Olet mitä syöt
Kommentit (342)
Että tuo Ilona Chevakova on kaunis! Samalla peruskaunis mamma ja harvinaisen pelottavan syöjättären näköinen nainen myös koska nuo uskomattomat silmät. Silmät kuin jollain vampyyrillä tai ihmissudella. Kumma että Alina Tomnikov on suositumpi ja tienaa triplasti enemmän vaikka tuo toinen itätyttö on niin paljon kauniimpi. Olen kateellinen.
Chevakovan jaksossa oli kiusallista miten usein kamera kuvasi sen persettä. Tai sitten se itse työnsi takapuolensa jatkuvasti kameraan mutta olis joo voinut leikata pois perseilyt.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Pipalla syömishäiriö tai anoreksia? On kyllä anorektisen näköinen.. Aivan hurjan kuluneen näköinen ja liian laiha.
Oletko vähän tyhmä? Syöpä yleensä laihduttaa ja kuihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Pipalla syömishäiriö tai anoreksia? On kyllä anorektisen näköinen.. Aivan hurjan kuluneen näköinen ja liian laiha.
Oletko vähän tyhmä? Syöpä yleensä laihduttaa ja kuihduttaa.
Mikäs syöpä Pipalla on? Eikös sillä TTK:n aikana kerrottu olleen maksatulehdus?
Kukaan katsonut vielä Pajarin jaksoa?
Siinä kun kuvataan aluksi se herkullisen näköinen pöytä mitä ihminen on syönyt viikon aikana. Sitten on se pöytä missä on paljon kasviksia, vähä kanaa ja muutama sämpylä niin silläkö pitäisi viikko pärjätä? Itselläni tulisi ainakin nälkä ja pierettäisi koko ajan. Onko joku fyysisesti raskasta työtä tekevä syönyt edes viikkoa sitä kasvispöytää? Jos on asiakastyössä niin se pierun pidättely on kauheeta ja vatsaan sattuu!
Vierailija kirjoitti:
Heleniuksen ruokavalio oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Huh tota lihan- ja kananmunien määrää. Ja viikossa meni kahviakin ihan älytön määrä.
Ihme ettei hänellä oo koko ajan kamala närästys!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan katsonut vielä Pajarin jaksoa?
Katsoin. Pippa heittäää haasteen: tutustu joka viikko uuteen liikuntamuotoon. Vko 1.Pajari lähtee purjehtimaan Karibian merelle. Ok.
Aikuisten oikeasti muutokset ruokavalioon tulisi tehdä vähitellen (kuidut, palkokasvit, jotkut vihannekset). Tietty jos on verisuonet pahasti tukossa niin lenkkimakkaraa tai rasvaista juustoa ei kannata vähentää pieni pala kerrallaan. Ja jos on todella ylipainoinen niin joku Nutrilett-viikko saattaa (lääkärin valvonnassa) olla paikallaan.
En tiedä kuka tätä ohjelmaa aktiivisesti seuraa. Itse syömishäiriöisenä en näe sitä kovinkaan terveellisenä eikä tuo kasa kaloriköyhiä tuontikasviksia ole mikään sopivin ruokavalio tänne Suomeen. Toki formaatti velvoittaa.
Tämäntyyppisissä ohjelmissa on paljon huuhaata ja näkeehän sen että vieraat eivät läheskään aina kerro oikeita ruokailutottumuksia. Moni hyötyisi ihan tavallisista, helpoista ja edullisista vinkeistä :)
ÄRSYTTÄÄ toi Jasmine Pajarin jakso. Tähän selkeästi ei meinata enää saada ketään mukaan, niin aletaan ottaa näitä nobodeja ja sellaisten kanssa väkisin väännetään muka joku terveyshuoli. Mitään muuta ei löytynyt kuin energiajuomat ja pieni d vitamiini vaje. Voi nyt oikeesti, voisi tän ohjelman lopettaa.
Tässä ohjelmassa ei varmaan ole pelkkiä ylipainoisia siksi, että 8 viikkoa on lyhyt aika muutokseen ja toisaalta tulee tylsää toistoa, jos kaikille annetaan samat ohjeet. Nyt on tosi erityyppisiä ongelmia, kaikki omalla laillaan epäterveellisiä.
Mutta esim. Laura Frimanin tapauksessa olisi tarvittu vielä jotain mielen koulintaakin. Lapsesta/nuoresta asti laihduttaminen vaikuttaa paljon mieleen ja käyttäytymiseen, ja nämä asiat ovat tosi vaikeita muuttaa. Juurikin tuo että toiset ruuat on pahoja, sitten vaivutaan kauheaan itsesyytökseen ja syödään vielä lisää.
Itse olen myös ollut lapsesta asti lihava ja laihduttanut aina. Eniten paino on pudonnut kun olen keskittynyt enemmän mieleen ja yleisesti hyvinvointiin ja lopettanut maanisen kaloreiden laskennan. Aika tiukassa on kuitenkin alitajuntaiset ajatukset. Olen aina ollut huono syömään aamupalaa, ei tee mieli, joten olen ajatellut että sama sitten säästää ne kalorit myöhempään. Seurauksena sitten iltapäivällä alkaa napostelu ja illalla on järkyttävä ahmiminen menossa. Ratkaisu oli hyvin yksinkertainen, aamulla on pakko syödä jotain (vaikka ärsyttävältähän se tuntuikin), ja johan on helpompi tehdä parempia päätöksiä päivän mittaan.
Eli vaikka periaatteessa kalorit sisään vs ulos on se periaate, niin monet asiat vaikuttaa siihen kuinka helppoa/vaikeaa sitä on toteuttaa. Sitten on vielä se että jos on hormonitoiminnassa vikaa, esim. korkea kortisoli, niin todellinen kulutus voi olla paljon pienempi kuin laskuri antaa olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun kuvataan aluksi se herkullisen näköinen pöytä mitä ihminen on syönyt viikon aikana. Sitten on se pöytä missä on paljon kasviksia, vähä kanaa ja muutama sämpylä niin silläkö pitäisi viikko pärjätä? Itselläni tulisi ainakin nälkä ja pierettäisi koko ajan. Onko joku fyysisesti raskasta työtä tekevä syönyt edes viikkoa sitä kasvispöytää? Jos on asiakastyössä niin se pierun pidättely on kauheeta ja vatsaan sattuu!
Sattuu vatsaan, kun ei ole tottunut kuituihin. Helpottaa kuukauden-parin sisään, kun suolisto tottuu.
Pajarista loisti kyllä syömishäiriökäyttäytinen. Lusikankärjellinen aamupalaa ja sitten pyöritteli inhoten sitä suussa. Ja Pipalle valehteli ettei seuraa painoaan, mutta tiesi tarkkaan mittansa ja mitä haluaisi niiden olevan. Muutenkin puhui itseään pussiin.
Kaunis tuo hjalliksen naisystävä.
Salilla hankitut lihakset ei näy, jos rasva % on korkea.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohjelmassa vierailevat muuten punnitaan niin että puntari on pehmeän maton päällä. Kokeilkaapa huvikseen, mikä vaikutus sillä on painonne!
Äh, kun sä oot pihalla!
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava ja syön huonosti. Kärsin suolistovaivoistakin, mutta suurin syy huonoon syömiseeni on mielenterveysongelmat, autisminkirjo ja lohtusyöminen. En ole saanut ongelmiini oikeaa apua, joten harrastanut lohtusyömistä ja juurikin herkkujen syömistä ja yrittänyt hoitaa sillä ahdistustani niin kauan kuin muistan. Olen toki myös huono kokki ja laiska laittamaan ruokaa ja vihaan yli kaiken tiskaamista. Syönkin mieluiten sellaista, minkä saa helposti uuniin, eikä astioita juuri likaannu. Olen myös työtön, eikä rahaa siis juuri ole. Jos ruokavalioni haluttaisiin saada kuntoon vaatisi se perehtymistä kaikkeen siihen, mikä tässä taustalla on, vaikeaan elämääni, oikeaa apua kaikkeeen ja olosuhteiden muuttamista. Tämä apua ei ole saatavilla, enkä voi mitenkään saada apua ongelmalliseen syömiseeni kun en ole saanut apua mihinkään muuhunkaan. En pysty asioihin yksin. Näistä lähtökohdista on ehkä sittenkin parasta, että jatkan nykyisellä linjalla, kos
---------------------
Jokainen valitsee itse taistelunsa. Sinä olet valinnut, ettet liiku ja syöt rasvaista ja muutenkin epäterveellistä ruokaa. Nämä asiat ovat tehneet sinusta väsyneen ja kilotkin ovat kertyneet. Netti on pullollaan ilmaisia ohjeita terveellisestä elämästä. Nyt ilmeisesti ajattelet, että terveellinen elämä tarkoittaisi kauheaa hikiliikuntaa ja totaalikieltäytymistä herkusta. Ei se ole niin.
Mä olen neljän pitkillä aikaväleillä syntyneiden lasten vajaa 50 v äiti. Voin kehollisesti hyvin. Jos minä, superrasitettu ihminen töitteni, lasteni ja miehen jatkuvan kotoapoissolon takia pystyn liikkumaan 5 kertaa viikossa ja syömään terveellisesti, niin en näe mitään syytä, mikset sinä pystyisi samaan? Ja kyllä, minulla on usein unettomuutta, välistä koen olevani masennuksen ja ahdistuksen aalloilla. Ei se minunkaan elämäni niin mukavaa aina ole. Olen päätellyt, että iso osasyy siihen, että tätä rumbaa olen pystynyt pyörittämään siksi, että lanttu on kuitenkin pysynyt kunnossa ja isoimmat syyt siihen on terveellinen ruokavalio ja se liikunta sekä erityisesti elämän säännöllisyys.
jatkuu....
Vierailija kirjoitti:
Pajarista loisti kyllä syömishäiriökäyttäytinen. Lusikankärjellinen aamupalaa ja sitten pyöritteli inhoten sitä suussa. Ja Pipalle valehteli ettei seuraa painoaan, mutta tiesi tarkkaan mittansa ja mitä haluaisi niiden olevan. Muutenkin puhui itseään pussiin.
Mielestäni se, että on joku ideaalipaino mielessä, jossa olotila tuntuu parhaalta ei ole synonyymi syömishäiriölle? Eikö kaikilla ole jokin tällainen ideaali?
Hän sanoi myös haluavansa lisää lihasmassaa mikä ei korvaani kuulosta syömishäiriöiseltä. Mutta ei sitä tiedä, jos hän oikeasti ajatteleekin jotain ihan muuta mitä väittää. Mutta esim Riina Maija Palander oli selvästi edellisellä kausilla mielestäni selvä syömishäiriötapaus, Pajari ei niin selvä.
Minusta hänen viikon ruokapöytänsä ei myöskään ollut niin katastrofaalinen kuin mitä Pippa saarnasi? Siellä oli kyllä vihanneksia, proteiinia ja hiilaria suht hyvin? Verrattuna muiden osallistujien pöytään tuohan oli mallipöytä.
Söin just kääretorttua. Olen siis kääretorttu.
t. kääretorttu
Kasvissyöjä on siis vihannes