Mikä ärsyttää junassa matkustaessa?
Niin kuin otsikossa on, niin mikä ärsyttää teitä eniten jos/kun matkustatte junassa?
Itseä ainakin ärsyttää paikan valtaajat, eli ne jotka ovat omalla paikallasi kun nouset junaan.
Toki jotkut voivat epähuomiossa istua väärälle paikalle, mutta itse olen huomannut että varsinkin lapsiperheet harrastavat tätä että itsekkäästi mennään toisten paikoille vaikka siinä ei ole heidän paikat merkitty lippuun. Ja usein tekosyy toisten paikoilla istumiseen on se että kun sen Mirja-Petterin on ihan välttämättä saatava istua isin/äidin vieressä.
Miksi sitä paikkaa ei sitten voi varata hyvissä ajoin jos se on perheille niin tärkeää että lapset voivat istua vanhempiensa vieressä?
Kommentit (84)
Ai että kun tuli eräs muisto mieleen: joku istui varatulla paikallani ja oli levittänyt kaikki kamppeensa ympäriinsä. Tokaisi vielä että enkö voisi mennä muualle istumaan. Pari minuuttia odottelin pakkaamista ja lopulta pääsin paikalleni, henkilö siirtyi parin penkin päähän. Kohta oli konnari tarkastamasa lippuja ja selvisi, ettei tyypillä edes ollut lippua ostettuna. Syytti minua kun tulin häiritsemään hänen lipunostoaan. Silloin veetutti, nyt naurattaa koko episodi.
Röökivaunun puute. Ei ole niiden poistumisen jälkeen ollut käyttöä. Myös törkyhinnoittelu ravintolavaunussa ainakin ennenmuinoin.
Hajut ja äänet. Vähän niin kuin pieruissa, heh.
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun tuli eräs muisto mieleen: joku istui varatulla paikallani ja oli levittänyt kaikki kamppeensa ympäriinsä. Tokaisi vielä että enkö voisi mennä muualle istumaan. Pari minuuttia odottelin pakkaamista ja lopulta pääsin paikalleni, henkilö siirtyi parin penkin päähän. Kohta oli konnari tarkastamasa lippuja ja selvisi, ettei tyypillä edes ollut lippua ostettuna. Syytti minua kun tulin häiritsemään hänen lipunostoaan. Silloin veetutti, nyt naurattaa koko episodi.
Jaa. Minä olisin mennyt viereen nauramaan paskaisesti ja osoitellut tyyppiä ja huutanut suureen ääneen että näettekö kaikki, liputon PUMMI!
Vierailija kirjoitti:
No ne reput siinä viereiseisellä penkillä. Yksi ihminen varaa 4:n paikan kun istuu leveesti! Vaikka juna täyttyy.
No mitäpä jos kysyisi tyypiltä onko hänellä lippu kaikkiin istuimiin? Jos ei ole niin pyytää poistamaan tavarat istuimilta ja tarvittaessa myös auttaa siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä olisin mennyt viereen nauramaan paskaisesti ja osoitellut tyyppiä ja huutanut suureen ääneen että näettekö kaikki, liputon PUMMI!
Hieno fantasia sinulla. Kannattaa mennä suihkuun ja nukkumaan niin jaksat huomennakin suunnitella voimafantasioita siellä itsemrhakuutiossasi.
Junan vessat. Miten ne voi aina haista niin pahalle.
-huonot liian pienet penkit
-liian kirkas valaistus
-ilmastointilaitteen meluisuus
Paska wifi / nettiyhteydet, mitä VR ei ole osannut ratkaista kymmenessä vuodessa.
Voivottelevat vain tukiasemien harvuutta ja levittelevät käsiään.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen varannut perheelleni oman kopin ja siellä olla möllöttää joku kun sinne on menossa. Jos paikanvaltaaja on joku känniääliö tai vähemmistöön kuuluva seurue niin siinä paljoa mitään voi vaan koittaa mennä istumaan muualle ja väistyä tuomitsevien katseiden alla, kun paikan ostanut ilmestyy paikalle.
Ei, ei noin. Jos olet paikan varannut perheellesi, niin totta kai sinne myös menette. Ne jotka siellä jo ovat, häädätte muualle!
Vierailija kirjoitti:
No ne reput siinä viereiseisellä penkillä. Yksi ihminen varaa 4:n paikan kun istuu leveesti! Vaikka juna täyttyy.
Nykyään voi ihan pienellä lisämaksulla ostaa ja varata sen viereisen penkin itselleen. Tai kokonaisen osastokopin. Silloin pidän maksamilla istuimilla rojuja ihan miten paljon lystään.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisessa tilassa ulkkis mölisee koko matkan videopuheluitaan
Ja sinä alistut ja vaikenet.
Vierailija kirjoitti:
Paska wifi / nettiyhteydet, mitä VR ei ole osannut ratkaista kymmenessä vuodessa.
on se elämä raskasta kun ei yhtä junamatkaa pysty olemaan ilman nettiä
Kaikenlainen meteli ja ihmisten koheltaminen. Se on onneksi vähentynyt viime vuosina, kun kaikki ihmiset räplää taukoamatta omaa puhelintaan.
Haisevat vessat, läppärien kirkkaat näytöt, puheliaat ihmiset.
Junalla matkustaessa ei yleensä erityisemmin mikään. Mutta se, että lippujeb hinnat vaihtelee niin paljon saa, joka kerta miettimään, että miksi en vain hankkisi omaa autoa,niin ei tarvitsisi jännätä maksaako oma lippu muutaman kympin enemmän vai vähemmän tänään kuin huomenna aanulla kuin illal tai toisinpäin, ikään kuin voisi edes aina valita ajankohdan milloin täytyy/ tai milloiin voi lähteä....
Älytön vessaralli. Itse otan paikan aina mahdollisimman kaukaa vessoista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä outoa, ottaen huomioon että lentokoneissakin on nykyään parempi wifi.
Pistorasiat ei toimi, wlan ei toimi. Vessat on siivoamatta.