Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kuullut muunsukupuolisesta henkilöstä, joka olisi poliittiselta kannaltaan oikeistolainen?

Vierailija
29.11.2025 |

Jos olet, kerro esimerkkejä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2024 Pride kielsi kokoomuslaisia ja perssuomalaisia HLBQT väkeä tulemasta Prideen. Hassua, sillä juuri kokoomus äänesti esimerkiksi tasa-arvoisen avioliittopolitiikan puolesta. Kokoomuslaiset poliitikot pormestari etunenässä menivät silti marssimaan sinne.

Eihän kokoomuslaisia tai persuja kielletty yksilöinä osallistumasta prideen. Jos minä en halua takapihalleni kokoomuksen vaalitelttaa, niin ei se tarkoita ettei kokoomusta äänestävät ystäväni ole tervetulleita kotibileisiini.

Ei, mutta puolueena kiellettiin. Sehän tarkoittaa, että nuo puolueet ovat kiellettyjä. Ei sinne voi kokoomuslaisena homoseksuaalina tulla, kun jo etukäteen oma poliittinen kanta (sananvapaus) on kielletty. M42

Vierailija
42/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tynkkynen, Mnnerheim, Räsänen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, mun mielestä on sikäli, että muunsukupuolisuus on poliittinen identiteetti, nimittäin vasemmistolainen poliittinen identiteetti.-

ei ole, miksi vasemmisto ei tätä tajua"

Ei kyse ole siitä, mitä vasemmisto tajuaa, vaan siitä, että muunsukupuolisuus on poliittinen identiteetti. Nimeä yksi muunsukupuolinen henkilö, joka on oikeistolainen.

Vierailija
44/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset eivät ole tietenkään kuulleet muiden puolueiden HLBQT väestä, koska ovat vasemmistolaisia. Keskustelu heidän kanssaan on mahdotonta.  Se on kuitenkin vaikeaa ymmärtää, että Pride-aate on muuttunut pelkästään vasemmistolaisille tarkoitetuksi. Mutta nythän saitte meidät homotkin jaettua kahteen leiriin.

Vierailija
45/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, tosin en montaa muunsukupuolista edes tunne.

Itse olen kuitenkin kallellaan omaan sukupuoleen päin ja koen olevani oikeistolainen ja yleensä olen äänestänyt jompaa kumpaa näistä kahdesta tämän hetken päähallituspuolueesta. Ja ei, en koe ristiriitaa seksuaalisuuteni ja poliittisten mielipiteitteni välillä. 

Vierailija
46/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ei ymmärrä, että muunsukupuolisuus tai heterous tai vaikkapa lesbous eivät ole puoluesidonnaisia asioita, kaikille tulisi olla tilaa ja pitäisi olla tasa-arvoa.

Vasemmisto kantaa Pridessa mukanaan Che Guevara-lippuja ja paitoja.

Kaveri laittoi homoseksuaaleja keskitysleireille koska nämä olivat homoseksuaaleja, ja henkilökohtaisesti ampui erään teinipojan muuria vasten niin että aivot levisivät pitkin katua pelkästään sen takia että epäili tätä homoksi.

Vasemmisto ei ainoastaan hyväksy ylläolevaa, heidän mielestään asiaa tulee juhlia Pridessa.

Yksikään vasemmistolainen ei tuomitse Che Guevaraa noista, eikä yksikään vasemmistolainen koe minkäänlaisia tunnontuskia fanittaa homoseksuaalien keksitysleirittämistä. Jokainen vasemmistolainen ampuisi homoja sillä sekunnilla kun puoluepamppu komentaisi niin tekemään.

Vierailija
47/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kannattaa muistaa, että oikeisyosta kokoomus kyllä kannatti translakia.

Vierailija
48/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No, mun mielestä on sikäli, että muunsukupuolisuus on poliittinen identiteetti, nimittäin vasemmistolainen poliittinen identiteetti.-

Ei kyse ole siitä, mitä vasemmisto tajuaa, vaan siitä, että muunsukupuolisuus on poliittinen identiteetti. Nimeä yksi muunsukupuolinen henkilö, joka on oikeistolainen.

En nimeä sinun vasemmistoideologiasi kannattajien kiusattavaksi ja maalitettavaksi yhtään ihmistä. Miten on niin hiton vaikeaa ymmärtää, etteivät nämä asiat ole puoluesidonnaisia? Eikö henkilö ole oikeanlainen homo tai muunsukupuolinen jos ei heiluta punaista lippua?

Vierailija
49/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nimeä sinun vasemmistoideologiasi kannattajien kiusattavaksi ja maalitettavaksi yhtään ihmistä. Miten on niin hiton vaikeaa ymmärtää, etteivät nämä asiat ole puoluesidonnaisia? Eikö henkilö ole oikeanlainen homo tai muunsukupuolinen jos ei heiluta punaista lippua?

Millä tavalla vasemmistoideologia on minun ideologiani? 

Mä en puhunut homoista mitään, vaan ihmisistä, jotka sanovat olevansa muunsukupuolisia. Pointtini ei ole kertoa, millaisia heidän pitäisi olla, vaan millaisia he ovat. Joten takaisin siihen samaan kysymykseen: tunnetko tai tiedätkö muunsukupuoliseksi itseään kutsuvia ihmisiä, jotka eivät olisi vasemmistolaisia? Väitän, että sellaisia ei ole olemassa, koska kyse on poliittisesta identiteetistä. Siis identiteetistä, ei ominaisuudesta. Sun kannattaa nyt seuraavan kerran lukea, mitä olen kirjoittanut ennen kuin vastaat.

Vierailija
50/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto on mustamaalannut toisinajattelijat, siitä kertoo jo heidän ihmettelynsä että miten persu voi olla homoseksuaali tai rakastua ulkomaalaiseen.

Oikeisto voisi ihan itse miettiä, miten puhuvat vähemmistöistä tai millaisia poliittisia päätöksiä tekevät. Ihan turha puhua, että kyllä me hyväksymme kaiken, mutta jee jee, pyrimme estämään ihmisoikeudet heiltä. Nytkin siellä on BB-tähtönen, jotka selvästi keskisormea näytellen valitsee kumppaninsa vain kohua tavoitellessaan. Muille he eivät hyväksy samaa mitä itselleen. 

Vasemmisto voisi ihan itse miettiä, miten puhuvat vähemmistöistä tai millaisia poliittisia päätöksiä tekevät. Ihan turha puhua, että kyllä me hyväksymme kaiken, mutta jee jee, pyrimme estämään ihmisoikeudet heiltä. Muille he eivät hyväksy samaa mitä it

Mitä ihmisoikeuksia vasemmisto ei oikeistolle salli? Onko kieltämässä heteroavioliiton? Onko kieltämässä persuilta homoavioliiton?  

Oikeisto voisi ihan itse miettiä, miksi on ominut olkiukkoilun itselleen. On todellakin eri asia sanoa "hyväksyn erilaiset ihmiset" kuin itkeä "mikset hyväksy minua vaikka minä en hyväksy sinua?".

Tiedät ihan tasan tarkkaan, että persut purrineen ovat nousseet asemaansa nimenomaan haukkumalla ihmisiä ihonvärin perusteella ja stereotyypittelemällä eri maalaisia. Teillä on jatkuva samanaikainen huuto siitä, että ulkomaalaiset vievät meidän työt että ulkomaalaiset eivät tee työtä. 

Vierailija
51/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä ihmisoikeuksia vasemmisto ei oikeistolle salli? Onko kieltämässä heteroavioliiton? Onko kieltämässä persuilta homoavioliiton?  

Oikeisto voisi ihan itse miettiä, miksi on ominut olkiukkoilun itselleen. On todellakin eri asia sanoa "hyväksyn erilaiset ihmiset" kuin itkeä "mikset hyväksy minua vaikka minä en hyväksy sinua?".

Tiedät ihan tasan tarkkaan, että persut purrineen ovat nousseet asemaansa nimenomaan haukkumalla ihmisiä ihonvärin perusteella ja stereotyypittelemällä eri maalaisia. Teillä on jatkuva samanaikainen huuto siitä, että ulkomaalaiset vievät meidän työt että ulkomaalaiset eivät tee työtä. "

Vasemmisto kyseenalaistaa julkisesti valkoisen heteromiehen ihmisarvon. Tarkoittaako se sinulle jotain muuta kuin ihmisoikeuksien riistämistä? Nimeä ihmisoikeudet joita ei-ihmisillä on.

Vierailija
52/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä ihmisoikeuksia vasemmisto ei oikeistolle salli? Onko kieltämässä heteroavioliiton? Onko kieltämässä persuilta homoavioliiton?  

Tiedät ihan tasan tarkkaan, että persut purrineen ovat nousseet asemaansa nimenomaan haukkumalla ihmisiä ihonvärin perusteella ja stereotyypittelemällä eri maalaisia. Teillä on jatkuva samanaikainen huuto siitä, että ulkomaalaiset vievät meidän työt että ulkomaalaiset eivät tee työtä. "

Vasemmisto kyseenalaistaa julkisesti valkoisen heteromiehen ihmisarvon. Tarkoittaako se sinulle jotain muuta kuin ihmisoikeuksien riistämistä? Nimeä ihmisoikeudet joita ei-ihmisillä on.

Mun mielestä tässä on kyllä totuuden siemen. Eli jos katsellaan tilastoja, niin miehet ja pojat ovat 1) todennäköisemmin väkivallan uhreja, 2) syrjäytyvät helpommin, 3) pärjäävät koulussa huonommin, 4) kuolevat nuorempina, mutta silti vasemmistosta vähätellään miesten kokemia ongelmia ja nostetaan esille naisten ja vähemmistöjen ongelmia. Miesten ongelmat eivät ole mediaseksikkäitä.

Vierailija
53/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen persupojat antoi tytöille arvosanoja kropan perusteella. Nyt ne pohtii onkohan toi vassari vai meikäläisiä. Ei voi elämä olla köyhempää ja mustavalkoisempaa.

Vierailija
54/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen persupojat antoi tytöille arvosanoja kropan perusteella. Nyt ne pohtii onkohan toi vassari vai meikäläisiä. Ei voi elämä olla köyhempää ja mustavalkoisempaa.

Vaswmmistossa sen sijaan toivotetaan kaikkien poliittisten suuntauksien edustajat tervetulleeksi, eikö niin.

Vierailija
55/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toki jo joku 10 vuotta sitten. Ei ole mitään uutta ja ihmeellistä.

Vierailija
56/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaswmmistossa sen sijaan toivotetaan kaikkien poliittisten suuntauksien edustajat tervetulleeksi, eikö niin.

Ei aavistustakaan, kun en ole kaltaisesi idioottihörhö,

Vierailija
57/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan, kun en ole kaltaisesi idioottihörhö,

Sinä kun tunnut tietävän minusta selvästi aika paljon asioita yhden kommentin perusteella, niin kerropa ihmeessä, minkä suunnan hörhö olen ja millä tavalla olen idiootti. Toinen vaihtoehto on se, että voit kokeilla keskustella asioista sen sijaan, että keskityt kuvittelemaan, millainen ihminen sinulle kommentoi, koska todennäköisesti se menee kuitenkin väärin.

Vierailija
58/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toki jo joku 10 vuotta sitten. Ei ole mitään uutta ja ihmeellistä.

No sen verran uutta ja ihmeellistä se on, että jos nyt tekee sanahakuja tekstikorpuksista eri vuosilta ja vuosikymmeniltä, niin koko "muunsukupuolisuus"-termiä ei löydy kuin aika lyhyeltä aikaväliltä. Ja toiseksi, mitä tahansa voi netissä väittää, mutta yhtään esimerkkiä ei ole vielä kukaan tähän ketjuun esittänyt.

Vierailija
59/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea-vasen-akseli on eri asia kuin liberaalius-konservatismi-akseli. Henkilö voi kuulua vähemmistöön mutta uskoa silti oikeistolaiseen talouspolitiikkaan, ja olla arvomaailmaltaan liberaali (=ihmiset saavat olla mitä ovat) ennemminkin kuin konservatiivi (=ihmisten tulee noudattaa esim. perinteisiä sukupuolirooleja).

Ei sukupuoliroolien noudattamisella ja muunsukupuolisuudella ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Toki näin sivusta katsottuna ihmiset, jotka uskovat muunsukupuolisuuteen, uskovat myös ahtaisiin sukupuolirooleihin.

Niin? En väittänytkään että asioilla olisi kausaliteettia. Vaan että on mahdollista, että henkilö joka uskoo oikeistolaiseen talouspolitiikkaan, on myös liberaali. Lue uudestaan. Nimenomaan sanoin että oikea-vasen-kysymys on eri asia kuin liberaalius vs. konservatismi -kysymys. Puhut nyt ihan muusta asiasta jonka keksit jostain rivien välistä ihan itse.

Vierailija
60/60 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö persujen Tynkkynen ole muunsukupuolinen kun hän on homoseksuaalinen ja siinä vasta on äärimmäisenoikeistolainen homoseksuaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä