Mikä ärsyttää junassa matkustaessa?
Niin kuin otsikossa on, niin mikä ärsyttää teitä eniten jos/kun matkustatte junassa?
Itseä ainakin ärsyttää paikan valtaajat, eli ne jotka ovat omalla paikallasi kun nouset junaan.
Toki jotkut voivat epähuomiossa istua väärälle paikalle, mutta itse olen huomannut että varsinkin lapsiperheet harrastavat tätä että itsekkäästi mennään toisten paikoille vaikka siinä ei ole heidän paikat merkitty lippuun. Ja usein tekosyy toisten paikoilla istumiseen on se että kun sen Mirja-Petterin on ihan välttämättä saatava istua isin/äidin vieressä.
Miksi sitä paikkaa ei sitten voi varata hyvissä ajoin jos se on perheille niin tärkeää että lapset voivat istua vanhempiensa vieressä?
Kommentit (89)
ravintolavaunun yleinen rumuus ja toimimattomuus
kaiholla muistelen sinistä baarivaunua
Vierailija kirjoitti:
Ravintolavaunun hinnat lähinnä. Omat matkat on kuitenkin sen verran pitkiä, ettei ole kivaa olla ilman juomaa ja ruokaa.
Paljonko painat jos et voi paria tuntia olla lappaamatta soosia nassuun? 100kg? :D
Baarivaunu Pub Resiina. Vaunut muutettu sarjasta Eikt. Yksi vaunu museoitiin 2020, mutta kaikki muut on romutettu.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolavaunun hinnat lähinnä. Omat matkat on kuitenkin sen verran pitkiä, ettei ole kivaa olla ilman juomaa ja ruokaa.
Mikset sä ota omia eväitä mukaan? Mulla on aina. Vaihtoehtoina esim. pähkinät, porkkanaa, kolmioleivät, smoothie jne. Noilla kyllä saa nälän pois. Kyllä yhden junamatkan pärjää ilman läskisoosia ja perunaa.
Vierailija kirjoitti:
Junan vessat. Miten ne voi aina haista niin pahalle.
Usein istuimen reunat paskassa, hyi hitto!
Satunnaiset matkustajat, jotka eivät tunne käyttäytymissääntöjä. Eli melutaan, viedään tilaa, ravataan koko ajan pitkin junan käytäviä jne. Työmatkaliikenteen junissa on onneksi hyvä rauha, kun suurin osa matkustajista matkustaa usein ja osaa siten käyttäytyä.
Puheliaat ihmiset. Käsittämätöntä miten jotkut voivat pitää monologia jopa tunnin taukoamatta. Toinen siis vastailee vain jaa joo juu mmm, mutta monologi sen kuin jatkuu ja jatkuu. Yleensä nuorempia naisia. Sitä ennen raitiovaunussa joku miesporukka jaksoi selittää 20min taukoamatta driftingistä. Siis 20min ilman edes puolen minuutin hiljaista hetkeä niin että vaunu vain raikui kun kaikki paikkakuntalaiset oli hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisessa tilassa ulkkis mölisee koko matkan videopuheluitaan
Tämä! Kerran hiljaisessa extra -luokassa oli joku Afrikkalaisen näköinen nainen. Eka mölisi omaa puheluaan. Sen jälkeen alkoi lakata kynsiään. Kiva löyhkä vaunussa. Teki mieli mennä sanomaan konnarille, että heittää tuon hemmettiin kyseisestä vaunusta, mutta nielin kiukkuni. Ja akka olisi kuitenkin laittanut metelin päälle kuinka taas syrjitään. Nämä kun ei arvosta suomalaisia sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Junan vessat. Miten ne voi aina haista niin pahalle.
Kai ne nyt haisee, kun koko junamatkan ajan taukoamaton vessaralli ja jengi tekee tarpeensa laidan yli.
Vierailija kirjoitti:
Junalla matkustaessa ei yleensä erityisemmin mikään. Mutta se, että lippujeb hinnat vaihtelee niin paljon saa, joka kerta miettimään, että miksi en vain hankkisi omaa autoa,niin ei tarvitsisi jännätä maksaako oma lippu muutaman kympin enemmän vai vähemmän tänään kuin huomenna aanulla kuin illal tai toisinpäin, ikään kuin voisi edes aina valita ajankohdan milloin täytyy/ tai milloiin voi lähteä....
Olipas paljon asiaa saatu mahtumaan k a h t e e n lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin tulossa kirjoittamaan tämän!! Jumaliste, että ottaa aivoon kuunnella jonkun toisen mölinää kaiuttimesta ja lähes 100% nää on ma muja, ainakin lähijunissa.
Joskus tulee älyttömän pitkät kuulutukset kolmella eri kielellä. Kait konduktööreissäkin on niitä, jotka haluaa olla esillä ja päteä.
Oon usein miettinyt, miksei lapsia opeteta puhumaan hiljempaa, kun ollaan julkisessa kulkuneuvossa kuten junassa. Mielestäni lapsen kehitystason pitäisi kyllä kyetä oppimaan säätämään äänentasoa ja se nyt on kuitenkin aika käytöstapojen perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Ainut mikä on joskus ärsyttänyt on se, että ei ollutkaan ravintolavaunua, vaan sellainen vaunuja kiertävä kärri.
Näkee jo junaa varatesssa ton.
Huonot istuimet, jalkojenkin alle tarttisi jotain saada. Ja tavaroita pitää vahtia ja roudata mukana, ei niitä voi vessareissuksi omalle paikalle jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin tulossa kirjoittamaan tämän!! Jumaliste, että ottaa aivoon kuunnella jonkun toisen mölinää kaiuttimesta ja lähes 100% nää on ma muja, ainakin lähijunissa.
Näin on. Mitä vieraampi kieli sen kovempi möykkä.
Vierailija kirjoitti:
Pistorasiat ei toimi, wlan ei toimi. Vessat on siivoamatta.
Aina toiminut ja vessat olleet siistejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat jos et voi paria tuntia olla lappaamatta soosia nassuun? 100kg? :D
Minä painan ylikin ja lataan kyllä tarvittaessa sinua nassuun, ettei tarvi syödä muuten kuin pillillä. Loppuu samalla turhanpäiväinen lässytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sä ota omia eväitä mukaan? Mulla on aina. Vaihtoehtoina esim. pähkinät, porkkanaa, kolmioleivät, smoothie jne. Noilla kyllä saa nälän pois. Kyllä yhden junamatkan pärjää ilman läskisoosia ja perunaa.
Joo, mäkin pärjäsin tuhdilla aamiaisella ja omilla eväillä 9 tunnin junamatkan. Mutta kaikki ei todellakaan pärjää, pitäisi se nyt jokaisen tajuta, että kaikki ei jaksa samoja asioita samalla tavalla kuin itse. Joillakin on perussairauksia, ikää tm.
Nistit, juopot, haisevat ihmiset, tuijottavat ihmiset, tönivät ihmiset. Ihmiset ylipäätään.