Oletko nainen joka ei tiedä painoaan. Miksi pelkäät mennä puntaroitavaksi? Ei se tee sinusta lihavampaa että puntaroit painosi.
Kommentit (50)
Miksi punnitsisin painoni? Mitä minä sillä tiedolla tekisin? Olen kokoa M ja vaatteita löytyy kaupoista yllin kyllin, olen hyväkuntoinen, terve ja onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä vaakalla. Sairauden takia lääkitys joka lisää ruokahaluja.
No hillitse ja hallitse sitä ruokahaluasi.
Se on sitä paitsi vaa'alla. Mutta läskeys ja tyhmyys kulkevat käsi kädessä.
En tarkkaan tiedä, mutta jos samat vaatteet mahtuvat päälle, mitä väliä. Sitten jos alkaa tehdä tiukkaa, on syytä käydä vaa'alla. Käyn minä kerran kuukaudessa tarkistamassa kuitenkin ihan huvikseni. Ei se muutu kovin paljoa.
Olen lievästi ylipainoinen, tosin viimeksi nippanappa normaalin puolella. Laihduttaa voisi, muutaman kilon kyllä, mutta ei vaaka siinä merkitse mitään, vaan olotila ja vaatteet sekä vyötärön ympärys.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on silloin liian lihava kun takaa ei yllä, päällä ei pysy ja alle ei uskalla mennä.
Tai pitempi kikkeli
Ei ole vaakaa. Liikun paljon, käytän vaatekokoa xs-s. Omistan myös peilin, jossa näkyy hoikka nainen. En tee painotiedolla mitään.
Joka aamu käyn puntarilla. 56kg /165 cm
Ystävälläni on vaikea syömishäiriö, joka on peruja alkoholistikodissa kasvamisesta. Laspen ruokailuista ei huolehdittu ja hän joutui syömään nälkäänsä kaapista mitä milloinkin, esimerkiksi pelkkää palasokeria, kun mitään muuta ei ollut.
Nyt hänen sairautensa hoito on aloitettu ja se alkoi sillä että hän ei saa ollenkaan käyttää vaakaa! Syömishäriöt eivät keneltäkään parane sillä, että typerykset spämmäävät lihavuudesta keskustelualstoilla... kuten ei kenenkään anoreksiakaan parane sillä, että anorektikkoa pikataan luuviuluksi ja kehotetaan syömään enemmän!
Miksi pitäisi mennä puntaroitavaksi ja vielä pelätä? Ootko koululainen, heillähän niitä yleisterveystarkastuksia paino- ja pituusmittauksin on? Mut koululainen ei ole nainen.
En tarvitse puntarointia, tiedän ilman vaakaa painoni olevan 59-65 kg, ja pituus 177. Niin!
Punnitsen itseni joka aamu. Olen entinen ylipainoinen ja laihdutin normaalipainoon reilut 5 vuotta sitten. Pidän tästä olotilasya enkä halua enää päätyä ylipainoiseksi.
https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2816dabc-417d-458f-a521-053dcb6c5f…
Ei ole puntaria, ja jos olisikin, hutkisin sillä aloittajaa.