Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla olematta katkera? Vanhemmat siirsivat lahes kaiken omaisuutensa veljelleni hyvin edullisin kauppa- ym jarjestelyin. Sain itse murto-osan tasta.

Vierailija
19.04.2007 |

En jaksa enää murehtia taloudellista puolta, vaan sitä että miten aina veljen asemaa pitää pedata niin viimeisen päälle hyväksi. Eniten v" #¤¤ ttaa että minulle yriteään koko ajan selitellä ja uskotella että tämä oli tasapuolinen järjestely. Minun osuudestani puhutaan että tämä oli nyt sitä kuuluisaa ennakkoperintöä, veli sen sijaan varakkaana miehenä vaan teki bisneksiä ja osti pois. Eli mulle annettiin, veli osti omilla rahoillaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa reilu 20 vuotta, veli tekee samat virheet uudestaan ja uudestaan. Vanhempani rankaisevat minua siitä kun jätin opiskeluni kesken sairastuessani, vaikka en ole veloissa senttiäkään, maksan vuokrani ja olen raitis. Velin kierre menee vuodesta toiseen näin: saa asunnon -> ryyppää sen alta -> tapaa naisen -> saa lapsen -> ryyppää ja nainen potkii ulos -> jää kodittomaksi -> kaikki menee ulosottoon -> saa kaupungilta taas tukikämpän jne.!! Tänään juuri juttelin äitini kanssa ja hehkuttivat kun " veikka" sai juuri upouuden auton (arvatkaa, ketkä sen maksoivat..?), oli vähän vaikea hymyillä kun itse olen raskaana ja koitan sinnitellä 20 eurolla loppukuun...

Vierailija
22/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mitä haluavat. Eli jos jotain jättävät niin mukava yllätys mutta saavat mun puolesta eläessään matkustella ihan sydämensä kyllyydestä ja ostella itse ansaitsemillaan rahoilla mitä tykkäävät.

Mutta ymmärrän ap:n pointin siitä, että eriarvoinen kohtelu ketuttaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos Suomessa on oikeuslaitos.

Vierailija
24/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sivuun ja varjoon astuja. Tämä taloudellinen puoli näkyi jo lapsena. Jos mä lähdin kylille, sain pitkän syyllistämisen jälkeen 50 mk kun olin ensin toistellut miten paljon vanhemmat saa tehdä töitä että saa 50 mk ja miten iso raha se on, ja veli, jolla tietenkin oli vanhempien kustantama auto, sai 100 tai 150 mk, koska bensa on niin kallista ja eihän tuolla satasella saa nykyaikana mitään.

Ottaa vaan niin pirusti päähän ensin se, että olenko aina tällainen luuseri, jota oma perhe kyykyttää mennen tullen, vai pistänkö välit poikki lopullisesti ollen tietenkin se syntipukki joka ei halua vanhempiaan tavata.

ap

Vierailija
25/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka tuhlaisivat ihan mihin tahansa ulkopuoliseen, ei todella hetkauttaisi, enkä ole perintörahoja tms kärkkymässä, kun niitä ei juuri ole tulossa, mutta kyllä vetää mielen matalaksi, että nekin vähät pitää jotenkin kaataan veljen kuiluun.

ap

Vierailija:

ihan mitä haluavat. Eli jos jotain jättävät niin mukava yllätys mutta saavat mun puolesta eläessään matkustella ihan sydämensä kyllyydestä ja ostella itse ansaitsemillaan rahoilla mitä tykkäävät.

Mutta ymmärrän ap:n pointin siitä, että eriarvoinen kohtelu ketuttaa..

Vierailija
26/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni ei tulisi pieneen mieleenikään riitauttaa kuoleitten tahoja saati heidän tekemiään aikaisempi ratkaisuja.

Tosin ihmiset on ahdeita pirulaisia ja perinnön jaot yleensä saa ihmisten huonoimmat puolet esille.

Ai niin eikä muuten ole nämä lapsenlapet olleet senkään jälkeen missään yhteyksissä kun rahat saivat. kun ei heitä kiinosta.

Itse sain myös perinnön velipuolelta en paljoa mutta kumminkin 10 000 ¿

Tilanne meni niin " likaiseksi" että lopulta sanoin antaa olla jos ei tahdota vainajan tahdota toteuttaa niin minä en jaksa tapella se on vain rahaa.

Niin ja rikaskaan en ole ettei 10000 olisi tehnyt hyvää. Mutta anhneimpiahan yleensä on " rikkaat"

Ja minä kyllä ymmärrän isäni aikaisemman perheen mutten ymmärrä ahneutta ja epäkunnioitusta.

Mutta Suomessa näköjään saa omistaa asunnon 10 vuotta ja kun käypä hinta oli toinen silloin kun nyt niin siitä joutuu kärsimään. eli muistakaa sitten ettei kanatta mitään ostaa omilta vanhemilta käypään hintaan vaan kanattaa aina muistaa ahneet sukulaiset jotka ei kunnioita mitään. Ja ainakin jos ostaa niin miettiä mikä mahdollisesti on käypä arvo silloin kun se ihminen kuolee ja maksaa ylihintaa.

Vierailija
27/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläsi oli siis muitakin rintaperillisiä kuin Sinä ja siskosi. Jokainen rintaperillinen on oikeutettu saamaan ns. lakiosansa, joka on puolet siitä, jonka perillinen pääluvun mukaisesti jaettuna saisi. Eli jos isälläsi on Sinä, siskosi ja vaikka 2 muuta lasta, te jokainen saisitte 1/4 isäsi perinnöstä. Rintaperilliselle annetut lahjat ja alihintaiset kaupat ovat aina lähtökohtaisesti ennakkoperintöä juuri siksi, ettei muita tasa-arvoiseen perintöoikeuteen oikeutettuja rintaperillisiä voida loukata. Ilmeisesti asuntokauppanne oli alihintainen, jolloin muiden lasten puuttuva lakiosaosuus otettiin tästä kauppahinnasta.

Moraalin kannalta on tietenkin hyvä kysymys, vaatiiko perinnön saaminen muuta yhteyttä perittävään kuin sukulaisuus, mutta nykyisen lainsäädännön mukaan yhteydenpitämättömyys ei ole syy tehdä perinnöttömäksi.

Vierailija
28/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymenessä vuodessa vaan se käypä hinta oli noussut.

Eli ihan omista jouduimme tavallaan heille maksamaan. ja juu he saivat kyllä muusta omaisuudestakin oman osuutensa. mm. kesämökistä jne..

ainoastaan tämä siskoni ja minun asunto koitui kummalliseen välikäteen.

Vierailija
29/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaisissa järjestelyissä? En ymmärrä!

Vierailija
30/32 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin ne vaan teki että riitauttivat ja saivat lakiosan tuosta asunnosta...

Mutta suomihan on niin oikeusvaltio että.

Mutta se on mennyttä eikä siltäpuoleta enään ole tarvetta tappeluun. Joten olkoon. Kuten sanottu se oli vain rahaa, vaikka vituttaakin tuolainen. Ja tosiaan hämästytti tämä suomen oikeustaju..

Vierailija
31/32 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ovat usein poikiensa puolta ollessaan katkeria tyttärilleen tai muutoin kaunaisia. Aikamoisia diilejä ja tarkoituksellista pahanpuhumista nähty vääristellyin tapahtumin. Kun on saanut omin silmin nähdä veljen varkaud et ja monenlaiset valeh telut ahneudensa vuoksi, kunnioitus meni jo vuosikymmenet sitten. Koko perheensä elää pelkästä ahneudesta. Kun se niinsanottu hyvävanhempi kuolee ensin, jälki on sen mukaista. Minua ei mammona huoleta, koska olen tottumut elämään monin tavoin. Nähdessään sabotoivat sukulaiset sääli heidän omaa elämäntapaansa ja valheitaan kohtaan. Asiat voi kyllä kääntää ylösalaisin, mutta totuus ei pala tulessakaan ja se tulee vielä nähdyksi. Onneksi.

Vierailija
32/32 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itselleni ei tulisi pieneen mieleenikään riitauttaa kuoleitten tahoja saati heidän tekemiään aikaisempi ratkaisuja.

Tosin ihmiset on ahdeita pirulaisia ja perinnön jaot yleensä saa ihmisten huonoimmat puolet esille.

Ai niin eikä muuten ole nämä lapsenlapet olleet senkään jälkeen missään yhteyksissä kun rahat saivat. kun ei heitä kiinosta.

Itse sain myös perinnön velipuolelta en paljoa mutta kumminkin 10 000 ¿

Tilanne meni niin " likaiseksi" että lopulta sanoin antaa olla jos ei tahdota vainajan tahdota toteuttaa niin minä en jaksa tapella se on vain rahaa.

Niin ja rikaskaan en ole ettei 10000 olisi tehnyt hyvää. Mutta anhneimpiahan yleensä on " rikkaat"

Ja minä kyllä ymmärrän isäni aikaisemman perheen mutten ymmärrä ahneutta ja epäkunnioitusta.

Mutta Suomessa näköjään saa omistaa asunnon 10 vuotta ja kun käypä hinta oli toinen silloin kun nyt niin siitä joutuu kärsimään. eli muistakaa sitten ettei kanatta mitään ostaa omilta vanhemilta käypään hintaan vaan kanattaa aina muistaa ahneet sukulaiset jotka ei kunnioita mitään. Ja ainakin jos ostaa niin miettiä mikä mahdollisesti on käypä arvo silloin kun se ihminen kuolee ja maksaa ylihintaa.

Tuo on havaittu. Vauraimmat tavalla tai toisella ovat useinmiten ahneimpia. Kun mikään ei riitä. Aina ovat loppuun asti vailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän