Pph:n työ ja perhekerhon ilmainen ruokailu
Käyn lapseni kanssa seurakunnan perhekerhossa, jossa ruokailumahdollisuus. Ruokailu maksaa aikuiselta 2¿, mutta lapset syövät ilmaiseksi. Ruoka on hyvin yksinkertaista perusruokaa, kuten keittoa, mutta salaatit esimerkiksi puuttuvat täysin.
Joka kerran paikalla on perhepäivähoitaja 4 lapsen kanssa ja he syövät kerhossa. Siis kahdesti viikossa. Mielestäni tuossa on vähän huijausta ilmassa, koska jokaisen lapsen vanhemmathan maksavat hoitomaksussa hoitajalle kulukorvausta 92,50¿/kk/lapsi, johon kuuluu myös ruoka. Eli vanhemmat maksavat ruoasta hoitajalle, ja hoitaja vie heidän kerhoon syömään ilmaiseksi. Perhepäivähoidossa myös tulisi syödä monipuolisesti, paljon kasviksia jne. Keitto + näkkäri -lounas ei mielestäni tätä ihan ole.
Itseltäni tämä ei tietenkään ole millään lailla pois, etenkin, kun emme siellä syö edes itse, mutta tänään vain pisti hieman mietityttämään, että tietävätköhän vanhemmat tuosta ilmaisruokailusta.
Perhepäivähoitajan työtä olen itsekin aiemmin tehnyt, mutta suoraan sanottuna en edes kehtaisi viedä hoitolapsia syömään ilmaiseksi.
Olenko ainoa, joka ajattelee näin?
Kommentit (42)
ja sitten jakaa syöjien määrällä. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa...
ruokamäärän, minkä sinä tai omat lapsesi ovat syöneet? Itse olen aina pitänyt hoitolapsia perheemme jäseninä hoitopäivien aikana myös ruokien suhteen enkä ole tajunnut, että jotkut tosiaan laskevat kaiken, mitä hoitolapset syövät. Aina oppii jotain uutta=D T. Ap