Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää junassa matkustaessa?

Vierailija
30.11.2025 |

Niin kuin otsikossa on, niin mikä ärsyttää teitä eniten jos/kun matkustatte junassa?

Itseä ainakin ärsyttää paikan valtaajat, eli ne jotka ovat omalla paikallasi kun nouset junaan.

Toki jotkut voivat epähuomiossa istua väärälle paikalle, mutta itse olen huomannut että varsinkin lapsiperheet harrastavat tätä että itsekkäästi mennään toisten paikoille vaikka siinä ei ole heidän paikat merkitty lippuun. Ja usein tekosyy toisten paikoilla istumiseen on se että kun sen Mirja-Petterin on ihan välttämättä saatava istua isin/äidin vieressä. 

Miksi sitä paikkaa ei sitten voi varata hyvissä ajoin jos se on perheille niin tärkeää että lapset voivat istua vanhempiensa vieressä?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun tuli eräs muisto mieleen: joku istui varatulla paikallani ja oli levittänyt kaikki kamppeensa ympäriinsä. Tokaisi vielä että enkö voisi mennä muualle istumaan. Pari minuuttia odottelin pakkaamista ja lopulta pääsin paikalleni, henkilö siirtyi parin penkin päähän. Kohta oli konnari tarkastamasa lippuja ja selvisi, ettei tyypillä edes ollut lippua ostettuna. Syytti minua kun tulin häiritsemään hänen lipunostoaan. Silloin veetutti, nyt naurattaa koko episodi.

Jaa. Minä olisin mennyt viereen nauramaan paskaisesti ja osoitellut tyyppiä ja huutanut suureen ääneen että näettekö kaikki, liputon PUMMI!

Hieno fantasia sinulla. Kannattaa mennä suihkuun ja nukkumaan niin jaksat huomennakin suunnitella voimafantasioita siellä itsemrhakuutiossasi.

Mikä fantasia? Olet ilmeisesti itse se liputon PUMMI. Tiedoksesi, että pistän tuollaiset tarvittaessa kyykkyyn kaikin tavoin. Sekä fyysisesti, henkisesti että taloudellisesti. Olet joko pelle taimspede, olen sen verran armollinen että saat valita, pellespede.

Vierailija
62/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnaiset matkustajat, jotka eivät tunne käyttäytymissääntöjä. Eli melutaan, viedään tilaa, ravataan koko ajan pitkin junan käytäviä jne. Työmatkaliikenteen junissa on onneksi hyvä rauha, kun suurin osa matkustajista matkustaa usein ja osaa siten käyttäytyä.

Tämä! Tuttava on viimeksi matkustanut junassa parikymmentä vuotta sitten. Suunnitteli ystävänsä kanssa jotain kotimaanreissua ja tiesi hiljaisesta ekstra -luokasta. Siellä kuulemma saisivat rauhassa jutella ilman muiden ihmisten häiriöääniä. Oli pakko valistaa, että ekstra -luokka on hiljainen luokka eikä siellä saa edes puhua. Sinne ostaa lipun ihmiset jotka haluavat olla täysin hiljaisuudessa. Sinne ei mennä yskimään eikä köhimään, saati pölisemään kenenkään kanssa. Viesti meni onneksi perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset vaan alistuu ja suvaitsee. Lammaskansa.

Vierailija
64/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junan vessat. Miten ne voi aina haista niin pahalle.

Usein istuimen reunat paskassa, hyi hitto!

Vähän kertakäyttöhanskoja ja desinfioivia kosteuspyyhkeitä mukaan, niin saa siistittyä ennen istumista.

Vierailija
65/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkään puhujat, joilla on kaiutin päällä.

Vierailija
66/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen varannut perheelleni oman kopin ja siellä olla möllöttää joku kun sinne on menossa. Jos paikanvaltaaja on joku känniääliö tai vähemmistöön kuuluva seurue niin siinä paljoa mitään voi vaan koittaa mennä istumaan muualle ja väistyä tuomitsevien katseiden alla, kun paikan ostanut ilmestyy paikalle.

Öö, jos minun maksamalla paikalla olisi joku, kehoittaisin siirtymään pois ja näyttäisin esim. lipun, tarvittaessa henkilökunta apuun.

Vierailija
67/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut ärsyttävä asia junalla matkustaessa on se, kun ei voi olla varma, pääseekö sillä perille aikataulun mukaisesti, vai sattuuko jotain, minkä vuoksi juna pysähtyy epämääräiseksi ajaksi. Tästä syystä en muuttanut tunnin junamatkan päähän työpaikasta, vaikka muuten se olisi ollut optimiratkaisu. Arvelin, ettei hermot kestä sitä jännitystä kaksi kertaa päivässä. 

Kyllä meillä junat ovat todella hyvin aikataulussa verrattuna melkein mihin tahansa maahan (no japanissa varmaan on paremmin). Esim. naapurissamme lännessä on suuria ongelmia junaliikenteessä.  Ja autoliikenteessä, koska siellä on sateet katkoneet teitä ja ratoja jatkuvasti. Miellä ollaan täällä venään kainalossa turvassa sään ääri-ilmiöiltä.

Vierailija
68/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin junamatkan aikana rentoutua ja levätä, mutta ihmisillä on tapana puhua puhelimeen kovaan ääneen, eli kailottaa. Tekisi mieli huomauttaa, että se vekotin on puhe-lin, ei huuto-lin!!!  NiiN!

Vierailija
69/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun pidetään laitteissa ääniä. Eikö ole rahaa kuulokkeisiin? Opettaisitte lapsillenne käytöstapoja, 

Vierailija
70/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen varannut perheelleni oman kopin ja siellä olla möllöttää joku kun sinne on menossa. Jos paikanvaltaaja on joku känniääliö tai vähemmistöön kuuluva seurue niin siinä paljoa mitään voi vaan koittaa mennä istumaan muualle ja väistyä tuomitsevien katseiden alla, kun paikan ostanut ilmestyy paikalle.

Öö, jos minun maksamalla paikalla olisi joku, kehoittaisin siirtymään pois ja näyttäisin esim. lipun, tarvittaessa henkilökunta apuun.

Mä olen pari kertaa joutunut kylmän tomerasti häätämään omalta paikaltani jonkun pois. Mä olen maksanut tietystä paikasta ja en todellakaan luovuta sitä kenellekään muulle. Kerran häädin jonkun ulk kis mui jan, niin aloitti kiukkuisen teatraalisen mölinän. En antanut periksi. Ak ka siirtyi muualle istumaan. Noiden edessä ei saa hämmentyä eikä antaa periksi, vaikka teatraalinen mölinä ottaakin korviin.  

Vierailija
71/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kertakäyttöhanskoja ja desinfioivia kosteuspyyhkeitä mukaan, niin saa siistittyä ennen istumista.

Ja kuka kuljettaa mukanaan jotain siivoustarvikkeita? 

Vierailija
72/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkivaunuissa onneksi väljempää ja koirat osaavat käyttäytyä junassa hyvin. Ihan samaa ei kaikista matkustajista voi sanoa.

Vierailija
73/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisessa tilassa ulkkis mölisee koko matkan videopuheluitaan

Miksi suomessa kukaan ei uskalla sanoa että ole hiljaa?

Vierailija
74/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöntön pyyhkiminen ei paljoa auta, kun lattia lainehtii virtsasta. Kiva kuljettaa sitä virtsaa kengissä matkustamoon.

Vierailija
75/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisulit ja metelöitsijät (pikkulapset ei haittaa, mutta se puhelimeen viikonlopun panoseuransa huutelija haittaa, kuten myös päihtyneet örveltäjät ja teinit, jotka perseilevät).

Vierailija
76/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisessa tilassa ulkkis mölisee koko matkan videopuheluitaan

Miksi suomessa kukaan ei uskalla sanoa että ole hiljaa?

Jaa a. Ja pakko tähän sanoa, ettei tosiaan ole aina edes ulkkis. Ihan moni suomalainenkin harrastaa tätä samaa ja joku jopa kuuntelee jotain v*tun videoita äänet täysillä!? 

Vierailija
77/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pari kertaa joutunut kylmän tomerasti häätämään omalta paikaltani jonkun pois. Mä olen maksanut tietystä paikasta ja en todellakaan luovuta sitä kenellekään muulle. Kerran häädin jonkun ulk kis mui jan, niin aloitti kiukkuisen teatraalisen mölinän. En antanut periksi. Ak ka siirtyi muualle istumaan. Noiden edessä ei saa hämmentyä e

nehän syyttää välittömästi rasismista ja sitten siihen tulee joku vihervasemmistolainen nainen puolustamaan

Vierailija
78/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pari kertaa joutunut kylmän tomerasti häätämään omalta paikaltani jonkun pois. Mä olen maksanut tietystä paikasta ja en todellakaan luovuta sitä kenellekään muulle. Kerran häädin jonkun ulk kis mui jan, niin aloitti kiukkuisen teatraalisen mölinän. En antanut periksi. Ak ka siirtyi muualle istumaan. Noiden edessä ei saa hämmentyä e

Itse en kyllä provosoisi toista, vaikka oikeassa olisinkin. Ei ole kiva saada puukosta jonkun paikanvarauksen takia.

Vierailija
79/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan haju kun astut junasta ulos.

-Harjavaltalainen

Vierailija
80/89 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskan haju kun astut junasta ulos.

-Harjavaltalainen

Jaa että Harjavallassa haisee? Ei ole mun nenääni osunut tuollainen haju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan