Typerimmät joululahjat TOP5
1. Itse neulotut villasukat
2. Kirja
3. Budapest-konvehdit
4. CD-levy
5. Kerrasto
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti Prismaan tai City Marketiin. Alkolia henkilölle, jolla alko-ongelma.
Lahjakortti on hyvä lahja, saa ostaa mitä itse haluaa
Miksei sitten anneta suoraan rahaa? Se, että sukulaisten kanssa vaihdellaan jotain s-ketjun lahjakortteja on ihan typerää. Lahjakortti vain jos se on harkiten ostettu, esim. oopperaan, hierontaan tai hyvään ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehdyt sinapit yms. elintarvikkeet, jos ei voi olla täysin varma että niitä uskaltaa syödä.
Eiköhän se tekijä syö niitä itsekin.
Voi syödä, mutta sillä tekijällä voi silti olla esim. huono käsitys keittiöhygieniasta tai voi käyttää vanhentuneita aineita jne. Jos en tietäisi varmuudella miten tekijä hoitaa nämä asiat niin roskiin valitettavasti menisi tuollaiset lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin mielelläni täällä mainitut kirjan, villasukat, lahjakortin, pussilakanasetin ja astioitakin, jos tietynlaisia.
Mitä en ottaisi, niin jouluaiheista krääsää tai konvehtirasiaa (en ole syönyt maitotuotteita yli 20vuoteen ja silti saan vieläkin maitosuklaata välillä..).
Minä ja vanhin poikani olemme laktoosi-intolerantikkoja. Silti isäni ostaa meille kaikille joka joulu maitosuklaakonvehteja.
Niin, moni "vanha" ihminen ei tiedä tai ymmärrä mikä tuo laksoositon tarkoittaa. Luulevat että se koskee vain esim maitoa tai kermaa, että ne pitää olla laktoosittomia. Muut tuotteet ovatkin mielestään sallittuja nauttia.
Joulukoristeet tai mikä vaan koristerihkama (paitsi jos saaja kerää jotain tiettyjä tai muuten on (joulu)koristefani)
Jouluteemainen mikä tahansa, jollei ole syötävää
Kirjastosta lainattu kirja. Toimii vain, jos tietää, että saaja käyttää ahkerasti juuri sitä kirjastoa, josta kirja on lainattu tai edes pääsee helposti palauttamaan kirjan.
Vaatteet (jollei tiedä hyvin tarkasti saajan tyyliä ja kokoa)
Lahjoitin nimissäsi sinne tai tänne-kortit. Noiden idea ei ole mikään muu kuin kiillottaa antajan omaa sädekehää. Jos haluaa laittaa rahansa mieluummin hyväntekeväisyyteen kuin joululahjoihin, se on erittäin ok, muttei omaa erinomaisuuttaan tarvitse ystävien/sukulaisten naamaan hieroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaisi oikein hyvin ihan kaikki nuo listan lahjat, paitsi toi cd-levy kun ei ole laitetta millä sitä soitella niin menisi suoraan kierrätykseen turhana. Kirjan antaja tietysti tuntisi minut ja saisin itselleni mieleuisen kirjan.
Saat Taisteluni alkukielellä.
Itse asiassa se olisi historiallisessa mielessä arvokas lahja. Tuskinpa niitä on enää sodan jälkeen painettu.
-ohis
Oikein hyviä lahjoja ovat.
CD-levyä voi olla nykyään vaikea löytää, mutta muuten oikein pätevä lahjalista.
AP:ta taitaa harmittaa kun ei osaa kutoa sukkaa. Hän haluaisi antaa kaikille läheisilleen itse tehdyt sukat lahjaksi, mutta ei pysty kun ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiit lahjapakkaukset. Onko mitään persoonattomampaa kuin valmiit tee- tai kosmetiikkapakkaukset? Konvehtirasia. Are you f*cking kidding me? Jouluna vedetään muutenkin kaksin käsin suklaata. En tarvitse sitä enää yhtään enempää! Lahjakortit ovat kuolettavan tylsiä. Nytkin on yksi viime vuonna saatu ravintola lahjakortti menossa vanhaksi.
Oma vikasi, miksi et mennyt ravintolaan.
Ruokalista ei miellytä ja se on kaukaa kotoani.
Yleensä lahjakortin saa kaupaksi nimellisarvoa matalammalla hinnalla.
1. Serveteillä jne. koristellut kynttilät mitä ei voi polttaa.
2. Pilttipurkeista tehdyt tuikkukipot missä ei voi polttaa kynttilää. (Jos teette näitä, niin laittakaa edes led-tuikku mukaan!)
Ensimmäisen maailman ongelmia...
Lahjahevosta ei katsota suuhun! Saatpa minkälaisen lahjan hyvänsä, otat sen kiitollisena vastaan. Ajatus on tärkein, ei lahja sinänsä. Jos sillä ei sitten olekaan käyttöä, laita myöhemmin kierrätykseen tai roskiin numeroa asiasta tekemättä.
Nirppanokkaisille ja vaativaisille tuo ei tietenkään käy mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Lahjahevosta ei katsota suuhun! Saatpa minkälaisen lahjan hyvänsä, otat sen kiitollisena vastaan. Ajatus on tärkein, ei lahja sinänsä. Jos sillä ei sitten olekaan käyttöä, laita myöhemmin kierrätykseen tai roskiin numeroa asiasta tekemättä.
Niin tottakai siitä lahjasta kiitetään, mutta kyllä sitä välillä kummastuttaa mitä ihmettä sen ihmisen päässä pyörii kun antaa lahjaksi jotain täyttä roskaa. Enkä tarkoita että sen lahja pitäisi olla kallis, mutta vähän ajatusta nyt peliin lahjanannossa, eihän ensimmäistä tavaraa tarvitse ostaa mikä tulee kaupassa vastaan, miettikää vähän vastaako tuote oikeasti sen ihmisen arvomaailmaa, sisustusta, makua jne.
En osannut arvostaa valkosipulissa marinoituja porkkanoita. En nimittäin tykkää valkosipulista. Porkkanat olisin voinut syödä sellaisenaan ja purkki oli nätti, mutta se löyhkä mikä tuli jo paketista, oli ällöttävä. Lahjan antaja ei selvästikään ajatellut minua tai sitten hän inhoaa minua.
Muutama vuosi sitten sain myös kummallisen lahjan. Sellaiset pitkät juhlakäsineet. Minä, joka käyn korkeintaan metsälenkillä tai marketissa :D Helkutin turhaa krääsää mitä pitää kiikuttaa kierrätykseen. Kaikki tietää, että rakastan kahvia ja kukkia. Niitä ei tuo kukaan.
1. Alkoholi tai suklaa
2. Mikä tahansa kierrätetty tai kirppikseltä ostettu
3. Mikä tahansa koriste- tai sisustusesine
4. Pyyhe tai kahvikuppi
5. Sukat tai kalsarit
Bonuksena vielä lahjakortti, mikä saajan on juuri ennen seuraavaa joulua pakko kiireessä yrittää käyttää johonkin turhuuteen.
Mulla on pari lahjaa anopilta saatu. Toinen on sellanen glitteri pöytä koriste, en viitti laittaa koska sitä glitteriä on sit joka paikassa. Se on muovipussissa kaapissa. Toinen on kamalat kahvikupit,joissa on kahvatkin vinossa. Lapsi niistä juo,mut itte mielellään tiputtasin lattialle hups.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti Prismaan tai City Marketiin. Alkolia henkilölle, jolla alko-ongelma.
Lahjakortti on hyvä lahja, saa ostaa mitä itse haluaa
Miksei sitten anneta suoraan rahaa? Se, että sukulaisten kanssa vaihdellaan jotain s-ketjun lahjakortteja on ihan typerää. Lahjakortti vain jos se on harkiten ostettu, esim. oopperaan, hierontaan tai hyvään ravintolaan.
Samaa mieltä, paitsi että viimeisetkin tietysti saajan maku huomioiden. Itse en käyttäisi noista mainituista mitään lahjakorttia.
Hierontalahjakortin olen saanutkin, mikä tosin tuntui lähinnä vittuilulta. Antajat kun tiesivät hyvin, etten hieronnassa koskaan käy. Varmasti olisin sinnekin ihan omatoimisesti mennyt, jos olisin joskus halunnut. Ei näitä anneta millään "kokeile nyt tällaistakin eksoottista, ties vaikka olisikin sinun juttusi" -mielellä. Kyllä aikuinen ihminen yleensä jo itsensä jotenkuten tuntee. Ja se tuntemus on ihan hyvä lahjoja miettiessä huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehdyt sinapit yms. elintarvikkeet, jos ei voi olla täysin varma että niitä uskaltaa syödä.
Höpsis !
Pode sinä vaan keskenäs vatsatautia
Lahjakortti bensa-asemalle ja autopesuun. Isäni tosin arvostaa, joten ostan semmoiset taas tänä vuonna.
Eivät nuo ole huonoja lahjoja ollenkaan jos tietää mistä lahjan saaja pitää. Villasukatkin voivat olla kauniita pitsi- tai palmikkoneuloksella.
Hajuvedet tai muu hajustettu kosmetiikka.
Hajut ovat makukysymyksiä. Lisäksi en käytä hajuvesiä. Töissä hajustekielto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tottakai siitä lahjasta kiitetään, mutta kyllä sitä välillä kummastuttaa mitä ihmettä sen ihmisen päässä pyörii kun antaa lahjaksi jotain täyttä roskaa. Enkä tarkoita että sen lahja pitäisi olla kallis, mutta vähän ajatusta nyt peliin lahjanannossa, eihän ensimmäistä tavaraa tarvitse ostaa mikä tulee kaupassa vastaan, miettikää vähän vastaako tuote oikeasti sen ihmisen arvomaailmaa, sisustusta, makua jne.
Mun kaveri osti mulle lahjaksi hänen lemppariartistinsa konserttiin. Täysin erilaista musiikkia, josta itse tykkään ja vihasin koko konserttia, johon hänen kanssaan sitten menin. Joo kenties takana kaunis ajatus, mutta ehkä olisi ollut fiksumpaa ostaa se lippu sellaisen artistin keikalle, josta tykkään.
Kosmetiikkapakkaus on ok jos tietää mitä kosmetiikkaa toinen käyttää, muuten voi käydä niin että ostaa jotain täysin väärää joka ei sovi toisen ihotyypille tai vaikka jos toinen haluaa käyttää ainoastaan luonnonkosmetiikkaa. Suklaa on kiva mielestäni jos ostaa jotain artesaanisuklaata, mutta kaikki eivät syö suklaat joten tääkin kannattaa selvittää etukäteen onko suklaan ystävä, samaten joku laadukas erikoistee on ihan kiva teen ystävälle. Lahjakorteissa pitää myös ottaa selvää, että se on sellaiseen paikkaan, josta toinen tykkää. Tosin miksi ihmeessä annat mennä ravintolalahjakortin hukkaan?