojakin yläosia, mutta nyt oli sellaiset makkarat, että alta pois. " Ylipainoa" on verrattuna ennen raskautta oleviin lukemiin vain 3 kg, mutta ovat kai liimautuneet vyötärön seudulle. TOIVOTTAVASTI lähtevät irti, muuten ovat armolliset tunikat pop tänä kesänä.
Ai niin, vauvan lempinimistä oli puhetta. Puhuttelen tyttöä joskus ihan molemmilla etunimillä, aika usein ihan sillä varsinaisella etunimellä. Mies " nimittelee" häntä Sartsaksi, pötkyläksi Lottaliinuksi. (Hän olisi halunnut Lotan nimeksi.) Esikoinen puhuttelee tyttö ihan " vauvaksi" . Ja jos ei nyt tutut tunnista, ei sitten koskaan, hah.
Nyt lopetan turinoinnit tämän päivän osalta.
Näin se aika vaan rientää...
Meillä on vanhemmat mukelot fammulla ja oltiin ukon kanssa pizzalla, nam. Muuten ei mitään erityistä, pitäis jaksaa siivota kun olis siihen hyvä mahd. mut taidan mielummin laiskotella.
MM ja tinuri tervetuloa takaisin.. johan täs ehti tulla ikävä :)
MM onneksi meitä on muutama loppukuun vaaveja saanut: sulla, mulla, kirsikalla ja miilukkalla et ei ihan yksin täydy ihmetellä muiden istumisia, syömisiä ja menoja. Meidän poju kun ei vielä noihin juttuihin ole ryhtynyt, eikä varmaan viel hetkeen ryhdykään.
Kirsikka mä myös istuskelen välillä autossa, esim. kun tulen kotiin kaupasta saatan hetken istua autossa ennen kuin menen sisälle... oma aika pitää repiä jostain :)
Miilukka kyl tääl seurataan sinunkin tarinoita, kovasti jaksuja sinne. Tee se testi niin tiedät, sit on helpompi ajatella asioita eteen päin.
Meilläkin kukutaan taas yöt, sitä tuntuu olevan liikkeellä... :)
nefili ja Adam 3kk ja risat
Mulla menee sit aina tinuri ja iituli sekaisin... nuija!
Siis Iituli sieltä reissusta on palannut, tai siis täältä pohjanmaalta...
Seko..seko..
N jälleen
kauppareissilta tultiin just ja OSTIN siis testin. kait se pitää tänään tehdä sitten. ukko ei ole ollenkaan mielissään...sanoi että mitä pikimmin teet sen niin sen parempi (ett saa mahd.pian pois järjestyksestä jos satun olemaan) aaarg!!!!
totuuden hetki sit tänään.....
Meillä on tänään ollut hyvä päivä. Nyt tuntuu että Nemo on vihdoin löytänyt jonkunlaisen päiväunirytmin, kun se on ollut niin kauan hakusessa. On hereillä kaks tuntia unten välissä ja nukkuu vähän pitempiä pätkiä, eli päivällä ja iltapäivällä 1,5 tuntia ja illalla vielä pikkutirsat 15-30min. nyt on just tirsat menossa.
Tein eilen kukkakaalisosetta ja se taitaa olla uus lemppari! Nemo söi välillä vähän huonommin soseita, nyrpisteli nenää vaan ja työnsi lusikan kielellä pois. Mut kukkakaalia odottaa suu ammollaan.
Hienoa että täällä on jo moni saanut hampaita! Mä taisin hehkuttaa vähän liian aikaisin niistä ylähampaista, eipä oo pariin päivään muuttunut yhtään tilanne. Saattaa olla että ne on veen sen verran pinnassa muutenkin että kuultaa sieltä ikenen läpi.
Nyt sain just heränneen pojan tähän syliin, ihana on! Veikkaan että viikon sisällä kääntyy mahalta selälleen, niin hyvin on jo puolimatkassa.
Jalat on kääntyneet mutta ylävartalo ei vielä seuraa mukana. Saa nähdä pitääkö mun veikkaus paikkansa...
Nyt on mun pakastepizza valmis, oli pakko laittaa sellainen uuniin kun on kamala nälkä mutta en jaksa kokata pelkästään itselleni. Pizza ja american idols, siinä mun hurja lauantai-ilta...
Tinnis & Nemo
Toivon, että tulos on teille mieluinen, Kumpaa tulosta sitten toivottekaan.
Jäin tässä ihan miettimään, että monellakohan jouluntähtösen äidillä oikeasti on jo menkat alkaneet?
(miilukkahan epäilee raskautta kun menkkoja ei ole näkynyt..?)
Minulla ei ole menkat alkaneet, enkä edes tiedä milloin niitä odottelisi. Kolmen aikaisemman synnytykseni jälkeen ne ovat alkaneet aina 2-3kk synnytyksen jälkeen (täysimetyksestä huolimatta), joten aikahan olisi sitten jo ekojen menkkojen tulla. Ehkäisyä ei meillä ole aloitettu, seksiä harrastetaan ihan normaalisti.
No, jos ei papakokeeseen mennessä (joka meillä oletaan aina 6kk synnytyksen jälkeen) ole menkat alkaneet, niin puhelen varmaan terkkarille..
Vaikka enpä tässä ole vielä uuden raskauden mahdollisuutta edes miettinyt vielä, enkä mieti.. kun ei aihettakaan ole (pahoinvointeja tms..)
-mm-
Maailman ihanimmasta puheenaiheesta ;)
Mullakaan ei oo niitä vielä näkyny ja synnytyksestä 4 ½ kuukautta... Raskautta en kyllä epäile kun imetän ja kondomeja ollaan käytetty joka kerta ihan varmuuden vuoksi.
Minipillerit alotan kunhan imetys alkaa loppua ja toisen lapsen aika taitaa olla ehkä parin vuoden päästä kunhan saan opintoja vähän paremmalle mallille =)
Siskolla synnytyksestä jo 10 kuukautta eikä menkkoja näy, että saapa nähdä käviskö mulleki noin mukavasti =)
Nyt jatkan bondin kattomista...
Pimmi
kaupan testin tein äsken ja negaahan näytti eli sen mukaan en oo raskaana... (ukko tyytyväinen ja mielissään mutta itse hiukan pettynyt kuitenkin kun ajatus kerkesi muhia päässä)
ei kait sit ku menkkoja oottamaan. johan nyt onkin sit kohta kp43... |O
Täällä oli jokseenkin levoton yö. En tiedä,johtuko mistä,illalla käytiin saunassa ja Johanna tietenkin vain kylvyssä,meni ihan normiaikaan nukkumaan klo20 ja söi kolme kertaa.Eka syöttö tuossa klo1:n aikaan ja toka 4. Ei sinänsä hankala,mutta olin viimeisellä kolmannella syötöllä niin väsynyt että otin tytön vaan viereen sänkyyn syömään ja heräsin sitten kun tyttö kait oli syöny tarpeeks ja siirsin omaan sänkyyn, kellon ajasta ei harmainta aavistusta,varmaan tuossa ennen kuutta kuitenkin. Puoli seitsemän tienoolla sitten heräski ylös. Tosi väsyttävää kun tulee 3herätystä puolen yön ja aamukuuden välillä ja sitten kun vielä piti esikoista käydä rauhottelemassa,näki kai pahaa unta:(
Mutta nyt lähen viemään Johannan ulos nukkumaan ja hakemaan päivän lehden luettavaks:)
tintti ja Johanna
Jos nyt olis hetki aikaa kirjoitella tänne kuulumisia. Eilen pääsin yksin kaupungille ostoksille, kun neiti oli mummun hoivissa. Ai, että teki hyvää! Paitsi rahallisesti, 200¿ sain ihan kevyesti tuhlattua vaatteisiin. Itselle ja neidille. =) Tankkasin myös auton, mutta kuiteski. Nyt saa odottaa kelalta rahaa, sopivasti tuleekin ennen tampereen tapaamista. On sitten mitä tuhlata siellä. =)
Neiti söi eilen maissia koko purkillisen! Siis sitä kaupasta ostettua. Tais olla hyvää! Tänään maistettiin peruna-parsakaali sosetta, siitä meni puoli purkkia. Neidillä oli jo aika väsy ruokaillessa, joten muuten olis voinu mennä enemmän. Maistu sekin aika hyvin. Suu aukeaa jo lusikalle niin kuin pitää. Mä oon vähän laiska näin viikonloppusin tekemään ruokaa, joten oon antanu niitä kaupan purkkeja. Viikolla teen itse. Tottuupahan sit kaupan purkkiruokaan myös, on helppo ottaa mukaan jos menee jonnekin. Kuten ens lauantaina tampereelle!! =)
Tervetuloa takaisin [color=turquoise][b] Iituli & Mutter-mommy [/b][/color]!! Teitä olikin jo ikävä! =)
[color=turquoise][b] Miilukka [/b][/color] Joko teit raskaustestin? Toivottavasti tulos on teille mieluinen.
[color=turquoise][b] Leenu [/b][/color] Harmi tosiaan se vauvauinti. Jännä, ettei sieltä sit ilmoitettu mitään. Ens viikolla sit uudestaan!
[color=turquoise][b] Nefili [/b][/color] Tuutteko te sinne tampereen tapaamiseen? Valitettavasti en enää muista ketä kaikki on tulossa. Ajattelin, että voidaan siellä suunnitella paremmin pohjanmaalle tapaamista jos nähdään. =)
Meillä [color=turquoise][b] yöt [/b][/color] on samanlaisia kuin aiemminkin. Vaikka annan nyt illalla puuroa, ei ole vaikuttanut mitenkään. Ajattelin, että ne pidentäis yöunia vähän, mutta ei! Klo 7.30 neiti ollut pirteä kuin peipponen ja äitiä vaan nukuttais. =( Ite kun voin nukkua 10h ongelmitta ja niin teinkin ennen vauvan tuloa taloon. Ehkä sit taas 30 vuoden kuluttua kun lapsi/lapset lentäneet pesästä. =)
Nyt pakkaamaan lisää tavaraa laatikoihin...
rusina & vaunuissa koisiva M
Mikähän meidän konetta tai linjoja vaivaa? Kun tulin koneelle pimmin viesti oli viimeinen jonka luin. Eli miilukka, älä ihmetteli miksi kysyin testistä, en nähnyt vastaustasi kun nyt vasta. =)
Rusina taas...
Taas hyvä yö takana, syöttö vasta puol kuudelta ja aamuherätys kymmeneltä. Ehkä noi soseet tekee tehtävänsä. Toivottavasti Tintillä ja Rusinallakin yöt paranisi, on tosi raskasta valvoa jatkuvasti.
Harmi Miilukka jos testin tulos oli pettymys... Onneksi aina voi yrittää uudelleen!
Meillä mies haluaisi suuren perheen, on sanonut että kahdeksan lasta olis hyvä. Mua vähän hirvittää, kyllä mäkin enemmän kuin yhden haluan mutta kahdeksan... ollaan puhuttu että jos katotaan kuitenkin yks kerrallaan. Ollaan mietitty myös kansainvälistä adoptiota sitten vähän myöhemmin.
Mullakaan ei menkkoja oo vielä kuulunut, ja mä nautin kyllä tästä helppoudesta.
Nyt maissisosetta keittelemään.
Tinnis & Nemo
Varoitan jo näin alussa että mulla on vähän ongelmia tän koneen kanssa kun joudun nyt käyttään tällaista ikivanhaa pöytäkonetta ilman hiirtä... Mies vei tänään kannettavan ja hiiren ja tulee takas vasta yöllä. Että jos katkee viesti kesken tai jotain niin johtuu ihan vaan mun sähläilystä.
Me ollaan Nemon kanssa kumpikin vähän kipeitä. Nemolla flunssa ja mulla jo neljättä päivää jatkuva päänsärky. Ei kivaa. Onneks nää yöt on nyt menny vähän paremmin niin ollaan saatu edes nukkua kunnolla. Vaik eilen illalla kyl meinas mennä hermo kun Nemo ei millään nukahtanu vaikka oli tosi väsynyt ja mun päässä jyskytti. Ei suostunut syömään mitään ja vaan naureskeli sängyssä. Onhan ne ihania ne hampaattomat (vielä) hymyt ja kyllä siinä sydän sulaa vaikka olis kuinka huonolla tuulella... Tekis mieli vaan nostaa syliin ja rutistaa mutta ei enää uniaikaan viitti. Mä kaaduin sänkyyn heti kun Nemo nukahti enkä ees herännyt kun mies tuli kotiin puolenyön jälkeen. Nemo heräs neljältä mutta onneks mies oli vielä siinä vaiheessa hereillä, oli ihanaa kun kerrankin joku muu hoitaa vauvaa yöllä ja itse saa vaan loikoilla... kun yleensä mies ei ees herää Nemon kitinään. Jossain vaiheessa otin pojan sit syömään ja nukuttiin vierekkäin vielä yhdeksään asti. Oltais varmaan vieläkin pidempään mutta herättiin kun mies lähti. Tätä meidän parisuhde on ollut tällä viikolla, mä nukun kun mies tulee kotiin, herään kun mies nukkuu ja nukun taas kun mies lähtee...
Mutta nyt tais pikkumies herätä. Hyvää viikonloppua ja pikaista paranemista kaikille kipeille...
Tinnis & Nemo