Miehet ovat hämmentyneitä: mitä naiset oikein haluavat miehiltä?
Pitääkö miehen avata ovi vai ei? Kuuluuko miehen olla provider? Esim. rakentaa perhelleen talo? Missä ylipäätään on miehen paikka tänä päivänä?
Kommentit (126)
Miehen pitää olla kumppani, paras ystävä, luotettava ja rehellinen ja ennenkaikkea turvallinen.
On kohteliasta avata ovi ja maksaa vaikka molempien ruuat ravintolassa.
On kiinnostunut kumppanistaan ja tämän ideoista ja omaa myös omia mielipiteitä. Vastaa siis muutakin kuin ihan sama tai emmä tiiä.
Ei tarvitse rakentaa taloa.
Minä toivoisin löytäväni mieskaverin joka on kunnollinen tunnollinen ja rehellinen.Omilla jaloilla seisova, oman kodin omistava. Joka pitäisi ulkoilusta ja pikkumatkoista.
Siisti, hyvinpukeutuva herrasmies.
Tämä mies matchaisi minua.
Tämä onkin todella mielenkiintoinen ja ajankohtainen kysymys, ja se nostaa esiin monia nykypäivän ihmissuhteiden ja sukupuoliroolien pohdintoja. Mikä on miehen rooli tänään ja mitä naiset oikeasti haluavat miehiltä?
Tässä on muutamia näkökulmia:
Miehen paikka tänä päivänä: Yksi suurimmista muutoksista on ollut se, että perinteiset roolit eivät ole enää niin ehdottomia kuin ennen. Miehet eivät ole enää vain elättäjiä ja suojelevia "perheen pää" -hahmoja, vaan kumppaneina ja isinä heitä odotetaan olevan enemmän tunneperäisesti läsnä, tukevia ja yhteistyöhaluisia. Yhteiskunnan muuttuminen on avannut tilaa uusille rooleille ja odotuksille, jotka eivät ole niin kiveen hakattuja kuin aiemmin.
Oven avaaminen ja kohteliaisuudet: Näihin "perinteisiin" tekoihin kuten oven avaamiseen liittyy nykyään eri näkökulmia. Toisille se on kaunis ele, joka kertoo huomaavaisuudesta ja kunnioituksesta. Toisille taas se saattaa tuntua vanhentuneelta. Kysymys siitä, pitääkö miehen aina avata ovi, liittyykin enemmän siihen, mitä kummatkin osapuolet itse arvostavat ja kokevat tärkeäksi. Tärkeintä on, että kumpikin tuntee olonsa mukavaksi ja arvostetuksi, eikä se ole vain "rooli" tai odotus, joka tulee ulkopuolelta.
Provider ja perheen rakentaminen: Perinteinen ajatus siitä, että miehen tulisi olla perheen taloudellinen tukipilari ja "rakentaa talo" on edelleen elossa, mutta nykyään monilla pariskunnilla on tasavertaisempi rooli työn ja perheenhoidon jakamisessa. Miehet voivat olla yhtä lailla kotivanhempia, ja naiset voivat olla uran huipulla. Tärkeintä on, että kummatkin ovat yhtä sitoutuneita ja ottavat osaa perheen rakentamiseen ei vain taloudellisesti, vaan myös emotionaalisesti ja arjessa.
Mitä naiset haluavat? Vastaus on tietenkin moninainen, sillä ei ole olemassa yhtä oikeaa vastausta, joka sopisi kaikille naisille. Yksi yleinen toive on, että miehet olisivat läsnä ja aidosti kiinnostuneita kumppanistaan. Se voi tarkoittaa hyvää kommunikaatiota, empatiaa ja tukea. Toisinaan naisille voi olla tärkeää, että mies on itsenäinen ja kykenee hoitamaan omia asioitaan, mutta samalla on avoin ja rehellinen omista tunteistaan.
Kaiken kaikkiaan tänä päivänä ei ole yhtä oikeaa tai väärää tapaa olla mies tai nainen. Ihmissuhteet ovat niin moninaisia, että tärkeintä on löytää yhteinen ymmärrys ja kunnioitus kumppanin kanssa. Toisaalta, sukupuoliroolien purkaminen on mahdollistanut sen, että sekä miehet että naiset voivat enemmän valita oman paikkansa ja roolinsa suhteessa ilman, että heidän täytyy noudattaa tiukasti yhteiskunnan odotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtele naisia ihmisinä. Siinä se.
Olisiko kuitenkin helpompaa, jos pyytäisit, että kohdellaan kotieläimenä?
Kotieläintä kuitenkin ymmärretään, vaikka se paskoo lattialle ja räkyttää. Ihmiselle sanotaan suoraan.
Eli sinulta ei se normaali ihmisenä kohtelu onnistu? Kiva kun tulit tämän kertomaan, mutta ei kaikille muille ole luontaista ja "helpompaa" kohdella ihmisiä eläimenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtele naisia ihmisinä. Siinä se.
No eihän sellainen nyt käy, hölmö naisten neuvo taas. Pysy asiassa ja kerro nyt pitääkö avata ovi vai ei? Kuinka iso penis täytyy olla??
T: Miehet
avaan kyllä itse oveni, pysy vaan kaukana. Eikä kiinnosta sun eikä muidenkaan koko, mittaile keskenäs.
Suurin osa naisista käy töissä, niin eipä siinä oikein elättäjää kaivata. Minun tietääkseni tärkeintä on se, että mies osallistuu parisuhteeseen ja perhe-elämään aktiivisesti. Se tarkoittaa sitä, että mies ei elä kuin sinkku odottaen parisuhteen tuomia etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan hyvää seksiä, jossa mies huomioi minun toiveet ja haluaa, että nautin. Hyvä keskusteluyhteys. Joitain samoja mielenkiinnonkohteita. Ovien auki pitäminen on kaunis ele, samoin kukkien tuominen. En tarvitse mieheltä taloudellista turvaa, mutta en halua elättääkään. Joulu- ja syntymäpäivälahjat haluan.
Nyt kyn on määritelty tuo sinun minäminäminä asenne niin mitä tarjot miehille vastineeksi tuon sinun itsekkyyden ja omahyvöisyyden toteuttamisesta?
Se ei ole ketjun aihe.
Miksi ihmeessä sä loukkaannut noi verisesti, kun joku nainen vastaa rehellisesti aloituksessa esitettyyn kysymykseen?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on miesten tyypillinen ongelma että yritetään miellyttää kaikkia naisia ja sitten ollaan hämmentyneitä että mitä nainen oikein haluaa.
Tutustukaa yhteen naiseen kerrallaan, yksilönä, ja kysykää häneltä mitä hän haluaa.
Niin, tutustukaa yhteen naiseen kerralla! Mikä siinä on niin vaikeaa?
Näikö ne naiset toimii?
Se on ihan eria asia!!!! Kyllä naiset saa tuomita miehet muiden miesten tekojen perusteella mutta naista ei saa koskaan tuomita toisten naisten tekojen perusteella!!!
Miehet on homogeeninen massa jossa kaikki miehet on vastuussa myös toisten miesten teoista, mutta naiset on heterogeeninen massa missä on vain yksilöitä eikä yksilöt ole koskaan vastuussa toisten yksilöiden teoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on miesten tyypillinen ongelma että yritetään miellyttää kaikkia naisia ja sitten ollaan hämmentyneitä että mitä nainen oikein haluaa.
Tutustukaa yhteen naiseen kerrallaan, yksilönä, ja kysykää häneltä mitä hän haluaa.
Niin, tutustukaa yhteen naiseen kerralla! Mikä siinä on niin vaikeaa?
Näikö ne naiset toimii?
Pääsääntöisesti kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kannattaa rakentaa itselleen mieleinen elämä. Sitten se kiinnostaa joitain naisia ja joitain ei. Puoliso löytyy siitä joukosta, joka on kiinnostunut miehestä ja hänen elämästään.
No eihän ne pysty telemään mitään tuollaista ilman sitä naista. Siksi ovat aina inisemässä.
Sinä vain vedät puoleesi niitä inisijöitä. Oikeat miehet pysyy kaukana tuollaisesta saastasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan hyvää seksiä, jossa mies huomioi minun toiveet ja haluaa, että nautin. Hyvä keskusteluyhteys. Joitain samoja mielenkiinnonkohteita. Ovien auki pitäminen on kaunis ele, samoin kukkien tuominen. En tarvitse mieheltä taloudellista turvaa, mutta en halua elättääkään. Joulu- ja syntymäpäivälahjat haluan.
Nyt kyn on määritelty tuo sinun minäminäminä asenne niin mitä tarjot miehille vastineeksi tuon sinun itsekkyyden ja omahyvöisyyden toteuttamisesta?
Se ei ole ketjun aihe.
Miksi ihmeessä sä loukkaannut noi verisesti, kun joku nainen vastaa rehellisesti aloituksessa esitettyyn kysymykseen?
- eri
En minä loukkaantunut, kysyin ihan vilpittömästi kun jatkuvasti kuulen naisilta kauheita vaatimuksia mitä miehen pitää tehdä naisten hyväksi ja aina kun olen naisilta kysynyt että mitä mies saa vastineeksi tulee se sama loukkaantunut vastaus että naisen ei kuulu tehdä mitäön miehen hyväksi kun miehelle putää riittää se että saa olla naisen kanssa ja saa tehdä naisen hyvöksi asioita
Vierailija kirjoitti:
Niin no miettippä sitä
Aivan pask apäisen heikko esitys vastaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kannattaa rakentaa itselleen mieleinen elämä. Sitten se kiinnostaa joitain naisia ja joitain ei. Puoliso löytyy siitä joukosta, joka on kiinnostunut miehestä ja hänen elämästään.
No eihän ne pysty telemään mitään tuollaista ilman sitä naista. Siksi ovat aina inisemässä.
Sinä vain vedät puoleesi niitä inisijöitä. Oikeat miehet pysyy kaukana tuollaisesta saastasta.
En minä ole kellekään miesapinalle äitihahmoksi ja orjaksi tarjoutumassakaan, se oli vain sinun päässäsi. Outoja oletuksia teillä kun vastaus joka asiaan on "no ei kukaan mies sinua halua!!1!!"
Miehet, opetelkaa elämään sellaista elämää jota itse haluatte. Älkää määritelkö itseänne aina naisen kautta.
Missä tämmöistä on sanottu, että miehet ovat hämmentyneitä?
Naiset haluaa mieheltä kaiken mahdollisen sekä naiset haluaa että mies ei pyydä naiselta koskaan mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ketjun aihe.
- eri
En minä loukkaantunut, kysyin ihan vilpittömästi kun jatkuvasti kuulen naisilta kauheita vaatimuksia
Mikä noissa vaatimuksissa oli miehelle kauheata? Aika perus parisuhdejuttuja. Naiset tekee noita ja enemmäkin ihan vakiona.
Mä en ymmärrä mitä tästä kaivelu auttaa kun vastaukset ei kuitenkaan kelpaa, kyse ei ole siitä mitä naiset haluaa, koska se ei ole monimutkaista, kyse on siitä että pikkupoikia suututtaa kun ne asiat mitä naiset haluaa ei ole sama asia kun mitä ne pojat haluaa niiden naisten haluavan.
Mä en ymmärrä miks ne pojat ei vaan ala ho moiks jos kerta kiukuttaa niin kovaa se että naiset ei ole miehiä, miehet on miehiä, pankaa keskenänne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ketjun aihe.
- eri
En minä loukkaantunut, kysyin ihan vilpittömästi kun jatkuvasti kuulen naisilta kauheita vaatimuksia
Sitä pitää kysyä mieheltä, mitä hän kokee saavansa parisuhteestaan ja mitä asioita hän arvostaa.
En. oletko kateellinen nyt?