Miksi lapsiperheet eivät voisi asua pelkästään heille tarkoitetuissa taloyhtiöissä?
Vaan ovat pilaamassa lähes kaikkien kerrostalojen asumisrauhaa?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Muuta Ap maaseudulle. Siellä on rauhallista. Nyt 5vuotta olen asunut Pk seudulla kerrostalossa jossa asuu useampi lapsiperhe. Ei minua haittaa kuulla lasten ääniä iloineen ja joskus suruineen. Tulee hyvä mieli kun naapuruston lapset tervehtivät iloisesti ja pääsiäisenä käyvät virpomassa.
t.Mummo
Kuulosi on heikentynyt. Ja mikäs siinä, kun ei tarvitse lähteä töihin. Itseäni ainakin harmittaa mennä väsyneenä iltavuoroon, kun on joutunut heräämään jo klo 7 hirveään älämölöön. Ja ei auttanut korvatulpat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisia taloyhtiöitä ole.
Pitäisi olla!
Ap
Jos olet keski-ikäinen, monet senioritaloyhtiöt ottavat asumaan jo ennen kuin olet 50-vuotias. Lapsivapaata elämää ja mahdollisuus monenlaisiin harrastuksiin seniorien kanssa.
Niissäkin taloissa asuu lapsiperheitä! Monella 50-vuotiaalla on alakouluikäisiä lapsia.
Kerrotko minulle senioritaloyhtiön, jossa asuu lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On esim senioritalot ja mielestäni talot joissa on vain pieniä asuntoja, niitäkin on olemassa
Senioritalot ei ole tarkoitettu lapsiperheille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rauhallisuudesta ja hiljaisuudesta tykkäävät muuttavat kerrostaloon?
Miksi meluajat muuttavat kerrostaloon? Omakotitalossa he saisivat vapaasti jytistellä ilman että häiritsevät muita.
Ap
Asumisrauhaa kerrostalossa? Missä utopiassa sinä elät? Kyllä siellä rappukäytävässä joskus joku hölisee, rakuttavia koiria ilmenee, PORAAMISEN ääniä poralla tms.. Kertaakaan ei ole lasten äänet minua erityisemmin häirinnyt, mutta räkyttävät koirat ovat olleet yleinen ongelma, musiikit lujalla ja poraaminen!
Mikään ei sen kamalampaa ole kuin se random poraaminen, kun vaikka viikonloppuna yrität nukkua vähän pidempään tms ja sitten se alkaa: VSRRRRRHHHHH VRRRRRRRRRR RUUUUUYYYYYYYYMMM.. ja ei mitään tietoa miksi, miten kauan tätä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä taloyhtiöitä joissa on vain 3+ huoneisia asuntoja.
On vai, koskaan kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla!
Ap
Jos olet keski-ikäinen, monet senioritaloyhtiöt ottavat asumaan jo ennen kuin olet 50-vuotias. Lapsivapaata elämää ja mahdollisuus monenlaisiin harrastuksiin seniorien kanssa.
Tervetuloa tänne vain!
Lupaan samalla kytätä ap:a. Ethän käy suihkussa, etkä pese pyykkiä klo 21 jälkeen, heippalappu tulee muuten postilaatikosta :D
Siksi, että raskaaksi tuleminen ei ole peruste irtisanoa vuokrasopimusta tai ottaa asuntoa taloyhtiön haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla!
Ap
Sinunko määräyksestä?
Uusissa taloissa on parempi ääneneristys. Muuta sellaiseen. Naapureista ei kuulu mitään, vaikka seinän takana asuu pikkulapsiperhe.
Vierailija kirjoitti:
Asumisrauhaa kerrostalossa? Missä utopiassa sinä elät? Kyllä siellä rappukäytävässä joskus joku hölisee, rakuttavia koiria ilmenee, PORAAMISEN ääniä poralla tms.. Kertaakaan ei ole lasten äänet minua erityisemmin häirinnyt, mutta räkyttävät koirat ovat olleet yleinen ongelma, musiikit lujalla ja poraaminen!
Mikään ei sen kamalampaa ole kuin se random poraaminen, kun vaikka viikonloppuna yrität nukkua vähän pidempään tms ja sitten se alkaa: VSRRRRRHHHHH VRRRRRRRRRR RUUUUUYYYYYYYYMMM.. ja ei mitään tietoa miksi, miten kauan tätä jatkuu.
Tällä hetkellä elän kerrostalossa, jossa ei kolistella, itketä, huudeta, juosta, paiskota tavaroita eikä muutenkaan mölytä turhaan. Olen aiemminkin elänyt vastaavassa rauhassa, mutta jouduin työn takia vaihtamaan paikkakuntaa ja luopumaan asunnosta. Poraaminen on niin harvinaista toimintaa, etten ole sellaisesta häiriintynyt koskaan, mutta on todellakin häiritsevää, kun "katolla" juostaan ja hypitään aamusta alkaen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uusissa taloissa on parempi ääneneristys. Muuta sellaiseen. Naapureista ei kuulu mitään, vaikka seinän takana asuu pikkulapsiperhe.
Ei automaattisesti ole.
Yhteisöasuminen ei ole erityisherkkiä varten. Miksi muutat kerrostaloon/rivitaloon, jos häiriinnyt naapurista tulevista äänistä? Meillä on naapuri sirkelöinyt 2kk omalla terassillaan, naapurissa on asunut myös 7 lapsinen perhe. On kuunneltu koko viikonlopun ja yön yli jatkuvaa popitusta, eikä ole tullut mieleenkään valittaa. Kerrankos sitä juhlitaan, remonttia on pakko tehdä joskus, ja lapsista lähtee ääntä. Olet valinnut itsellesi väärän asumismuodon. Kaikki eivät häiriinny äänistä. Itse käännän kylkeä, jos naapuri pesee yöllä pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisöasuminen ei ole erityisherkkiä varten. Miksi muutat kerrostaloon/rivitaloon, jos häiriinnyt naapurista tulevista äänistä? Meillä on naapuri sirkelöinyt 2kk omalla terassillaan, naapurissa on asunut myös 7 lapsinen perhe. On kuunneltu koko viikonlopun ja yön yli jatkuvaa popitusta, eikä ole tullut mieleenkään valittaa. Kerrankos sitä juhlitaan, remonttia on pakko tehdä joskus, ja lapsista lähtee ääntä. Olet valinnut itsellesi väärän asumismuodon. Kaikki eivät häiriinny äänistä. Itse käännän kylkeä, jos naapuri pesee yöllä pyykkiä.
En ole erityisherkkä eikä mua häiritse naapurista kuuluvat normaalit äänet. Nuoren naapurin satunnaiset illanistujaisetkaan eivät häirinneet.
Ap
Hyvä ehdotus myös koiraperheille!!!
Ainaista räksytystä ja keltaisten läiskien koristamaa sisäänkäyntiä. Kannatan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole erityisherkkä eikä mua häiritse naapurista kuuluvat normaalit äänet. Nuoren naapurin satunnaiset illanistujaisetkaan eivät häirinneet.
Ap
Kyllä sinä olet erityisherkkä. Lapsen itku on normaalia elämisen ääntä, eikä se kaikkia ihmisiä häiritse. Olet itsekin ollut joskus lapsi ja tömistellyt. Olisiko sinunkin pitänyt muuttaa pois kodistasi, koska olit vauva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Ap maaseudulle. Siellä on rauhallista. Nyt 5vuotta olen asunut Pk seudulla kerrostalossa jossa asuu useampi lapsiperhe. Ei minua haittaa kuulla lasten ääniä iloineen ja joskus suruineen. Tulee hyvä mieli kun naapuruston lapset tervehtivät iloisesti ja pääsiäisenä käyvät virpomassa.
t.Mummo
Kuulosi on heikentynyt. Ja mikäs siinä, kun ei tarvitse lähteä töihin. Itseäni ainakin harmittaa mennä väsyneenä iltavuoroon, kun on joutunut heräämään jo klo 7 hirveään älämölöön. Ja ei auttanut korvatulpat.
Ap
Niin, paljon mukavampaa onkin valvoa koko yö kun naapurissa on bileet joka hiton viikonloppu, tai miksei viikollakin. Harva lapsiperhe sentään kutsuu kaveriporukkaa kylään ja riekkuu näiden kanssa iltamyöhään ölisten ja musiikkia luukuttaen. Tuo lapsiperhevihasi vain osoittaa, ettei sulla ole kokemusta oikeista ongelmanaapureista. Usko pois, kun olet bile-Jonnen naapurissa asunut hetken, niin toivotat lapsiperheen tervetulleeksi ilon kyyneleet silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla!
Ap
Missä sinä asuit silloin kun olit lapsi ja häiritsit naapureitasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä sinä olet erityisherkkä. Lapsen itku on normaalia elämisen ääntä, eikä se kaikkia ihmisiä
Vanhempani olivat sen verran älykkäitä, että hankkivat omakotitalon lapsia varten. Eikä sielläkään juostu ja hypitty sisätiloissa. Nykylasten meno on ihan päätöntä ja vanhemmat eivät uskalla kieltää heiltä mitään, kannustavat vaan vieressä.
Ap
Meidän taloyhtiössä on noita kaikkia muita, mutta ei lapsiperheitä.