Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olet mitä syöt

Vierailija
27.11.2025 |

Timo Jutila. On vaan hirveä ruokavalio.

Kommentit (342)

Vierailija
301/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna on taatusti syönyt hiukan muutakin kuin ruisleipää :o/

Vierailija
302/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kätevää, että ammattiloukkaantumisen ja -uhriutumisen myötä on tullut tämä tapa ettei ihmisiä tarvitse enää mitata eikä punnita. Meiltä keski-ikäisiltä tädeiltäkin kysytään työterveystarkastuksessa vaan paino suullisesti ja saa itse sanoa mitä haluaa. Aivan uskomatonta!!! Ja tämä tarina on tosi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nyt näyttää siltä, että Mandimain sh on aktivoitunut uudelleen ton ohjelman kuvausten jälkeen. Kun katsoo nykyisiä kuvia, esim. Itsenäisyyspäivältä.. todella laihassa kunnossa...

En haluaisi puuttua tällä tavalla asiaan, mutta huomasin saman jo jokin aika sitten. On hurjan laivassa kunnossa nykyään ja ajattelin aivan samaa kuin sinä. Miksi tämä kommentti on saanut niin paljon alapeukkua?

Vierailija
304/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nyt näyttää siltä, että Mandimain sh on aktivoitunut uudelleen ton ohjelman kuvausten jälkeen. Kun katsoo nykyisiä kuvia, esim. Itsenäisyyspäivältä.. todella laihassa kunnossa...

En haluaisi puuttua tällä tavalla asiaan, mutta huomasin saman jo jokin aika sitten. On hurjan laivassa kunnossa nykyään ja ajattelin aivan samaa kuin sinä. Miksi tämä kommentti on saanut niin paljon alapeukkua?

Laihassa piti sanoa, mutta automaattinen tekstinkorjaus oli taas vauhdissa.

Vierailija
305/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti Hanna on entinen maajoukkueurheilija, jolla on aina ollut terveet ruokailutottumukset ja elämäntavat. Edelleen, 46-vuotiaana, liikkuu paljon, syö terveellisesti mutta määrällisesti hyvin vähän. Ei mässää, ja ainoa "herkku" on ruisleipä. On silti ylipainoinen ja kärsii vatsanturvotuksesta (jonka kyllä ulkopuolinenkin huomaa). Outoa!

Olen aina pitänyt sitä ihan höpönhöpönä, että syömällä liian vähän ja liikkumalla voisi olla ylipainoa. Mutta se on todella totta. Pysäyttävää. 

Tässä asiassa rodella monella on sitkeästi uskomus, et kun vaan syö vähemmän, kuin kuluttaa, ei ole ongelmia. Vaikka tuo loogisesti pitää paikkansa, se on tietona täysin turha. 

Tiedän monta ylipainoista, jotka syövät liian vähän. Ja se vähä on usein ei-niin-terveellistä. 

Se nyt on kuitenkin fakta, että jos kulutus on isompaa kuin ravinnon saanti, paino putoaa.

Muutenhan meillä ei olisi maailmassa nälänhätää juurikaan.

Pointti on näillä varmaan se, että aineenvaihdunta jossain määrin sopeutuu siihen, että energiaa saa liian vähän, eli kulutus pienene. Mistä seuraa väsymystä ym. kun elimistö turvaa ensisijaisesti elintoimintoja ylläpitävän energiansaannin.

Vierailija
306/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on laitettu Maikkarille palautteita tuosta kalsarileenasta.

En tiedä tarkoitatko samaa, mutta itsellä karahti silmään pahasti se, että Pippa ikään kuin halusi korostaa omaa hoikkuuttaan laihduttajan vierellä pukeutumalla oikei ihonmyötäisiin trikoisiin ja tiukkaan paitaan. Minusta vähän tahditonta kun hän ei kuitenkaan itse ole tässä pääosassa.

Minusta tuntuu. Tai itseasiassa olen varma, ettei Pipsa itse valitse asuja eikä stailaa itseään. Kuten ei se jakson päähenkilökään tuohon lopputapaamiseen.

Vierailija
307/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tällä Hannalla joku diagnosoimatta jäänyt hormonitoiminnan häiriö, vaihdevuodet siis eri asia, PCOS, aineenvaihdunnan häiriö, diabetes, keliakia tai muu suolistosairaus selittämässä oireita tai ulkomuotoa ja sitä miksi ei laihdu? Ulkopuolisillehan tämä ei kuulu, mutta kannattaisi varmaan selvittää asiaa.

Olisihan se hienoa lääketieteen kannaltakin tutkia, että mikä hormonihäiriö tai aineenvaihduntahäiriö turvaisi hengissä pysymisen alueilla joilla on nälänhätä.

(Hoitamaton keliakia muuten laihduttaa, kun ravinto ei imeydy ja tulee ripulina ulos)

Vierailija
308/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako Hanna vain julkisuuteen? Mitään ongelmaa ei oikeasti tuntunut olevan. Ilmoitti syövänsä terveellisesti ja harrastavansa liikuntaa

Kuuntelin olet mitä syöt -ohjelmassakin aikaisemmin ollutta Veera Biancaa, tunnusti, että vaikka julkisuudessa esitti terveellistä elämää, kuvaili terveellisiä syömisiä, niin poti somelta piilossa pahaa ahmimishäiriötä ja söi salaa hirveitä määriä herkkuja. Joutui feikkaamaan kaupassakin, että ostaa ystäville tarjoiluja ja viemisiä, vaikka aikoi syödä kaiken itse.

Ja siis olen itsekin ylipainoinen. Ja tiedän kyllä ihan tarkkaan, miksi. 

Sekä sen, että kun taannoin sairauden takia en voinut syödä moneen kuukauteen oikein mitään, niin kyllä vaan paino putosi, nopeasti ja paljon. En siis tarkoituksella laihduttanut.

Vierailija
309/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maggisbekkikset Airflyerissä on herkkua.

Sulle maistuu , vaikka girlattu 🐶🐶

Vierailija
310/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jenna Salmisen mielestäsi  kaikki muut henkilöt täällä  ovat mielipuolisia, päässä viiraa ja vaikka miten olet nimitellyt?

Kyllä, sinusta saa ja pitää voida kirjoittaa Faktat!

Jenna Salminen sinä olet julkisuuden henkilö ja sinun tulee myöskin ottaa Faktat vastaan.

Olet ihan itse pilannut julkisuuden kuvasi.

Ootko keskustellut kenenkään terveydenhuoltohenkilön kanssa Jennasta.

Toki voit soittaa vaikka Mieli ry:n auttavaan puhelimeen anonyyminä näistä tunteista, mitä kyseinen henkilö sinussa aiheuttaa.

Mukavaa päivää :)

Vierailija
311/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tua jenna yrittääp irsyttee meit kaikkii muit tiäl ja tual teevees

Se essiintyy juur nii ku tiäl kirjoitetaa

Ei uo sannaakaa valehetta

Sulla menee nyt kaksi murretta sekaisin tossa. 

Vierailija
312/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi jenna-jankkaaja se sama, joka muissakin ketjuissa kylvää emojeita.

Vierailija
313/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toi jenna-jankkaaja se sama, joka muissakin ketjuissa kylvää emojeita.

Tais loppua emojit tältä päivältä. Huomenna edunvalvoja ehkä myöntää lisää.

Vierailija
314/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä juurikin.

🤪

Vierailija
315/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä Hanna Myllymaa voi huijata noin pahasti itseään 😳 Ei ole ruisleivällä tullut nuo kymmenet liikakilot.. 

Vierailija
316/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

98-108 kiloa painoi tämä terapeutti noin silmällä katsottuna.

Vierailija
317/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä Hanna Myllymaa voi huijata noin pahasti itseään 😳 Ei ole ruisleivällä tullut nuo kymmenet liikakilot.. 

Jos sinulle on hankala käsittää se, että ei se ylienergian saanti katso mistä se tulee, niin sitten olet tyhmä. Eli paljastat tällä jankkauksella olevasi vain tyhjäpää. Onnea. 

Jokainen tietää, että liika energian saanti lihottaa, vain sinä olet niin ääliö, että luulet kaikkien herkuttelevan. 

Vierailija
318/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

92 kg oli näytöllä! 

Vierailija
319/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle on hankala käsittää se, että ei se ylienergian saanti katso mistä se tulee, niin sitten olet tyhmä. Eli paljastat tällä jankkauksella olevasi vain tyhjäpää. Onnea. 

Jokainen tietää, että liika energian saanti lihottaa, vain sinä olet niin ääliö, että luulet kaikkien herkuttelevan. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No siinäpä vasta reaktio :D Ei ole hankala käsittää, vaan on ihan omakohtaisia kokemuksia siitä kuinka huijasin itseäni vuosikaudet. Juuri noin kuin tämä Hanna. Täysin samat jutut ja puheet oli minulla sekä kymmenien kilojen ylipaino. 

Että sillä viisiin.

p.s. tämä oli minun ensimmäinen viestini aiheesta Hanna. Onko sulla kenties hieman vaikeuksia ymmärtää, että täällä käy useita kirjoittajia.  ;)  ;)  ;) 

Vierailija
320/342 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

92 kg oli näytöllä! 

Olitko itte vaalla ?

🤣🤣🤣🤪