Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsiperheet eivät voisi asua pelkästään heille tarkoitetuissa taloyhtiöissä?

Vierailija
30.11.2025 |

Vaan ovat pilaamassa lähes kaikkien kerrostalojen asumisrauhaa?

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia taloyhtiöitä ole.

Pitäisi olla!

Ap

Kaltaisesi lapsettomat voisi laittaa samaan kasarmiin asumaan. Yhteismajoitus olisi teille sopivin. Jokaiselle oma punkka ja lukittava kaappi, saisitte nauttia yhteissuihkuista. Ei tarvitsisi kuunnella lasten ääniä.

Kas, taisinkin nähdä tulevaisuuteen!

Tuo sopii paremmin peraukisille lapsiperheille. Meillä lapsettomilla kun on sitä rahaa, ei ole osteltu vaippoja ja pilttejä. 

Vierailija
122/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sunlaiset kusipäät vain kusipäiden asuntoloissa, eikö niin?

Uskallan väittää että suurinosa lapsista ei aiheuta mitään häiriötä, ja vielä vähemmän sellaista mitä ei lasketa ns. normaaleihin elämisen ääniin.

Suurimmat häiriöt johtuu aina aikuisista: kyylistä, taloyhtiön tyranneista ja päihdeongelmaisista. Ihmisistä jotka hankkii koiran ulvomaan yksin asunnossa.

Jos haluat asua täydellisessä rauhassa kuin naapureita ei olisikaan, muuta metsään. Et voi mennä bussiinkaan sillä periaatteella ettei muita ihmisiä saa olla siellä, he ovat maksaneet lippunsa siinä missä sinäkin ja sinä häiriköit enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla!

Ap

Kaltaisesi lapsettomat voisi laittaa samaan kasarmiin asumaan. Yhteismajoitus olisi teille sopivin. Jokaiselle oma punkka ja lukittava kaappi, saisitte nauttia yhteissuihkuista. Ei tarvitsisi kuunnella lasten ääniä.

Tuo sopii paremmin peraukisille lapsiperheille. Meillä lapsettomilla kun on sitä rahaa, ei ole osteltu vaippoja ja pilttejä. 

Kertoo paljon henkilökohtaisesta taloudestasi jos vaippojen ja pilttien ostaminen ajaisi sinut vararikkoon. Käyppä katsomassa hintoja, tyhjätasku. 😂

Vierailija
124/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla!

Ap

Jos olet keski-ikäinen, monet senioritaloyhtiöt ottavat asumaan jo ennen kuin olet 50-vuotias. Lapsivapaata elämää ja mahdollisuus monenlaisiin harrastuksiin seniorien kanssa.

Ikinä en muuttaisi senioritaloon. Olo olisi kuin vanhainkodissa. Sitä vanhenisi ja kuolisi pystyyn. Kerrostaloissa on keskellä elämää ja se tarttuu itseenkin. 

Ahaa, olet siis alkanut juoksennella ja hyppiä sisällä ja heitellä palloa seinään, kimeiden kiljahdusten säestämänä? Aika erikoinen käsitys "elämästä".

Ihan normaalia, että kotona elet

Lapset SAA viedä ulos ja harrastuksiin liikkumaan. Pallopelit eivät kuulu kerrostalin sisätiloihin. 

Vierailija
125/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puhui pallopeleistä kerrostalon sisätiloissa? Sisäpiha ei ole sisätila.

Vierailija
126/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa. Se on ihan luonnollista että kun ihminen vanhenee niin kuulo muuttuu niin että monet äänet alkaa ärsyttää tai jopa sattua korviin, esim. lasten nauru joka on luonnollisesti korkeampi. Suosittelen tutustumaan kuulosuojiin ynnä muihin apuvälineisiin. Ei se ole häpeä, ne ovat osa monen ääniyliherkän päivittäistä elämää, koska maailma ei voi muuttua heidän tarpeitaan vastaamaan.

Vierailija
127/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää että suurinosa lapsista ei aiheuta mitään häiriötä, ja vielä vähemmän sellaista mitä ei lasketa ns. normaaleihin elämisen ääniin.

Suurimmat häiriöt johtuu aina aikuisista: kyylistä, taloyhtiön tyranneista ja päihdeongelmaisista. Ihmisistä jotka hankkii koiran ulvomaan yksin asunnossa.

Jos haluat asua täydellisessä rauhassa kuin naapureita ei olisikaan, muuta metsään. Et voi mennä bussiinkaan sillä periaatteella ettei muita ihmisiä saa olla siellä, he ovat maksaneet lippunsa siinä missä sinäkin ja sinä häiriköit enemmän.

Tällä hetkellä asun täydellisessä rauhassa :) Kerrostalossa, jossa ei asu tietääkseni yhtään lasta. En ole ääniyliherkkä eikä mulla ole tarvetta saada esim. nukkua bussissa, kotona sen sijaan pitäisi olla oikeus asumisrauhaan.

Ap

Vierailija
128/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä asun täydellisessä rauhassa :) Kerrostalossa, jossa ei asu tietääkseni yhtään lasta. En ole ääniyliherkkä eikä mulla ole tarvetta saada esim. nukkua bussissa, kotona sen sijaan pitäisi olla oikeus asumisrauhaan.

Se ei ole syy vaatia rajoituksia siihen missä tietty ihmisryhmä, tässä tapauksessa perhemuoto, saa asua. Häiriötilanteet hoidetaan tapauskohtaisesti, ei niin että ennakko-oletetaan heidän tuottavan häiriötä pelkällä olemassa olemisellaan.

Mene terapiaan.

Vierailija
129/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla!

Ap

Kertoo paljon henkilökohtaisesta taloudestasi jos vaippojen ja pilttien ostaminen ajaisi sinut vararikkoon. Käyppä katsomassa hintoja, tyhjätasku. 😂

Voi mussukka, etkö oikeasti omilla aivoilla keksi mitä muuta niille lapsille pitää ostaa? :D Ei ihme ettei sinun hommissa ole varaa kuin asuntolaan - vai pitäisikö sanoa työttömänä ehkä? 

Vierailija
130/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiviha trendi meni jo. Nykyään kaikki vapaaehtoisesti lapsettomatkin osaa suhtautua heihin neutraalisti, ihmisinä kunnioittaen, kuten normaali tasapainoinen ihminen tekee. Jälkeenjääneet edgelordit vielä yrittää kalastella pisteitä lämmittämällä tuota homeessa olevaa ateriaa vielä kerran.

Vierailija
131/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mussukka, etkö oikeasti omilla aivoilla keksi mitä muuta niille lapsille pitää ostaa? :D Ei ihme ettei sinun hommissa ole varaa kuin asuntolaan - vai pitäisikö sanoa työttömänä ehkä? 

Ei kun kerro sinä mitä lapsille täytyy ostaa ja paljonko se tarkalleen maksaa, ja sitten kerro vielä siitä miten se ajaisi sinut vararikkoon. Sinähän toit oman taloudellisen tilanteesi osaksi keskustelua leveilemällä, jostain kummallisesta syystä. Käytännössä puhuit itsesi pussiin.

Vierailija
132/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiössä ei ole rauhallista, se kertoo käytöstapojen puutteesta. Ennen lapset eivät saaneet meuhkata ja kolistella kerrostaloissa, koska heitä kiellettiin, sanottiin, että naapuria voi häiritä. Nykyään kun on vain tämä MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ, niin elämä on sitten tällaista. 

Sama koskee näitä rakkitalouksia, sotkevat taloyhtiön yleisiä tiloja ulosteilla ja rakkien karvoilla, sotkevat hissejä. Mutta kun nämäkin ovat näitä MINÄ MINÄ MINÄ ihmisiä. 

Ennen vanhaan ihmisillä oli käytöstavat ja otettiin myös MUUT huomioon, ei ollut vain MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ. 

Mielestäni ihmisten älykkyysosamäärä on laskenut ja sen näkee huonoissa käytöstavoissa.

Nainen 56 vuotta

Vierailija
133/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloyhtiössä ei ole rauhallista, se kertoo käytöstapojen puutteesta. Ennen lapset eivät saaneet meuhkata ja kolistella kerrostaloissa, koska heitä kiellettiin, sanottiin, että naapuria voi häiritä. Nykyään kun on vain tämä MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ, niin elämä on sitten tällaista. 

Sama koskee näitä rakkitalouksia, sotkevat taloyhtiön yleisiä tiloja ulosteilla ja rakkien karvoilla, sotkevat hissejä. Mutta kun nämäkin ovat näitä MINÄ MINÄ MINÄ ihmisiä. 

Ennen vanhaan ihmisillä oli käytöstavat ja otettiin myös MUUT huomioon, ei ollut vain MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ. 

Mielestäni ihmisten älykkyysosamäärä on laskenut ja sen näkee huonoissa käytöstavoissa.

Nainen 56 vuotta

Tarkoitatko että vuodesta x eteenpäin syntyneet (eli käytännössä tyyliin vain lapset) ovat älynlahjoiltaan huonompia vai onko ne viisaat ihmiset sinun sukupolvessasikin tyhmentyneet, sinua itseäsi lukuunottamatta tietenkin? Onko raanaveteen lisätty jotain vai mistä tämä mystinen tyhmentyminen mielestäsi johtuu?

Vierailija
134/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 56 vuotta

Tarkoitatko että vuodesta x eteenpäin syntyneet (eli käytännössä tyyliin vain lapset) ovat älynlahjoiltaan huonompia vai onko ne viisaat ihmiset sinun sukupolvessasikin tyhmentyneet, sinua itseäsi lukuunottamatta tietenkin? Onko raanaveteen lisätty jotain vai mistä tämä mystinen tyhmentyminen mielestäsi johtuu?

Älykkyyden kehitykselle tuskin on tapahtunut mitään merkittävää, mutta lasten kasvatus on muuttunut. Lapsilta ei enää osata vaatia hyvää käytöstä ja monet tämän päivän vanhemmat ovat jo sellaista sukupolvea, joille ei ole lapsena annettu samanlaista tapakasvatusta kuin ennen. Se näkyy esimerkiksi siinä, että monilta lasten vanhemmilta ei saa vaatia yhtään mitään, koska heillä on vain oikeuksia ilman velvollisuuksia. Tämä näkyy esimerkiksi koulumaailmassa. Kaikkein hankalampia ovat lasten vanhemmat eivätkä lapset. Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta yleistä se on ja yleistyy koko ajan.

Vierailija
135/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 56 vuotta

Tarkoitatko että vuodesta x eteenpäin syntyneet (eli käytännössä tyyliin

Älykkyyden kehitykselle tuskin on tapahtunut mitään merkittävää, mutta lasten kasvatus on muuttunut. Lapsilta ei enää osata vaatia hyvää käytöstä ja monet tämän päivän vanhemmat ovat jo sellaista sukupolvea, joille ei ole lapsena annettu samanlaista tapakasvatusta kuin ennen. Se näkyy esimerkiksi siinä, että monilta lasten vanhemmilta ei saa vaatia yhtään mitään, koska heillä on vain oikeuksia ilman velvollisuuksia. Tämä näkyy esimerkiksi koulumaailmassa. Kaikkein hankalampia ovat lasten vanhemmat eivätkä lapset. Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta yleistä se on ja yleistyy koko ajan.

Juuri näin. Lapsilla on pelkkiä oikeuksia ja heidän tarpeensa (juosta ja metelöidä) menevät kaiken muun edelle. 

Vierailija
136/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 56 vuotta

Tarkoitatko että vuodesta x eteenpäin syntyneet (eli käytännössä tyyliin vain lapset) ovat älynlahjoiltaan huonompia vai onk

Älykkyys on ihan tutkitusti kääntynyt laskuun jo jokunen vuosikymmen sitten. Ja syy on ihan yksinkertaisesti siinä, ettei aivoja käytetä enää kuten ennen, etenkään lapsena, joten potentiaali ei kehity siihen mitä se voisi olla. Lukeminen kannattaa aina.

Vierailija
137/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Ap voisi asia hänelle tarkoitetussa paikassa eli hourulassa pehmeiden seinien verhoamana, jotta herkkä korvainen kaunistelu ja hattaraihminen ei mene aivan rikki tässä ahdistavassa maailmassa.

Vierailija
138/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtimiseen ihmettelen sitä, että miksi suomalaiset vanhemmat vihaavat omia lapsiaan niin paljon, että eivät viitsi kasvattaa heitä. Lasten elämä olisi aikuisena paljon helpompaa, kun osaisi noudattaa edes jonkunlaisia käytöstapoja.

Kun olin kuusivuotias, perheemme muutti kerrostalokolmioon. Meitä oli kaksi aikuista ja neljä lasta. Heti muutto päivänä vanhemmat tekivät meille lapsille selväksi, että sisällä ei huudeta. Ainoa tilanne jolloin saa huutaa on tulipalo. Sisällä ei juosta. Jos haluaa juosta, niin vaatteet päälle ja ulos juoksemaan. Musiikkia ei soiteta niin kovalla, että se kuuluu naapuriin. Jos soitetaan, niin musiikkivehkeistä pääsee eroon. Aina ei näiden sääntöjen noudattaminen onnistunut, mutta pääsääntöisesti kyllä. Ja kun tarpeeksi harvoin möykkäsi, niin sen sai naapureilta anteeksi.

Ah ihanan ahdasta kun 2 lasta jakaa yhden makuuhuoneen,toiset 2 toisen ja vanhemmilla tietenkin oma makkari vai onko toi kerrostalo kolmio 2 makuuhuonetta ja keittiö...

Vierailija
139/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla!

Ap

Kuka sinua estää perustamasta sellaista taloyhtiötä, jos näet sille tarvetta?

Anna kun arvaan? Se pitäisi muiden tehdä ja myös rahoittaa. Ja sinä kaikessa ylhäisyydessäsi olisit sitten  valmis ottamaan puoli ilmaiseksi  vastaan, kun muut maksavat. Näin tekevät lokit. Eivätkä halua tikkua ristiin, kunhan vain suu laulaa. 

Vierailija
140/155 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatetaan. Itsellänikin taaperoikäinen. Menee hermot talon työttömiin juoppoihin/narkkeihin, yötyöläisiin ja ulkomaalaisiin joilla on kokoontumisia keskellä yötä.

Mielelläni muuta tuollaiseen taloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä