Työttömyys nousi karmiviin lukemiin - ministeri Marttinen uskoo edelleen 100 000 uuteen työlliseen
Työministeri Matias Marttinen pitää tuoreita työttömyyslukuja aivan liian korkeina, mutta näkee työllisyyden kehityksessä merkin käänteestä:
Kommentit (114)
Mitä mitä, eikös Riikan mielestä 90 000 työllistä ole jo saavutettu? Miksi poikkeus narratiiviin?🤔🤔
Hallitus on vahva uskossaan. Käytännössä kaikki vaan kusee...
100 000 uutta työtöntä on lähempänä.
Haluavat vain itse patsastella ministereinä tappiin asti. Ei siinä mitään, kaikkihan ajavat ensi sijassa omaa etuaan.
Sossutuet pois niin työttömät alkavat työllistää itseään. Ilmainen raha ei kannusta työnhakuun.
Vierailija kirjoitti:
Sossutuet pois niin työttömät alkavat työllistää itseään. Ilmainen raha ei kannusta työnhakuun.
Kokoomus ei tule toimeen ilman katteettomia lupauksia ja yhteiskunnan vankkumatonta tukea kyvyttömyydelleen.
Potkulaki tulee, irtisanotaan 100000 työläistä ja otetaan tilalle 100000 uutta työntekijää. Näin se homma etenee....
En olisi vielä muutama viikko sitten uskonut, mutta jouduin äkkiarvaamatta siihen työttömien porukkaan. 😨 Euronkiilto silmissä laskeskelin, että saan aika hyvät rahat pyhistä, jos olen töissä kaikki pyhät. Tulikin lomautus ja luultavasti pysyvä sellainen.
Noh, parempaa ehkä tulossa sitten ensi vuonna. Siinä on toivoni. Ihan hyvä sikäli, että olen nykyisestä paikasta kyllä halunnutkin pois jo jonkun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
On siinä naiivi mies ja vielä ministerinä.
Lapsen uskoa ei ole menetetty. Ei vaikka OECD sanoo, että ollaan ainoa kehittynyt länsimaa, jolla ei ole näköpiirissä talouskasvua. Maagisesti ne työpaikat kuitenkin jostain ilmestyy.
Vierailija kirjoitti:
En olisi vielä muutama viikko sitten uskonut, mutta jouduin äkkiarvaamatta siihen työttömien porukkaan. 😨 Euronkiilto silmissä laskeskelin, että saan aika hyvät rahat pyhistä, jos olen töissä kaikki pyhät. Tulikin lomautus ja luultavasti pysyvä sellainen.
Noh, parempaa ehkä tulossa sitten ensi vuonna. Siinä on toivoni. Ihan hyvä sikäli, että olen nykyisestä paikasta kyllä halunnutkin pois jo jonkun aikaa.
Toivottavasti et ole haukkunut työttömiä ja huudellut menkää töihin. Ei sitä tiedä, miltä työttömyys tuntuu, ennenkuin sen joutuu itse kokemaan.
Mistähän luvusta alkaa tuo....
Nyt jo todellisuudess a n 550500 hlö työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän luvusta alkaa tuo....
Nyt jo todellisuudess a n 550500 hlö työttömänä.
On kato sitä samaa sarjaa, kun sanottiin että "puolitetaan työttömät" - eli "jaetaan puolella".
Mut rehellisesti, toi 90'000 alkanee nollasta...eli laskeminen alkaa vasta sitten kun kaikki on työttöminä. Kokoomus saa aikaiseksi 90'000 "uutta" työpaikkaa.
Ja heidänkin kohdalla menestymättömyys tai peliajan puute oli jonkun muun vika.