Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla kokemusta häiritsevistä "terveyssidemyyjistä"? Soittaa monta kertaa viikossa

Vierailija
29.11.2025 |

Kirjoitan nyt koska en enää tiedä mitä tehdä tämän tilanteen kanssa. En usko että tämä on enää normaalia ja haluaisin kuulla onko muilla ollut vastaavaa tai onko tämä oikeasti jotain ihan muuta kuin miltä se vaikuttaa.

Eli minulle on alkanut soitella noin pari kuukautta sitten joku terveyssidemyyjä joka väittää edustavansa jotain terveydenalan yritystä. En saa nimeä koskaan kunnolla selvää koska se joko mumistaan tai vaihtuu eri puheluissa. Aluksi soittoja tuli ehkä kerran viikossa mutta nyt niitä tulee useita kertoja viikossa. Joskus jopa kaksi kertaa päivässä. Aina sama miesääni ja tyyli on melko tungetteleva ja välillä jopa vähän henkilökohtainen liiankin kanssa.

Alussa ajattelin että on vaan vähän innokas myyjä mutta nyt tilanne alkaa ahdistaa. Mies kyselee suoraan kuukautisista ja siitä millaista vuotoa minulla on kuinka usein käytän siteitä mitä merkkiä miten paljon millä rytmillä ja niin edelleen. Olen useasti sanonut että en ole kiinnostunut mistään kestotilauksesta mutta hän ei suostu hyväksymään vastausta. Joka kerta hän yrittää uudelleen eri kulmasta tai väittää että ei kuullut kunnolla. Kerrankin sanoin ihan suoraan että nämä kysymykset menevät yksityisyyden puolelle ja eivät tunnu asiallisilta. Hän vastasi että tarvitaan nämä tiedot jotta tarjous voidaan räätälöidä oikein

Haluan korostaa että kyseessä ei ole mikään lääkäri eikä asiakaspalvelija vaan puhelinmyyjä jonka ainoa tarkoitus on myydä kuukausittainen säännöllinen tilaus terveyssiteistä. Ja ongelma on se että hän ei suostu ottamaan ei vastauksena. Hän vain jatkaa puhumista vaikka sanon kohteliaasti tai suoremmin että en halua keskustella enää

Lisäksi puheluissa on jotain tosi outoa. Hän ei aina esittele itseään kunnolla ja välillä sanoo mun etunimen jotenkin oudosti vähän liiankin tuttavallisesti. Tulee sellainen olo että hän on ehkä joskus tuntenut minut tai tietää minusta enemmän kuin pitäisi. En halua ajatella pahinta mutta alkaa mietityttää että onko tämä edes oikea myyjä vai joku joka vain teeskentelee sellaista

Kysyessäni kerran mistä hän on saanut numeroni hän sanoi että olen ollut heidän asiakas aiemmin mutta en ole. En ole koskaan tilannut mitään terveyssiteitä mistään yrityksestä puhelimitse tai verkossa

Olen jo yrittänyt estää numeroa mutta puhelut tulevat aina eri numerosta. Joskus on eri suuntanumero joskus näyttää ulkomaiselta joskus taas suomalaiselta mutta ääni on aina sama. Aina se sama mies

En oikeasti tiedä pitäisikö tästä tehdä joku ilmoitus johonkin. Kyse ei ehkä enää ole vain häiritsevästä myyntityylistä vaan jostain vakavammasta. Mutta mitä edes voi sanoa kun mitään varsinaista ei ole tapahtunut. Että joku soittaa ja kysyy henkilökohtaisia asioita kuukautisista. Se ei ehkä kuulosta vakavalta mutta tunne on todella epämiellyttävä ja ahdistava

Onko kellään muulla ollut tällaista. Mitä te tekisitte jos olisitte mun tilanteessa

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä vastailet vielä kysymyksiinkin🙄 tuota siottelua voi olla vaikea lopettaa mutta painat vaan punaista luuria omasta puhelimesta kun tunnistat soittajan. Itse teen aina niin jos joku myyjä soittaa. Sanon en osta mitään ja laitan puhelun poikki. En jää kuuntelemaan mitään vastaväitteitä vaan katkaisen puhelun. 

Vierailija
22/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa vaan laittaa puhelinta kiinni.  Pervo on löytänyt kohteen joka jaksaa puhua ja kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimissa on semmonen punainen luurin kuva.  Miksi ihmeessä jäät kuuntelemaan ja puhumaan?

Vierailija
24/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuri korvaan vaan. Aloittaja on kyllä outo kun jää keskustelemaan henk.koht.asioistaan puhelinmyyjän kanssa. Sairasta. Miksi ei vaan katkaise puhelua?!

Sairas aloitus. Provo.

Vierailija
25/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän joltain pervolta, jolla fetissi. Mutta älä ala jutella yhtään, vaan lyöt luurin kiinni heti, jos erehdyt vastaamaan sille.

Vierailija
26/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo, niin ap on naiivi, eikä ymmärrä soittajan olevan joku pervo stalkkeri. Oikea toimenpide olisi tehdä rikosilmoitus.

Tai sitten ap on se pervo stalkkeri, joka ottaa näpit näistä viesteistä. 

Vierailija
27/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista luuria vaan. Ei sun tartte olla kohtelias, kun ei vastapuolikaan ole.

Vierailija
28/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et katkaise puhelua heti? 

Vierailija
29/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vastaa numerosoittoihin.

Vierailija
30/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele mitään myyntipuheita vaan lopetan puhelun heti. 

Vierailija
31/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot myyjälle, että merkkaa sinne ettei saa soittaa. Lain mukaan he eivät sitten saa enää soittaa. 

Vierailija
32/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuuntelet noin pitkään myyjän puheita puhelusta toiseen? Et sinäkään täysillä käy. Pakko olla provo.

Vierailija
33/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tänne niitä numeroita mistä on soittanut, kyllä ne varmaan sinulla vielä tallessa on vaikka olisit estänytkin.

Vierailija
34/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen puhelinmyyjien numeroille sellaisen asian, että tilaan sillä numerolla ja keksityillä tiedoilla jonkun paskalehden. Sitten ne lehtimyyjät soittaa siihen puhelinmyyntinumeroon jatkuvasti. 

Vierailija
35/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen nopeasti mitä asiaa ja sanon, että jos myyt jotain, niin minä en osta mitään. Ja sitten punaista luuria. 

Vierailija
36/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on. Ja postiloodaskin on ilmaisia näyteitä ynnä pikkukasarisuojia.

t. Mies, 68 v.

Vierailija
37/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, mulle tulee puheluita vain sieltä, mihin olen numeroni antanut. Mulla on kyllä salainen numero, mutta kai se voinee vaikuttaa asiaan.

Ei kyllä,ole kaupattu mitään mistään tuntemattomasta firmasta.

Vierailija
38/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osaan tehdä puhelinmarkkinointi kiellon joka on kerrallaan voimassa kolme vuotta niin ei tuollaisiin puheluihin tasrvitse vastailla.

Vierailija
39/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntematon numero? En vastaa. Salattu numero? En vastaa. Viranomainen tai lääkäri lähettää kyllä tekstiviestin perään jos oikeaa asiaa on ollut.

No ei lähetä todellakaan. Poliisi ja Tulli soittaa aina salatusta numerosta. Suurin osa lääkäreistä ei lähetä mitään tekstiviestiä.

Vierailija
40/42 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en tilaa puhelimitse yhtään mitään ikinä koskaan milloinkaan. Kun vastaan outoon numeroon ja selviää että mulle yritetään myydä jotain, niin siitä seuraava kuvio on aina sama; punainen luuri ja numero estoon, joka ikinen kerta. En jää jankkaamaan mitään, enkä ole kohtelias.

Mulla on salainen numero ja Robinson. Silti jokunen myyntitykki pääsee välillä yllättämään.

Mun on vastattava kaikkiin puheluihin, eli en voi jättää vastaamatta tuntemattomiin numeroihin. On kuitenkin tiettyjä ihan selvästi huijauksia, jotka tulevat ulkomailta ja näihin en vastaa vaan menee suoraan estoon.