Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät katoaa

Vierailija
30.11.2025 |

Onko muilla tätä että ystävät katoaa elämästä joset sinä pidä yhteyttä?

N 2 vuotta sitten tajusin että minä pidän ystäviini yhteyttä ja päätin että lopetan sen ja odotan vuorostani että he ottavati minuun ensin yhteyttä. No kaksi vuotta on kulunut eikä kolmesta ystävästäni ole kuulunut yhtään mitään.

Ruuhkavuodet takana,lapset aikuisia tai teinejä kaikilla. Aikaa olisi,mutta haluja olla minuun yhteydessä ei vaikuta olevan.

Surullista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut. Ikävä homma. Eräs oli vielä sellainen, että kuvittelin jossain vaiheessa, että olemme parhaat ystävät. 

Vierailija
2/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on nykyään helvetin hyvä homma kun katoavat. Eivät koskaan ole olleetkaan mun ajan arvoisia. En ala enää yksipuolisesti pitämään yhteyttä. Muutama nuoruuden tuttu on mutta viime aikojen ystävät kadonneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minulla oli ystävä jonka kanssa jaettiin kakki ja mielestäni olimme todella hyvät ystävät.

Eipä kai sitten oltu.

Vierailija
4/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Minulla on ex-ystävissä ihmisiä, jotka priorisoivat uransa. Tapaamisiin heitettiin *leikkisästi* että ehditään sitten eläkkeellä. Ei ehditä, tuskin edes koskaan päästään eläkkeelle. 

Vierailija
5/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua. Mä tajusin vuonna 1997, että pidän täysin yksipuolisesti yhteyttä pariin lukiolaiskaveriin. Päätin testata, että en enää soita heille, vaan katson, koska he soittavat mulle. Soittoa ei ole vieläkään kuulunut kummaltakaan.

Vierailija
6/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla toki pieniä lapsia, kuten myös osalla (entisistä) ystävistä. Lapset eivät kuitenkaan olisi este ystävätapaamisille, vaan lapsilla on myös isä, joka pystyy olemaan sen aikaa lasten kanssa. Mutta ei, eipä ole enää kivoja iltoja ystävien kanssa viinipullon ja hyvän ruuan äärellä... Ei edes vastata viesteihin.

Vierailija
7/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Voi johtua siitä, että moni nykyihminen on niin kuormittunut. Ja muuten, jos lapset on teinejä, ei tarkoita automaattisesti, että vanhemmilla on helppoa. Teineille pitää laittaa paljon ruokaa, siivota kotona, heillä on harrastuksia ja kaikkea muuta, missä vielä tarvitaan vanhempaa. Eli normaali kotityörumba pyörii kunnes lapset muuttaneet. Tietenkin tuon ikäiset osaa ruokaa laittaa ja muuta, mutta en itse raaskinut laittaa heitä usein kotitöihin, kun oli pitkät lukiopäivät. Kavereille, liikunnalle ja harradtuksille pitää jäädä myös aikaa, että jaksaa.

Vierailija
8/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Voi johtua siitä, että moni nykyihminen on niin kuormittunut. Ja muuten, jos lapset on teinejä, ei tarkoita automaattisesti, että vanhemmilla on helppoa. Teineille pitää laittaa paljon ruokaa, siivota kotona, heillä on harrastuksia ja kaikkea muuta, missä vielä tarvitaan vanhempaa. Eli normaali kotityörumba pyörii kunnes lapset muuttaneet. Tietenkin tuon ikäiset osaa ruokaa laittaa ja muuta, mutta en itse raaskinut laittaa heitä usein kotitöihin, kun oli pitkät lukiopäivät. Kavereille, liikunnalle ja harradtuksille pitää jäädä myös aikaa, että jaksaa.

Eikös se nimenomaan tekisi vaan hyvää poistua kuormittavasta kotiympäristöstä? Ainakin itse kaipaan sitä välillä...

Vierailija
9/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se nimenomaan tekisi vaan hyvää poistua kuormittavasta kotiympäristöstä? Ainakin itse kaipaan sitä välillä...

Näin juuri tai edes soitto, että saa ajatukset muihinkin. Ei edes soiteta. 

Vierailija
10/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut tuommoinen huono kaveri. Otan toki itsekin oma-aloitteisesti yhteyttä esimerkiksi juhlapyhien aikaan tervehdyksin. Mutta en jaksa arjessa tavata ketään enkä muutenkaan kuin kesällä lähimpiä ihmisiä. Olen keski-ikäinen, lapset ovat teinejä. Aina on perheessä työtä kotona, mökillä jne. On töitä, opiskeluja ja harrastuksia kaikilla. Se vähä aika, mitä jää, niin haluaa viettää oman perheen kanssa rennosti kotona, mökillä tai reissussa. 

Vierailija
11/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koti mulle ole kuormittava, vaikka siellä puuhaa onkin. Se on oikea rauhan satama. Muu ympäristö kuormittaa. Mutta kukin tavallaan. Ja jos poistun kotoa, niin rauhassa luontoon kävelemään, uimaan, kaupungille tms. rauhassa yksin. Se mulla lataa akkua.

Vierailija
12/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut tuommoinen huono kaveri. Otan toki itsekin oma-aloitteisesti yhteyttä esimerkiksi juhlapyhien aikaan tervehdyksin. Mutta en jaksa arjessa tavata ketään enkä muutenkaan kuin kesällä lähimpiä ihmisiä. Olen keski-ikäinen, lapset ovat teinejä. Aina on perheessä työtä kotona, mökillä jne. On töitä, opiskeluja ja harrastuksia kaikilla. Se vähä aika, mitä jää, niin haluaa viettää oman perheen kanssa rennosti kotona, mökillä tai reissussa. 

Eli käytännössä et ole kaveri/ystävä lainkaan. 

Vierailija
13/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kummilapsi pääsi yo:ksi, loppui onneksi pakkoedustaminen. En oikeasti pitänyt enää ystävistäni, en moniin vuosiin. Siksi täysin vähäinen yhteydenpito jonka ystävä ehkä koki että oli vain hänen varassaan.

Nyt on välit täysin katki, kuten halusinkin.

Ei ihminen ole samanlainen enää 40+ v kuin parikymppisenä, jostakusta tulee alkoholisti, toisesta persu ym ajatusmaailmat menevät täysin eri suuntiin.

Vierailija
14/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pitää yhteyttä, jos itseen ei koskaan oma-aloitteisesti pidetä. Joko eivät jaksa tai jollain on myös semmoista vallankäyttöä, ettei itse ole ollenkaan yhteydessä oma-aloitteisesti.

Vierailija
15/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on kiukutteleva teinidiiva vielä 50+ iässäkin, niin ei siihen kukaan itse ota yhteyttä, ellei sitten rahan tai jonkun muun ihmiseen itseensä liittymättön syyn takia. Aika harva kai sitä enää keski-iässä jaksaa tehdä asioita, jotka ei kiinnosta.

Vierailija
16/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut. Ikävä homma. Eräs oli vielä sellainen, että kuvittelin jossain vaiheessa, että olemme parhaat ystävät. 

Painu v*ttuun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi