Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppisistä miehistä noin kolmannes lapsettomia, naisista vain joka viides

Vierailija
29.11.2025 |

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voi hankkia lapsen yksin. Outo päätelmä, että ne lapselliset miehet olisivat sitten kaikkien lasten isiä, vaikka asia on niin, että on lapsia, joilla on vain äiti. 

Niin eihän koskaan ajatella lapsen etua vaan naisen.

Se on lapselle paljon pienempi trauma, että ei ole isää ollenkaan, kuin se, että isä hylkää. 

Eli tavallaan ei haluta valita sitä kunnon miestä? Kamat sisään baarin vessassa ja sitten kasvatetaan lapsesta daddy issue tyttö?

Vierailija
42/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo huolestuttavaa, että vain kolmannes miehistä on kelpoisia isäksi. Naisten pitää kierrättää samaa miestä, koska valikoima on niin kehnoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo huolestuttavaa, että vain kolmannes miehistä on kelpoisia isäksi. Naisten pitää kierrättää samaa miestä, koska valikoima on niin kehnoa. 

Katsotaanko yh ja avioliitto tilastoja?

Vierailija
44/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi valita. Kummasti haluaa ennemmin tehdä töitä kuin päästä helpommalla. Miehen palkka on kuulema enemmän? erikoista että ei kiinnosta hoitaa 1 tunti tiskiä ja loput päivästä sylkeä kattoon vaan ennemmin nainen haluaa mennä 8 tuntia töihin plus edelleen ne omat tiskit.

Paljonko sinä saat palkkaa?

Minä voisin jäädä kotiin, jos mies tienaisi tarpeeksi paljon ja jos miehen palkka maksettaisiin minun pankkitilille. Minä antaisin miehelle pientä viikkorahaa, maksaisin talouden laskut ja muut kulut, sijoittaisin ja maksaisin itselle eläkevakuutusta. Miehen työeläkkeestä pitäisi maksaa minun tilille suoraan puolet. Miltä kuulostaa?

Suomessa on hyvin vähän hyvätuloisia, sitoutuneita ja anteliaita miehiä.

Vierailija
45/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin päätin jo varhain, että haluan lapsen ennen kolmeakymmentä ikävuotta, jotta olen vielä riittävän nuori ja energinen touhutakseni hänen kanssaan. Tiesin jo silloin, että todennäköisesti se vakaa ja taloudellisesti turvattu suhde tulee vasta myöhemmin ja näin kävikin. Nyt lapsella on lapseton hyvä isäpuoli, joka käy hyvissä töissä ja kantaa kortensa kekoon perheemme puolesta. 

Vierailija
46/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan vaan. Niistä näkee hyvin, että miehet jättää lapsen äidille, jos tulee ero. Eli ne kunnon miehet, joiden on oletettu kelpaavan isäksi. 

Vierailija
47/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voi hankkia lapsen yksin. Outo päätelmä, että ne lapselliset miehet olisivat sitten kaikkien lasten isiä, vaikka asia on niin, että on lapsia, joilla on vain äiti. 

Niin eihän koskaan ajatella lapsen etua vaan naisen.

Se on lapselle paljon pienempi trauma, että ei ole isää ollenkaan, kuin se, että isä hylkää. 

Eli tavallaan ei haluta valita sitä kunnon miestä? Kamat sisään baarin vessassa ja sitten kasvatetaan lapsesta daddy issue tyttö?

Minä olin yhdessä kiltin ja lapsirakkaan miehen kanssa yli seitsemän vuotta ennen lapsen syntymää. Noista vuosista ehdittiin asua yhdessä kolme, ostettiin asuntokin. Silti lapsen synnyttyä oli iso yllätys, millaiseksi meidän elämä muuttui. En olisi ikinä uskonut etukäteen.

Vierailija
48/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen malli puuttuu. Eli miehet eivät ole nähneet kotona hyvää isän mallia tai hyvää perheen mallia, niin eivät tahdo isiksi tai "miettivät vielä" 40+-vuotiainakin. 

Vierailija
49/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen malli puuttuu. Eli miehet eivät ole nähneet kotona hyvää isän mallia tai hyvää perheen mallia, niin eivät tahdo isiksi tai "miettivät vielä" 40+-vuotiainakin. 

Minun mieheni on isänsä hylkäämä, hän oli 11-vuotias kun tämä kävi ja isä perusti uuden perheen sen naisen kanssa, jonka mukaan lähti. Traumat on niin syvät, ettei halua omia lapsia, ettei vahingossakaan heille käy samoin, että joutuvat olemaan ilman isää. 

Vierailija
50/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin päätin jo varhain, että haluan lapsen ennen kolmeakymmentä ikävuotta, jotta olen vielä riittävän nuori ja energinen touhutakseni hänen kanssaan. Tiesin jo silloin, että todennäköisesti se vakaa ja taloudellisesti turvattu suhde tulee vasta myöhemmin ja näin kävikin. Nyt lapsella on lapseton hyvä isäpuoli, joka käy hyvissä töissä ja kantaa kortensa kekoon perheemme puolesta. 

Eli käenpoika ja myöhemmin elättäjä. Oliko käellä kutenkin iso kulli? Mmmhhhh ooooh, oihhh!!!

Vierailija
51/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä , että monella miehellä on lapsia useamman kuin yhden naisen kanssa.

En usko, että näkyy erityisemmin tilastoissa, koska myös monella naisella on lapsia useamman kuin yhden miehen kanssa. Ja valtaosalla niistä, joilla on enemmän kuin yksi lapsi, on lasten määrä 2-3.

Vierailija
52/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokeskus on kyllä hieman eri mieltä.

Naisista hieman alle joka viides ja miehistä joka viides.

Melko tasan on. Molemmat ryhmät tosin hurjassa kasvussa.

Vierailija
53/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan vaan. Niistä näkee hyvin, että miehet jättää lapsen äidille, jos tulee ero. Eli ne kunnon miehet, joiden on oletettu kelpaavan isäksi. 

"miehet jättää" tarkoitat varmaan meidän oikeusjärjestelmää josta

vuonna 2022 Suomessa oli yhteensä 1148 ammattituomaria.

Heistä 691 (60,2%) oli naisia ja 457 (39,8%) miehiä. 

Vierailija
54/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo kaikille lapsia toivoville naiselle: Älkää IKINÄ jääkö odottamaan loputtomiin, että mies saa mietittyä ja päätettyä.

Naisten täytyisi itse päättää se ajankohta, milloin viimeistään alkavat yrittää lasta - ja koko ajan oltava mielessä se, että se tapahtuu joko miehen kanssa tai ilman. Miehelle voi siis antaa siihen asti aikaa miettiä ja päättää, mutta jos tämän dead linen koittaessa miehen mielestä ei ole oikea aika, naisen pitää silloin vain pitää pää kylmänä ja muistaa, mikä itselle on elämässä tärkeää. Silloin voi todeta ihan ystävällisesti, että oma aika kuitenkin on koittanut nyt. Lusikat jakoon ja ajanvaraus klinikalle. Tätä varten kannattaa jo etukäteen säästää (omia) rahoja, jotta on sitten varaa maksaa useammat hoidot, tarvittaessa yksityisellä myös - tämä siis, jos tulot eivät ole tarpeeksi hyvät.

Ja tähän kannattaa varata aikaa. Jos toivoo tulevansa äidiksi 35-vuotiaana, kannattaa yrittäminen aloittaa jo 32-vuotiaana. Näin on aikaa hoitoihinkin - sitten, jos mies yllättäen löytääkin itsestään halun vanhemmuuteen, voi toki käydä niin, että lapsi tulee kaksi vuotta suunniteltua aiemmin, mutta parempi se kuin lapsettomaksi jääminen.

Naisen kannattaa pitää ensi sijassa huoli omasta äidiksi tulemisestaan. Mies on itse vastuussa omasta päättämättömyydestään ja sitä mahdollisesti seuraavasta lapsettomuudesta. Ikinä ei kannata jäädä lapsettomaksi vain kumppanin tahdosta.

Koskee toki miehiä myös. Tapailin jossain vaiheessa lapsettomaksi jäänyttä miestä, joka sanoi syyksi sen, ettei aiempi kumppani halunnut lapsia. Olivat yhdessä nuorista asti keski-iän kynnykselle asti. En tiedä, miltä lapsettomuus tuntui miehestä eron jälkeen - olisiko kuitenkin mieluummin ollut isä, jos olisi saanut päättää? No, sittenhän se ei enää olisi ollut mahdollista, kun oli jo viisikymppinen.

Vierailija
55/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jännämiehet siittää 

Tämä. Naisille ydinperhe ei ole enää välttämättä ole se juttu. Siittäjäksi kelpaa isomunainen hyvä seksikumppani ja sitten lapsi elää ilman isää jokapäiväisessä elämässä. Nämä oireilut on jo nähtävissä nykypäivänä.

Naisista on tullut omahyväisiä ja itsekkäitä. He väittää parisuhteen olevan kahleet ja lapsen olevan taakka. He haluavat kaiken ajan itselleen mutta silti he huijaavat tarpeitaan hankkimalla lemmikkejä ja harrastamalla irtosuhteita.

Miehet on rehellisiä itselleen he tunnustaa että tarvitsevat naisen elämäänsä. Miehet kokee tyydytystä kun nainen on onnellinen. Jos nainen kokee olevansa onnellinen ilman miestä, mies jatkaa sellaisen naisen etsintää jonka tarpeet hän saa tyydytettyä.

Miksi niin moni nainen hal

Voi luoja mitä roskaa, en edes jaksanut lukea koko sepustusta 😂

Mistähän keittiöpsykologian kirjekurssilta mahdoit valmistua?

Vierailija
56/56 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden päästä kuulun itsekin tuohon kolmannekseen. En ymmärrä miksei akateemisesti kouluttautunut, vakityössä oleva, tasapainoinen, keskustelutaitoinen, liikunnasta ja kulttuurista kiinnostunut mies kelpaa naisille parisuhteeseen eikä lapselle isäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi