Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olet mitä syöt

Vierailija
27.11.2025 |

Timo Jutila. On vaan hirveä ruokavalio.

Kommentit (342)

Vierailija
261/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ruisleipä kahvilla. Tällä hetkellä 

Vierailija
262/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet taitavat olla vähemmän tietoisi siitä, mitä ja minkä verran olisi syötävä esim. kasviksia.

Naiselle nuo ohjeet ei tule yllätyksenä, kun ovat yleensä laihduttaneet ikänsä.

Ainakin Jutila ja Pouta näyttävät onnistuneen ehkä pidemmäksikin aikaa syömismuutoksissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jist söin meksikon pataa. Olen siis meksikolainen.

Vierailija
264/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joillekin on niin vaikeaa nousta vaa'alle tai mitata vyötärönympärystään? Ymmärrän sen, että televisio-ohjelmassa ei halua sitä tehdä, mutta kun tuo terapeutti-Hanna ei edes omista vaakaa eikä ole mitannut itseään yli 20:een vuoteen yksikseen kotioloissa. Oma minäkuva/kehonkuva voi "valehdella" todella paljon jopa peilin kautta, mutta vaaka ja mittanauha ei.

Sinulla ei tunnu olevan kovinkaan paljon aivosoluja, jos tulee ihmetyttää. Luulisi hyvin tajuavan, että jos taustalla on esim. syömishäiriö ei ole mitään järkeä alkaa kiusaamaan itseään tuollaisella, kun tietää mihin se johtaa. Olen itse entinen kilpaurheilija ja siinä samalla saanut syömishäiriön. En todellakaan ole mittaillut itseäni aktiivisen uran jälkeen, sillä tiedän sen laukasen aivan järjettömän rääkin. Se ei ole terveellistä. Tiedän hyvin tämän  muutaman kilon lihomisen, olevan terveellisempi tapa elää, kuin aikaisempi elämäni. Minulla oli jo 32.v selkärangan rappuma ylirasituksesta ja nyt 40 nivelrikko. 

Vierailija
265/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään syödä hedelmiä ja kasviksia, kaikki maistuu. Tuleeko minusta siis ns. vihannes?

Vierailija
266/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuivattu omena

Vierailija
267/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen vilaukselta Katsomossa kyseisen ohjelman mainoksen. On muuten vanhan näköinen luonnossa tuo Pimpsa Laukka 🤣

Vierailija
268/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannalta mitattiin herkkä crp. Onko se jotenkin eri testi kun tavallinen crp?

Vierailija
269/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan sulla jo iltalääkkeiden ottoaika.

Vierailija
270/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut ohjelma.

Vierailija
271/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hlvetti on tämä Salminen josta kaikki meuhkaa?

Vierailija
272/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako Hanna vain julkisuuteen? Mitään ongelmaa ei oikeasti tuntunut olevan. Ilmoitti syövänsä terveellisesti ja harrastavansa liikuntaa

Vierailija
273/342 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 ja äkkiä.

Pitääkö susta tehdä ilmoitus eteenpäin?

Vierailija
274/342 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna Salminen  kirjoitti:

Hanna taitaa viinitellä. Omasta kokemuksesta tiedän et näin vanhempana painoa ei saa enää kompensoitua vaikka muuten eläisi nätisti.

Vierailija
275/342 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna Salminen kirjoitti:

Hanna laihduttanut jo ennen ohjelmaa paljon siitä mitä oli ensitreffien viimeisimmällä kaudella. Mutta vaikea uskoa että ruisleipäherkuttelulla silloin lihoi... ja ihmettelen myös miksi on ohjelmassa. Taisi vähentää syömisiään reilusti myös tuohon viikolle jolloin niitä kirjattiin. "Ruoka on minulle polttoainetta syön vain kun on pakko" Joojoo...

Vierailija
276/342 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö

Vierailija
277/342 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna laihduttanut jo ennen ohjelmaa paljon siitä mitä oli ensitreffien viimeisimmällä kaudella. Mutta vaikea uskoa että ruisleipäherkuttelulla silloin lihoi... ja ihmettelen myös miksi on ohjelmassa. Taisi vähentää syömisiään reilusti myös tuohon viikolle jolloin niitä kirjattiin. "Ruoka on minulle polttoainetta syön vain kun on pakko" Joojoo...

Vierailija
278/342 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
279/342 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti Hanna on entinen maajoukkueurheilija, jolla on aina ollut terveet ruokailutottumukset ja elämäntavat. Edelleen, 46-vuotiaana, liikkuu paljon, syö terveellisesti mutta määrällisesti hyvin vähän. Ei mässää, ja ainoa "herkku" on ruisleipä. On silti ylipainoinen ja kärsii vatsanturvotuksesta (jonka kyllä ulkopuolinenkin huomaa). Outoa!

Olen aina pitänyt sitä ihan höpönhöpönä, että syömällä liian vähän ja liikkumalla voisi olla ylipainoa. Mutta se on todella totta. Pysäyttävää. 

Tässä asiassa rodella monella on sitkeästi uskomus, et kun vaan syö vähemmän, kuin kuluttaa, ei ole ongelmia. Vaikka tuo loogisesti pitää paikkansa, se on tietona täysin turha. 

Tiedän monta ylipainoista, jotka syövät liian vähän. Ja se vähä on usein ei-niin-terveellistä. 

Vierailija
280/342 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkuperäinen (?) brittiversio, jota näytettiin ennen suomalaista tuotantoa, oli myös hyvä, siinäkin oli tosiaan aivan tavallisia ihmisiä, joille apu muutokseen oli tarpeen.

Nyt on mennyt kyllä aika mielenkiinnottomaksi ja kauas alkuperäisestä."

Minua taas koinnostaa se, et vaikka olis hoikka, ei välttämättä terveellinen. Monet ajattelee, että pelkkä hoikkuus on terveyden määre. Monet hoikat eivät esim. liiku paljoa. Sit on taas näitä, kuten tää terapeutti, joka todella liikkuu, mut silti on ongelmia.