Miksi lapsiperheet eivät voisi asua pelkästään heille tarkoitetuissa taloyhtiöissä?
Vaan ovat pilaamassa lähes kaikkien kerrostalojen asumisrauhaa?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Musiikkia huudattavat jonnet omissaan. Koirien räkyttäjät omissaan. Heikkokuuloiset tv/radion huudattaja vanhukset omissaan. Ja mitäs näitä nyt onkaan... kaikki omiin taloihinsa.
Tämä olis kyllä hyvä😂 ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Ap maaseudulle. Siellä on rauhallista. Nyt 5vuotta olen asunut Pk seudulla kerrostalossa jossa asuu useampi lapsiperhe. Ei minua haittaa kuulla lasten ääniä iloineen ja joskus suruineen. Tulee hyvä mieli kun naapuruston lapset tervehtivät iloisesti ja pääsiäisenä käyvät virpomassa.
t.Mummo
Kuulosi on heikentynyt. Ja mikäs siinä, kun ei tarvitse lähteä töihin. Itseäni ainakin harmittaa mennä väsyneenä iltavuoroon, kun on joutunut heräämään jo klo 7 hirveään älämölöön. Ja ei auttanut korvatulpat.
Ap
Niin, paljon mukavampaa onkin valvoa koko yö kun naapurissa on bileet joka hiton viikonloppu, tai miksei viikollakin. Harva lapsiperhe sentään kutsuu kaveriporukkaa kylään ja riekkuu näiden kanssa iltamyöhään ölisten ja musiikkia luukuttaen. Tuo lapsiperhevihasi vain osoi
Eihän tuo ole mikään joko tai -valintakysymys. Lapsiperheiden poissaolo ei tarkoita automaattisesti kaveriporukan bileitä. Kummallinen kommentti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisia taloyhtiöitä ole.
Pitäisi olla!
Ap
Missä sinä asuit silloin kun olit lapsi ja häiritsit naapureitasi?
Omakotitalossa. En takuulla häirinnyt naapureita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On esim senioritalot ja mielestäni talot joissa on vain pieniä asuntoja, niitäkin on olemassa
Senioritalot ei ole tarkoitettu lapsiperheille.
Senioritalot ovat tavallisia asuintaloja, paitsi että ne ovat esteettömiä. Moneen senioritaloon pääsee asukkaaksi kun yksi asukkaista on yli 55-vuotias. Hänellä voi olla nuori puoliso ja pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisöasuminen ei ole erityisherkkiä varten. Miksi muutat kerrostaloon/rivitaloon, jos häiriinnyt naapurista tulevista äänistä? Meillä on naapuri sirkelöinyt 2kk omalla terassillaan, naapurissa on asunut myös 7 lapsinen perhe. On kuunneltu koko viikonlopun ja yön yli jatkuvaa popitusta, eikä ole tullut mieleenkään valittaa. Kerrankos sitä juhlitaan, remonttia on pakko tehdä joskus, ja lapsista lähtee ääntä. Olet valinnut itsellesi väärän asumismuodon. Kaikki eivät häiriinny äänistä. Itse käännän kylkeä, jos naapuri pesee yöllä pyykkiä.
En ole erityisherkkä eikä mua häiritse naapurista kuuluvat normaalit äänet. Nuoren naapurin satunnaiset illanistujaisetkaan eivät häirinneet.
Ap
Kyllä sinä olet erityisherkkä. Lapsen itku on nor
Älä jauha paskaa. Ensinnäkään ei ole olemassa yhtenäistä ryhmää "nykyvanhemmat". Meillä lapsia ainakin komennetaan ja nukkumaan menevät klo 21. Oletko aivan varma, etteivät omat tömistelysi häiritse lapsiperhettä? Kuuluu se ääni toiseenkin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla!
Ap
Missä sinä asuit silloin kun olit lapsi ja häiritsit naapureitasi?
Omakotitalossa. En takuulla häirinnyt naapureita.
Ap
Varmasti häiritsit. Pelkällä olemassaolollasi. Mikset muuta takaisin omakotitaloon, urpo?
Asun itse kerrostalossa, ja vain yläkerran asunnosta kuuluu ääniä. Eli ap:lle luulisi toimivan ylimmässä kerroksessa asuminen - tai sitten, jos hänen yläpuolellaan asuu joku 40+ ikäinen sinkku tai pariskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ap kestä taloyhtiöelämää, muuta omakotitaloon.
Hyvin kestän taloyhtiöelämää, kunhan talossa ei huudeta, paiskota tavaroita ja vedetä juoksurallia aamusta iltaan. Juuri muutin taloon, jossa ei asu ainuttakaan lasta ja jännityksellä odotan kuinka kauan tämä ihana rauha ja hiljaisuus kestää. Kahdesti joutunut jo muuttamaan lapsiperhemölyäjien takia pois.
Ap
Minä olen joutunut muuttamaan pois bilettäjämölyäjien takia. Ja koiran haukkumisen takia.
Sellaisia taloyhtiöitä ei ole olemassakaan. Mutta ap voi hankkia oman taloyhtiön ja homehtua sinne yksin kaikessa rauhassa.
Kyllä ihminen voi häiritä vaikkei pitäisi mitään ääntä. Meillä esim. naapurin elämäntehtävä oli kytätä mitä teemme. Kuulostaa harmittomalta, mutta pidemmän päälle on raskasta, kun joku seisoo ikkunan takana ja kurkkii sisälle, tai istuu aidan takana salakuuntelemassa, kun ystäväsi tulee kylään. Ärsyttävä naapuri voi juosta myös jatkuvasti tupakalla, niin että kodissasi haisee jatkuvasti tupakka vaikka et itse tupakoi, tai pitää hirveää kasaa roskapusseja ulko-ovensa edessä. Tässä nyt esimerkkejä.
Ap vaikuttaa kyylääjältä. Työssäkäyvä ihminen on päivän töissä, eikä todellakaan kiinnosta työpäivän päälle, mitä naapurin tenavat touhuavat. Lapset menevät yleensä vielä aikaisin nukkumaan, eli oikeastaan ainoa ajankohta, jolloin ääntä voisi kuulla, on joku viikonloppu. Jos siitä häiriintyy, niin asumismuoto on väärä ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikkia huudattavat jonnet omissaan. Koirien räkyttäjät omissaan. Heikkokuuloiset tv/radion huudattaja vanhukset omissaan. Ja mitäs näitä nyt onkaan... kaikki omiin taloihinsa.
Haisevat suisukkeiden polttelijat ja pössyttelijät omiin luukkuihin!
Samoin tupakoitsijat ja juopot voisi keskittää tiettyihin kerrostalokortteihin, jolloin muut asuinalueet pysyisivät siisteimpinä ja rauhallisempina.
Onhan niitä as oy jossa asukkaiden ikäraja +55v.
Mutta melko suuri riski sijoittaa asuntoon satojatuhansia euroja, jonka ostajaryhmä on todella pieni.
Ja kuka tahansa voi perustaa Asunto Oy:n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisevat suisukkeiden polttelijat ja pössyttelijät omiin luukkuihin!
Samoin tupakoitsijat ja juopot voisi keskittää tiettyihin kerrostalokortteihin, jolloin muut asuinalueet pysyisivät siisteimpinä ja rauhallisempina.
Nykyään on savuttomia taloyhtiöitä ihan valita asti, joten tupakoimattomat asukoon niissä. Pakkoko on tunkea savullisiin taloihin.
Mä oon asunut samassa kerrostaloasunnossa ensin yli 10 vuotta yksin ja nyt asun lapseni kanssa. Miksi mun pitäisi muuttaa kodistani kun sain lapsen?
On taloyhtiöitä joissa voi asua vain + 55 v. asukkaita. Tosin ei se kovasti naurata kun asukkien keski-ikä on 84 v. Kuolema käy visiitillä ahkeraan vuoden aikana.
Olen asunut taloyhtiössä jossa 18-vuotias tyttäreni ja minä olimme ainoa lapsiperhe.