Naapuri yh:iden lapsoset taas palaa isiviikonlopuiltaan. Rappukäytävä raikaa, kaiteet jylisee hakkaamisesta
Seinät tutisee sisällä koripallon heittelystä, potkupallon peluusta sekä lapsukaisten iloisista tunnin juoksuralleista, kiljahtelusta ja itkunvollotuksesta. Hurraa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit muuttaessasi tarkistaa ettei vuokrasopimuksessa mainita mitään yksinhuoltajista naapureina. Oma moka.
Meillä oma osake, vuokralaiset tulleet pilaamaan asumisrauhan. Eivät pidä mitään kuria jälkikasvulleen. Ap.
Naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, pahempaa tällasena yyhoona on kuunnella vuodesta toiseen lapsettomien älytöntä riitrlyä, juopottrlua, yöllä rapussa kaiteiden hakkaamista kännis 😂😂😂😂
Missä ihmeessä te asutte?
Itse asun ihan normaalissa omistusasuntotaloyhtiössä, mutta niin vain yhden asukkaamme ex-miesystävä tunkin eron jälkeen lasioven läpi rappukäytävään "asioita selvittelemään".
Miehet ovat ongelma.
Meilläkin muuttui rauhaisa, viiden asunnon rappu ajoittaiseksi taistelutantereeksi, kun naapuri hommasi uuden miehen jonka otti luokseen asumaan. Aivan järkyttävää tappelua ja ryyppäämistä silloin kun ovat pidemmillä vapailla, mutta välillä myös viikonloppuisin.
En silti sanoisi, että miehet ovat ongelma, kun tässäkin on kyse tuosta yhdestä miehestä ja muut ok.
Asukas vaati naapurilleen täyskieltoa ruoanlaitosta
Asukkaiden välisiä riitoja, heippalappuja, vaaratilanteita ja jopa ulostetta pesukoneessa. Isännöinnin ammattilaiset kertovat, mitä kaikkea työn arjessa on tullut vastaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b6d7697c-f727-4156-8760-927b25cc428e
"Ota lusikat illalla esiin!" Naapurin pyyntö sai Markun äimistymään
Ei saa nauraa liian kovaa edes päiväsaikaan tai kääntää liian äänekkäästi kylkeä nukkuessa. Iltalehden lukijat kertovat valittavista naapureistaan. Osa kokemuksista on kevyempiä, osa voi olla jo poliisiasia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5f903b11-7695-4767-9310-0f6e45c3b919
Kerrostaloon kuuluu myös asumisrauha kaikille ihmisille. Kerrostalossa ei saa meluta ja häiritä muita asukkaita. Tee isännöitsijälle valitus, kerrostalossa on säännöt, jos säännöt ei kiinnosta, tällainen säännöistä piittamaaton voi muuttaa sinne omakotitaloon meuhkaamaan ja kolistelemaan. Sivistyneet kerrostaloasujat kyllä tietävät miten kerrostalossa asutaan, valitettavasti on tätä valkoroskaa nykyään paljon ja näitä mölyäviä ulkomaalaisia, jotka eivät osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Neukkuasumisen ihanuutta 😊
Ei mulla ole kerrostaloissa asuessa ollut ongelmia naapureiden kanssa.
Ainoa minkä olen huomannut riskiksi on naapuri, jonka miesmaku on wt-tason jännä.
Kokeilepa sanoa näille lapsille suoraan asiasta. Kerro tiukasti mutta ystävällisesti.
Meillä auttoi ja nyt lapset kiertävät kaukaa, ja ovat hiljaa.
Eli asut jossain vanhassa talossa jossa kaikki äänet kuuluu ? Ei minua lasten äänet haittaa, aiemmin asuin talossa jossa nuoriso juoksi yöllä portaita alas, kaiteita piti hakata mennessä ja huom yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä ne yksinhuoltajia olisi jos lapset joka viikko isällä? Haloo.
Jos ovat vaikka tapaamisoikeudella
60-70 luvuilla kerrostalot pullistelivat lapsia, kaikilla oli useita. Pihoilla oli aina leikkien hälinää, rapussa kuljettiin. Jos sinne rappuun jäätiin olemaan, joskus talonmies hätisteli pois. Mitenhän silloin olisitte pärjänneet?
Vierailija kirjoitti:
60-70 luvuilla kerrostalot pullistelivat lapsia, kaikilla oli useita. Pihoilla oli aina leikkien hälinää, rapussa kuljettiin. Jos sinne rappuun jäätiin olemaan, joskus talonmies hätisteli pois. Mitenhän silloin olisitte pärjänneet?
Ei nämä ap:n kaltaiset pikku vinkumössöt olisikaan pärjänneet.
Joo ja pieniä lapsiahan pitää viedä ulos telmimään, niin jaksavat käyttäytyä rauhallisemmin sisällä.
Jos lapsia ei viedä ulos, niin tietty ne hyppii seinille.
Pikkulasten kanssa eläminen on tosi aktiivista, ja itse kaipaan pikkulapsen kanssa elämisestä nimenomaan sitä jatkuvaa aktiivisuutta. Lapseni on siis jo teini, joten joudun itse enempi ottamaan itseäni niskasta kiinni ja urheilemaan entistä enemmän säännöllisesti, kun enää ei tule luontevasti liikettä samaan tapaan kuin pienen lapsen kanssa tuli. Ison lapsen kanssa voisi alkaa viettämään aivan passiivista sohvaperunan elämää, jos antaisi itsensä mennä sellaiseksi.