Työttömyys nousi karmiviin lukemiin - ministeri Marttinen uskoo edelleen 100 000 uuteen työlliseen
Työministeri Matias Marttinen pitää tuoreita työttömyyslukuja aivan liian korkeina, mutta näkee työllisyyden kehityksessä merkin käänteestä:
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Kasvu on nurkan takana.
Ja oliko nurkalle matkaa 10 vai 50 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Onko EK:lla oma alttari, minkä edessä Marttinen polvistuu. No, ainakaan ei tarvitse pelätä, että hän tukehtuu pullaan kuten edellinen työministeri.
Tämä taitaa tukehtua EK sedän moloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wahlroosin sanoin, suomea on hallinnut viimeiset 18 vuotta idi ootit.
Wahlroosin kanssa asioineena voin kertoa, että kyseessä on kaveri jonka yhteiskunnallisille näkemyksille kannattaa antaa sama painoarvo kuin lapsen jokellukselle.
Älä viitsi valehdella.
Ei hätää, alamaiset! Meillä on hyvä hallitusohjelma. T: Orpopetteri
Vierailija kirjoitti:
Kasvu on nurkan takana.
Tätähän on toitetuttu yli 15 vuotta. Kasvu on aina huomenna. Huomenna se on sitten taas huomenna.
Satonen & Marttinen on sellainen Kokoomuksen työllisyyspoliittinen voimakaksikko
Uskon että voi tulla 100 tuhatta voi päästä töihin, esimerkiksi toisesta työstä.
Ehkä joku 20 tuhatta työtöntäkin voin seuraavan 3 vuoden aikana päästä töihin.
Pelkään että tuona 3 vuoden aikana työttömiä tulee 40-120 tuhatta lisää, eli se 20 tuhatta ei tilastoa kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin uskon 100 000 työpaikkaan, mutta vasta kun tämä häpeähallitus on kammettu pihalle ja SDP on pääministeripuolue. Eipä niilläkään ole rahaa jaettanavnaan, mutta niillä on palkansaajien luottamus.
Suomalaiset ovat sosialisteja. Ei toimi.
Ei toimi nykyinenkään malli. Oikeisto sai tilaisuutensa ja huonoksi osoittautui.
Olin kesätöissä 2023 ja mulle lupailtiin tuolloin työtä ko firmasta. No ei tullut töitä, tuli lomautukset kaikille muille ja minä kortistoon. Katotaan sitten keväällä 2024, silloin varmasti on jo työmaita. Ei ole. Ei ole vieläkään. Unelmaduunin papereilla saa pyyhkiä persettä ja nyt voikin sitten lähteä taas opiskelemaan uutta tutkintoa jotta perseen pyyhkiminen onnistuu jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko EK:lla oma alttari, minkä edessä Marttinen polvistuu. No, ainakaan ei tarvitse pelätä, että hän tukehtuu pullaan kuten edellinen työministeri.
Tämä taitaa tukehtua EK sedän moloon.
Oliko asiallinen kommentti?
Vierailija kirjoitti:
Kasvu on nurkan takana.
Kasvu on jo alkanut :D
Hallitus ei ole luvannut 100 000 työpaikkaa :D
Marttisen koko olemus huokuu vahvasti sellaista, että hänelle voisi ehkä myöntää "kaikkien aikojen ku--pää palkinnon", yhtä härskiä ja ylimielistä kyykyttäjää ei ole nähty vuosikymmeniin, ehkä joskus 40 luvulla Saksassa viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvu on nurkan takana.
Ja oliko nurkalle matkaa 10 vai 50 vuotta?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Potaskaa puhuu. Tulee 100 000 uutta työtöntä lisää eikä työpaikkoja.
Hän on vain ymmärtänyt lukemansa hiukan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Marttisen koko olemus huokuu vahvasti sellaista, että hänelle voisi ehkä myöntää "kaikkien aikojen ku--pää palkinnon", yhtä härskiä ja ylimielistä kyykyttäjää ei ole nähty vuosikymmeniin, ehkä joskus 40 luvulla Saksassa viimeksi.
Laitetaan orpo ja purra siihen vielä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että uskoa riittää.
Sehän lämmittää työttömiä, ettäå joku saamaton (lue kokoomus ja persut) uskoo mahdottomaan.
Kävin vilkaisemassa nurkan takana, enkä nähnyt siellä kuin työttömiä.
Perskokkare on vähän Jobin tarina. Kärsimällä osoitatte uskollisuutenne turhamaiselle Jumalalle.
Hyvä sitten, jos Marttinen uskoo. En silti tiedä, onko Marttisen uskolla mitään käytännön merkitystä. Mä en olisi uskonut vielä pari viikkoa sitten, että nyt kuulun itse niihin, joilla ei ole työpaikkaa enää.