Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kuullut muunsukupuolisesta henkilöstä, joka olisi poliittiselta kannaltaan oikeistolainen?

Vierailija
29.11.2025 |

Jos olet, kerro esimerkkejä.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hetero oikeisto-liberaali ja kannatan (aikuisten) ihmisten oikeutta valita kenen kanssa parituvat ja mitä tekevät keholleen. Tunnen henkilökohtaisesti yhden lesbon, joka on myös oikeisto-liberaali. Oli meidän perhe-yrityksessä töissä joitakin vuosia sitten. Hän ei tietääkseni marssi pridessä tms. vaikka ihan avoimesti elää lesbona. 

Ketään muunsukupuolista henkilöä en henkilökohtaisesti tunne. Kaksi paikallista m2f transsukupuolista tulee mieleen mutta en tiedä poliittista suuntausta. Molemmat ovat kovia tekemään töitä ja tosi mukavan oloisia. 

Mistä mielestänne kertoo se, että kun kyselee muunsukupuolisista, niin ihmiset kirjoittavat kokemuksiaan esim. lesboista tai tarjoaa näkemyksiään Sebastian Tynkkysestä (homomies)?

Vihervasemmmiston homofobiasta. Ovat olevinaan niin allyä, mutta ehta homofobiahan siellä suvaitsevaisen kuoren alla jyllää rasismin seurana. Vihervassut hyväksyvät ainoastaan punavihreästi äänestävät homot ja transitit. Oikeistolaiset tai konservatiiviset homot ja transitit, jotka eivät usko itsemäärittelyyn, lasten transiuttamiseen tai kulleihin naisten tiloissa, naisurheilussa tai lesbon seksielämässä, eivät saa suojaavia uhripisteitä vähemmistöstatuksestaan.

Vierailija
62/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hetero oikeisto-liberaali ja kannatan (aikuisten) ihmisten oikeutta valita kenen kanssa parituvat ja mitä tekevät keholleen. Tunnen henkilökohtaisesti yhden lesbon, joka on myös oikeisto-liberaali. Oli meidän perhe-yrityksessä töissä joitakin vuosia sitten. Hän ei tietääkseni marssi pridessä tms. vaikka ihan avoimesti elää lesbona. 

Ketään muunsukupuolista henkilöä en henkilökohtaisesti tunne. Kaksi paikallista m2f transsukupuolista tulee mieleen mutta en tiedä poliittista suuntausta. Molemmat ovat kovia tekemään töitä ja tosi mukavan oloisia. 

Mistä mielestänne kertoo se, että kun kyselee muunsukupuolisista, niin ihmiset kirjoittavat kokemuksiaan esim. lesboista tai tarjoaa näkemyksiään Sebastian Tynkkysestä (homomies)?

Koska ne on niputettu yhteen LGBTQ+ termin alle. Yleensä ajatellaan, että olet joko kaikkia heitä vastaan tai kaikkien heidän puolella. Ja vasemmisto on ominut oikeuden olla "ainut" heidän asioitaan ajava. 

Ja faktaa nyt vain on, että todellisia muunsukupuolisia on hyvin vähän. Harva tuntee henkilökohtaisesti yhtäkään vaikka näistä mediassa pidetään hirveästi meteliä. 

Millainen on todellinen muunsukupuolinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on niputettu yhteen LGBTQ+ termin alle. Yl

Tässä on se perustavanlaatuinen ongelma, että seksuaalivähemmistöillä ja sukupuolihämmentyneillä ei ole mitään loogista yhdistävää tekijää ja sukupuoliongelmaisten vaatimukset ovat ristiriidassa homoseksuaalien ja naisten oikeuksien, määritelmien ja turvallisuuden kanssa. Homoseksuaaleilla ei ole mitään tarvetta sukupuolikäsityksen, biologisten tosiasioiden tai homoseksuaalisuuden määritelmän murskaamiseen tai lasten transiuttamiseen ja kullien päästämiseen naiserityisiin tiloihin.

Vierailija
64/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin huhua että leukaperä purra olisi.

Vierailija
65/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millainen on todellinen muunsukupuolinen?"

Nykyäänhän transiksi ja sateenkaari-ihmiseksi identifioituu erityisesti nuorten tyttöjen joukossa moninkertainen määrä suhteessa transien väestötason lukumäärään. Väestötasolla transeja on alle prosentti, mutta nuorisobarometrin mukaan teinitytöistä moninkertainen määrä identifioituu transkirjolle. Lisäksi jenkkilän nuorisosta joka neljäs identifioitui vielä vähän aikaa sitten LGBTQIPAXYZ-henkilöoletetuksi, joskin se luku on nykyään laskussa.

Vierailija
66/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia ne punavihreät vähemmistöallyt oikeasti ovat.

Vierailija
67/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia ne punavihreät vähemmistöallyt oikeasti ovat.

Kyllä. Kun itse vieraannuin vasemmistolaisuudesta, huomasin tuon. (Ei siis sillä, että olisin jotenkin nyt oikeallakaan. Inhoan kaikkia poliittisia puolueita.) 

Vierailija
68/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto on mustamaalannut toisinajattelijat, siitä kertoo jo heidän ihmettelynsä että miten persu voi olla homoseksuaali tai rakastua ulkomaalaiseen.

Oikeisto voisi ihan itse miettiä, miten puhuvat vähemmistöistä tai millaisia poliittisia päätöksiä tekevät. Ihan turha puhua, että kyllä me hyväksymme kaiken, mutta jee jee, pyrimme estämään ihmisoikeudet heiltä. Nytkin siellä on BB-tähtönen, jotka selvästi keskisormea näytellen valitsee kumppaninsa vain kohua tavoitellessaan. Muille he eivät hyväksy samaa mitä itselleen. 

Kullin vieminen naisten ja tyttöjen pukkareihin, pesutiloihin ja vessoihin ei ole ihmisoikeus. Vastakkaisen sukupuolen paperien hommaaminen ilmoitusasiana ei ole ihmisoikeus.

Vierailija
69/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto on mustamaalannut toisinajattelijat, siitä kertoo jo heidän ihmettelynsä että miten persu voi olla homoseksuaali tai rakastua ulkomaalaiseen.

Oikeisto voisi ihan itse miettiä, miten puhuvat vähemmistöistä tai millaisia poliittisia päätöksiä tekevät. Ihan turha puhua, että kyllä me hyväksymme kaiken, mutta jee jee, pyrimme estämään ihmisoikeudet heiltä. Nytkin siellä on BB-tähtönen, jotka selvästi keskisormea näytellen valitsee kumppaninsa vain kohua tavoitellessaan. Muille he eivät hyväksy samaa mitä itselleen. 

Mitä homovastaisia poliittisia tavoitteita Suomen oikeistopuolueilla on?

Vierailija
70/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kullin vieminen naisten ja tyttöjen pukkareihin, pesutiloihin ja vessoihin ei ole ihmisoikeus. Vastakkaisen sukupuolen paperien hommaaminen ilmoitusasiana ei ole ihmisoikeus.

Mun mielestä yksi karseimmista jutuista oli se, kun Anna Kontula tai Veronika Honkasalo tai jopa molemmat nimittelivät naisia, jotka eivät halua miehiä pukuhuoneisiinsa, tyyliin penisfoobikoiksi. Että vika on tässä niissä naisissa, ei miehissä, jotka haluavat tulla naisten pukuhuoneisiin. Ällöttävää manipulointia.

Vierailija
71/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ei ymmärrä, että muunsukupuolisuus tai heterous tai vaikkapa lesbous eivät ole puoluesidonnaisia asioita, kaikille tulisi olla tilaa ja pitäisi olla tasa-arvoa.

Kyllä vasemmisto ymmärtää mutta oikeisto yrittää tehdä noistakin asioista (poislukien heterous) kiellettyjä.

Olisiko sinulla antaa konkreettisia esimerkkejä?

Vierailija
72/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut koulutetusta, parisuhteessa olevasta, hyvässä työpaikassa olevasta ja tasapainoisesta muunsukupuolisesta? Koska itse en. 

Vierailija
73/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut koulutetusta, parisuhteessa olevasta, hyvässä työpaikassa olevasta ja tasapainoisesta muunsukupuolisesta? Koska itse en. 

No siis tuo ei ole mahdotonta, mutta väitän, että oikeistolainen poliittinen näkemys on. Seurasin joskus yhtä instagram-tiliä  sen teeman takia, mutta kun sen omistaja sai lapsen ja käytti itsestään termiä "muunsukupuolinen äiti", mulla meni jotenkin maku koko hommaan ja lakkasin seuraamasta. Oli kaikenlaista muutakin uhriutumista ja emotionaalista manipulointia, ei vain tuota sukupuoliharhaa. Enkä tietenkään tiedä hän parisuhteestaan mitään, mutta oli parisuhteessa toisen naisen kanssa ja oli lapsi.

Vierailija
74/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihminen voi olla kokemuksestaan sellainen, että hän ei koe kuuluvansa kumpaankaan sukupuoleen, ja päättää elää sen huomioon ottaen, ja silti olla oikealle nojaava. Ei se vaikuta ihmisen näkemyksiin yksityisomistuksessa ja taloudesta. Noita löytyy mm. oikealle nojaavista satanistisista organisaatioista, näin nyt ihan esimerkiksi. 

Se muun sukupuolisuus on sosialismin jatketta, jossa queer aspekti tarkoittaa "ei kapitalistisen kulttuurin normia". Ihminen voi silti kannattaa mitä järjestelmää tahansa huolimatta siitä, miten itsensä kokee.

Vierailija
75/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että se kertoo siitä että muunsukupuolisuus on käytännössä niin uusi juttu että valtaosa ihmisistä ei tunne tai ei tiedä tuntevansa ketään joka itseään pitää muunsukupuolisena. Ei tule itsellenikään ketään tuota ns sukupuolta edustavaa mieleen. Jonkun homon tai lesbon suurin osa ihmisistä kuitenkin varmaan tuntee ja vaikka näillä ei sinällään välttämättä ole mitään tekemistä keskenään niin niitä on ruvettu laittamaan jollain tavalla samaan kategoriaan.

Olen itse 32-vuotias. Olen lapsuudestani asti tuntenut poikia ja tyttöjä jotka eivät ole kaikissa tilanteissa käyttäytyneet niiden normien mukaan jotka yhdistetään näiden sukupuoleen, mutta silti olivat joko tyttöjä tai poikia. Vielä 20-vuotiaanakaan en muista edes kuulleeni muunsukupuolisuudesta vaikka asuin pk-seudulla. Nykyään tuosta aiheesta puhutaan paljonkin mutta henkilökohtaisesti en mielestäni tunne ketään joka tuollainen kokisi olevansa.

Vierailija
76/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että se kertoo siitä että muunsukupuolisu

Muunsukupuolessa ongelma ei ole se, että joku kokee olevansa jotain, vaan se, että muutkin ihmiset yritetään velvoittaa leikkimään mukana.

Vierailija
77/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ihminen voi olla kokemuksestaan sellainen, että hän ei koe kuuluvansa kumpaankaan sukupuoleen, ja päättää elää sen huomioon ottaen, ja silti olla oikealle nojaava. Ei se vaikuta ihmisen näkemyksiin yksityisomistuksessa ja taloudesta. Noita löytyy mm. oikealle nojaavista satanistisista organisaatioista, näin nyt ihan esimerkiksi. 

Se muun sukupuolisuus on sosialismin jatketta, jossa queer aspekti tarkoittaa "ei kapitalistisen kulttuurin normia". Ihminen voi silti kannattaa mitä järjestelmää tahansa huolimatta siitä, miten itsensä kokee.

Silti transuilulla, naissukupuolella, autismikirjolaisuudella, traumataustalla ja vassuudella on huomattava korrelaatio, etenkin nykymuotoisessa transaktivismissa.

Vierailija
78/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muusuilu on käytännössä vassunaisten/tyttöjen juttu? Vai muistaako joku nähneensä miespuolisia urosmuusuja läheskään samassa mittakaavassa kuin naarasmuusuja.

Vierailija
79/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muunsukupuolessa ongelma ei ole se, että joku kokee olevansa jotain, vaan se, että muutkin ihmiset yritetään velvoittaa leikkimään mukana."

Muusut ja transitit eivät tyydy hivelemään henkilökorttejaan ja pronominipinssejään neitsytkammioissaan, vaan muun yhteiskunnan on toimittava heidän validointiautomaattinaan naisten, lasten ja homoseksuaalien oikeuksien ja turvallisuuden kustannuksella.

Vierailija
80/82 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän