Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi viettää joulua yksin, joten saisinko ideoita minne mennä viettämään joulua?

Vierailija
30.11.2025 |

Mitä te muut yksinäiset vietätte joulua? Olisiko joku ryhmämatka hyvä idea? 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole risteilyillä ollut, mutta muutama tuttava on ja kovasti kehuneet. Ensinnäkin siellä on panostettu jouluun ja buffetruokaan. On jouluhenkisiä esityksiä, karaokea jne. Porukkaa on kivasti laidasta laitaan, mutta ei väentungosta. Jos on itse sosiaalinen, niin ei tarvii yksin olla. Myös lapsiperheitä menneet huilimaan valmiiseen pöytään.

Veli vaimoineen oli yhden joulun Tallinnassa. Ristelyllä ensin aatto ja sitten pari päivää perillä. Aika hiljainen oli kaupunki, mutta iltahämärissä todella kaunis käveltävä. Löytyi suomalaista jouluruoka buffeteja ja annoksia. 

Toisella kertaa kävvivät Espanjassa, mutta veli on sen verran jouluihminen, ettei siellä viihtynyt uima-altaalla yms.Vaikka puitteet nyt olvat ok, jouluruokaa ja koristeita. Liian lämmintä ja kuka nyt jouluisin ui. ;D

Vierailija
42/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu joitakin jouluja ruotsinlaivalla. Hyvää ruokaa ja illemmalla seuraakin on löytynyt laivan baareista. Paljon on lapsiperheitä ollu risteilemässä, mutta myös yksinäisiä joulun pakoilioita. Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tänne minun luokse. T : palstan kiltti mies

Vierailija
44/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa oma äiti mieleen, kun hän kutsui meille jouluksi naapuruston yksinäisiä. Yleensähän ne olivat niitä viinamiehiä, mutta aattona tulivat ykköset päällä ja tukkakammattuna säntillisesti siihen aikaan, kun äiti oli pyytänyt. Ja selvinpäin. Semmoisia ikääntyneitä vanhoja poikia, kyynel silmäkulmassa kun pääsivät joulua viettämään lapsiperheeseen. Eikä heill koskaan ollut mikään kiire poiskaan vaikka jollain alkoi jo alkohammastakin kiristämään. Sitten vasta ilta ysiltä lähtivät jollekin ryyppäämään.

Mistä äiti sitten heitä löysi. Äiti oli töissä läheisessä lounasruokalassa, johon toisinaan kertyi työttömiä juopaleitakin. Oli lähiseudun ainoa paikka, jossa oli keskikaljaoikeudet. Ja päivän päätteeksi (klo 1700) herrat sai ostaa ruokaa puoleen hintaan. Välillä söi neljäkin ukkoo yhden aterian keskenään. Niillä ei ollut nälkä, kun alkoholismi tekee semmoista.

Vierailija
45/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylpylään?  Vaikka kai sielläkin joutuu olemaan yksin tavallaan.

Eikö sinulla ole ketään ystävää, jonka kanssa voisi viettää joulua tai lähteä yhdessä kylpylään.

En osaa uida. :( On kaksi ystävää, mutta toinen on töissä joulun ja uuden vuoden ja toinen on perheensä kanssa ulkomaanmatkalla. 

Ei siellä tarvitse uida osata, tuskin paljon mahtuukaan.  Voit lillua poreammeessa, saunoa  ja nappailla drinkkejä allasbaarissa, käydä syömässsä ja tanssimassa ravintolassa, käydä hieronnassa ym.

Kiitos ideasta, mutta en välitä poreammeessa lillumisesta enkä halua hukuttautua alkoholia juomalla, kun en muutenkaan nauti alkoholia. Hieronta voisi olla hyvä rentoutumisvaihtoehto.

Vierailija
46/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos budjetti riittää, niin Espanjaan. Kanarialle ja edullisempi vaihtoehto on Fuengirola, koska ei ole talvikohde. Fuengirolassa löytyy kotimaista seuraa lukuisista suomalaisravintoloista, lisäksi ympäristössä upeita kaupunkeja ja nähtävyyksiä, Mijas pueblo, Malaga, Marbella, Ronda, Alhambra, Sevilla jne. 

Ap tuskin on ja kaipaa eläkeläisiä.....

Vierailija
47/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo laivajoulu voisi olla kiva.

Voiko juntimpaa olla kuin laivaristeily ja kylpylä? Kas kun et ehdottanut Lidlissä asioimista. -Eri

On paljonkin juntimpaa.

Kuten esimerkiksi?

Vierailija
48/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Lahden seudulla, niin Ristinkirkossa on yksinäisille ohjelmaa jouluna.

Lahden seurakunnat sivuilta tapahtumat, niin löytyy.

Vierailija
49/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu yksin kotona on ihan parasta. En pilaisi joulua lähtemällä jonnekin matkalle. 

Vierailija
50/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylpylään?  Vaikka kai sielläkin joutuu olemaan yksin tavallaan.

Eikö sinulla ole ketään ystävää, jonka kanssa voisi viettää joulua tai lähteä yhdessä kylpylään.

En osaa uida. :( On kaksi ystävää, mutta toinen on töissä joulun ja uuden vuoden ja toinen on perheensä kanssa ulkomaanmatkalla. 

Ei siellä tarvitse uida osata, tuskin paljon mahtuukaan.  Voit lillua poreammeessa, saunoa  ja nappailla drinkkejä allasbaarissa, käydä syömässsä ja tanssimassa ravintolassa, käydä hieronnassa ym.

Eronneen palstamamman unelmajoulu XD

Vierailija
51/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole sukua/perhettä?

Ei.

Vierailija
52/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollu joitakin jouluja ruotsinlaivalla. Hyvää ruokaa ja illemmalla seuraakin on löytynyt laivan baareista. Paljon on lapsiperheitä ollu risteilemässä, mutta myös yksinäisiä joulun pakoilioita. Suosittelen.

Minkälaista seuraa? Yhdenyönjuttujako hait ja sait mitä halusit?

Vierailija
53/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut Lahden seudulla, niin Ristinkirkossa on yksinäisille ohjelmaa jouluna.

Lahden seurakunnat sivuilta tapahtumat, niin löytyy.

Kiitos ehdotuksesta, mutta en asu Lahdessa. 

Vierailija
54/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laivajoulu oiva yksinäiselle joka kaipaa ihmisiä ympärilleen! Itse en välitä vaan siitä härdellistä mikä laivalla on. Tykkään rauhallisesta Joulusta. Yleensä olen töissä jouluisin sekä käyn visiitillä veljen ja tämän perheen luona. Jos ei ole töitä, olen vain itsekseni. Tykkään olla vaan ilman tekemistä jos vapaapäiviä on vähemmän kuin viikon verran. Yli vkon lomilla lähden etelään.

Vierailija
55/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulureissu esim Itävaltaan tai muualle Keski-Eurooppaan.

Vierailija
56/56 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa oma äiti mieleen, kun hän kutsui meille jouluksi naapuruston yksinäisiä. Yleensähän ne olivat niitä viinamiehiä, mutta aattona tulivat ykköset päällä ja tukkakammattuna säntillisesti siihen aikaan, kun äiti oli pyytänyt. Ja selvinpäin. Semmoisia ikääntyneitä vanhoja poikia, kyynel silmäkulmassa kun pääsivät joulua viettämään lapsiperheeseen. Eikä heill koskaan ollut mikään kiire poiskaan vaikka jollain alkoi jo alkohammastakin kiristämään. Sitten vasta ilta ysiltä lähtivät jollekin ryyppäämään.

Mistä äiti sitten heitä löysi. Äiti oli töissä läheisessä lounasruokalassa, johon toisinaan kertyi työttömiä juopaleitakin. Oli lähiseudun ainoa paikka, jossa oli keskikaljaoikeudet. Ja päivän päätteeksi (klo 1700) herrat sai ostaa ruokaa puoleen hintaan. Välillä söi neljäkin ukkoo yhden aterian keskenään. Niillä ei ollut nälkä, kun alkoholismi tekee semmoista.

Todella suloista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan