Suomalaisten temutus lähdössä täysin käsistä: "50 miljoonaa pakettia"
mistä johtuu ettei suomesta voida ostaa ja tueta työpaikkoja. Kaikkien pitää ostaa suomesta että verot jää suomeen.
MTV3 keskustelu asiasta.
kaupan liiton kari luotokin sanoo että suomesta ostettu tuote on turvallinen ja niihin on tietyt vaatimukset minkä takia se on turvallisempaa ostaa ja paremman laatuista.
AP
Kommentit (899)
Vierailija kirjoitti:
Temu on minun kokemukseni mukaan paras kauppa. Kun lukee tuotteen arvostelun, niin saa hyvän käsityksen laadusta.
Suomalaiset kilpailijat:
Kärkkäinen - ostin pyjaman, oli sopivan kokoinen, mutta ensimmäisen pesun jälkeen kutistui niin, että housut jäivät puoleen sääreen
Lidl - ostin jakorasian kytkimellä. Muutaman kuukauden jälkeen kytkin hajosi, alkoi välkkymään ja surisemaan. Pitäisi varmaan itse korjata
Biltema - jouluvalot. Verkkolaite hajosi jo ensimmäisenä talvena
Motonet - uusista lampuista vain 75% toimi
Puuilo - reppu jäi käyttämättä, mutta hajosi silti. Ompeleet purkautuivat itsestään
Prisma - lakanat. Irtoava väri. Valkoinen seinäkin maalautui punaiseksi.
Tokmanni - Takki sai ensimmäisistä sadepisarista uuden laikukkaan kuvion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muuten Temun kieltämistä vaativan kansalaisaloitteen takana ei ole kansalaiset, vaan Finlaysonin johtaja. Eli käytännössä Finlayson😂
En osta ikinä yhtään mitään Finlaysonin tuotetta jos tämä menee läpi. Hoitaisi ensin oman tehtaan Suomeen ennenkuin alkaa moraalisaarnaamaan yhtään mitään.
sama tyyppihän myi virolaista olutta kontulalaisena
Ei yllätä, on niin sutkin oloinen äijä.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/kontulan-oluttehtaan-keijo-lager-4-6/6429…
Kenen mielestä on epäeettistä, että tuote on noin pitkälle brändätty, että ostaja saa väärän kuvan jopa valmistusmaasta?
Moni kuvittelee myös Finlaysonin tuotteiden olevan nimen perusteella kotimaisia. Tätä väärää kuvaa pyritään käyttämään hyväksi, ja epäilen että jos Kurttila olisi perustanut tämän firman itse, olisi nimi jokin suomeen viittaava.
Nimi on tullut firman alkuperäisen perustajan nimestä, ja on ollut onnekas sattuma nykyfirman kannalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muuten Temun kieltämistä vaativan kansalaisaloitteen takana ei ole kansalaiset, vaan Finlaysonin johtaja. Eli käytännössä Finlayson😂
En osta ikinä yhtään mitään Finlaysonin tuotetta jos tämä menee läpi. Hoitaisi ensin oman tehtaan Suomeen ennenkuin alkaa moraalisaarnaamaan yhtään mitään.
sama tyyppihän myi virolaista olutta kontulalaisena
https://www.s-kaupat.fi/tuote/kontulan-oluttehtaan-keijo-lager-4-6/6429…
Kenen mielestä on epäeettistä, että tuote on noin pitkälle brändätty, että ostaja saa väärän kuvan jopa valmistusmaasta?
Moni kuvittelee myös Finlaysonin tuotteiden o
Mitä kitiset: "Valmistaja Kontulan Oluttehdas Oy"
Eli valmistaja on kotimainen, vai onko Virossa sen niminen valmistaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temu on minun kokemukseni mukaan paras kauppa. Kun lukee tuotteen arvostelun, niin saa hyvän käsityksen laadusta.
Suomalaiset kilpailijat:
Kärkkäinen - ostin pyjaman, oli sopivan kokoinen, mutta ensimmäisen pesun jälkeen kutistui niin, että housut jäivät puoleen sääreen
Lidl - ostin jakorasian kytkimellä. Muutaman kuukauden jälkeen kytkin hajosi, alkoi välkkymään ja surisemaan. Pitäisi varmaan itse korjata
Puuilo - reppu jäi käyttämättä, mutta hajosi silti. Ompeleet purkautuivat itsestään
Prisma - lakanat. Irtoava väri. Valkoinen seinäkin maalautui punaiseksi.
Tokmanni - Takki sai ensimmäisistä sadepisarista uuden laikukkaan kuvion.
Kuittilaatikko.
Eli kaikki takuukuitit laatikkoon ja joka ikinen kikkare takaisin mikä hajoaa. Kerran hyväksytte mukisematta kaiken paskan, niin teille myydään paskaa!
Vielä kun saisi eläkkeet reklamoitua takaisin, koska Suomi osoittautui rikkinäiseksi.
Kontulan oluttehdas on Suomessa, mutta ne oluet valmistetaan Virossa. Vai menikös tuokin jo konkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kun iso osa suomalaisia kertoo, ettei tilaa tuolta todellakaan mitään, herää kysymys mikä sakki sieltä tilaa alvariinsa ja jatkuvasti jotain. ja mitä sieltä sitten tilataaan? Ei koko ajan tarvi ostaa jotain.
Itselläni olisi tarve lähinnä kalliin takin vetoketjun uusimiselle ja sekin maksaa. Mutta pakko se on maksaa kun takki muuten on vielä ehjä ja toimiva. Muovivetoketjut on sanonko mistä!
Keski-ikäiset miehet tilailee nippeleitä sieltä. Ovat suurin tilaajaryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Kontulan oluttehdas on Suomessa, mutta ne oluet valmistetaan Virossa. Vai menikös tuokin jo konkkaan?
Meni!
Mutta millä silmänkääntötempulla valmistajaksi voidaan ilmoittaa Kontulan oluttehdas?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kilpailijat:
Tässähän se ristiriita juuri onkin, sitä haluaisi tukea kotimaista yrittäjää MUTTA, kun nuohan ovat tilanneet itse nuo tavarat Kiinasta, mahdollisesti jopa Temusta ja myyvät sen vain sinulle suurempaan hintaan, niin eihän se ole minkään "kotimaisen yrittäjän tukemista", se on Kiinan tukemista ja kotimaisen välistävetäjä-kusettajan tukemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun iso osa suomalaisia kertoo, ettei tilaa tuolta todellakaan mitään, herää kysymys mikä sakki sieltä tilaa alvariinsa ja jatkuvasti jotain. ja mitä sieltä sitten tilataaan? Ei koko ajan tarvi ostaa jotain.
Itselläni olisi tarve lähinnä kalliin takin vetoketjun uusimiselle ja sekin maksaa. Mutta pakko se on maksaa kun takki muuten on vielä ehjä ja toimiva. Muovivetoketjut on sanonko mistä!
Keski-ikäiset miehet tilailee nippeleitä sieltä. Ovat suurin tilaajaryhmä.
Näin.
Moottorisahan kaasari, suuttimia, kaasupolttimen neulaventtiili, sähköhöylän hammashihna, pumppuun tiivistesarja, kulmavaihde jne... kaikkien noiden hinta 10-100x Suomessa.
Nuo kaasarit on jopa parempia, kun niissä on se EU:n kieltämä seosruuvi, niin ei mene saha laihalle pakkasessa ja hajoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kilpailijat:
Tässähän se ristiriita juuri onkin, sitä haluaisi tukea kotimaista yrittäjää MUTTA, kun nuohan ovat tilanneet itse nuo tavarat Kiinasta, mahdollisesti jopa Temusta ja myyvät sen vain sinulle
Mikään suurempi firma ei tilaa Temusta, vaan suoraan siltä valmistajalta, joka toimittaa kyseiset Temun tuotteet. Ehkä Alibaba, tai käy itse Kiinasta tilaamassa.
Maailman suurin wholesale market Kiinassa, saatte ehkä vähän mittakaavaa kuvioihin. Jos tuolla myydään 80% maailman joulukrääsästä, niin se Tokmannin tai Temun tonttu on molemmat aika todennäköisesti samasta tehtaasta lähtöisin. Ei muuten näy videolla niitä torakkalaumoja missään, vaan ihan siistiä ja puhdasta on.
Suomalaiset ei vieläkään tajua miten valtava maa Kiina on meihin verrattuna. Täysin merkityksetöntä maailman mittakaavassa mitä sieltä tilaamme.
Suomalaiset ei tänä päivän elä enää aikoja kuin joskus kauan sitten kun ei ollut edes internettiä, ja moni suomalainen oli pakko-ostaa suomalaisesta tilanteessa kun ei vaihtoehtoja ollut. joka kunnassa ja kaupungissa kauppiaat pystyivät hieromaan käsiään rahan kiilto silmissä ja määräämään ostajaa että mitä huonekaluja ostat, mitä villapaitaa käytät, mitä sisustustavaroita ostat. mutta kuulkaas Temuttajat meillä on se 70 - 90 luku vihdoin ohi ja antakaa mennä vaan!
olen itsekin Temuttanut tähän asti vain 1 kerran! mutta jossain vaiheessa tilaan kun tiedän mitä tarvitsen seuraavaksi.
AP
Kaikki joululahjat tuli tilattua Temusta, säästyi n.1000€.
Vierailija kirjoitti:
Sama😉
Ja lähes yhtä suuri säästö. Jäi kerrankin ruokaankin rahaa, tosin siihen se säästö melkein menee.
Toivon kaikille Temuttajille ylimääräisenä lahjana paperitoukkia. Niiden hävittämiseen menee ne säästetyt eurot.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ei tänä päivän elä enää aikoja kuin joskus kauan sitten kun ei ollut edes internettiä, ja moni suomalainen oli pakko-ostaa suomalaisesta tilanteessa kun ei vaihtoehtoja ollut. joka kunnassa ja kaupungissa kauppiaat pystyivät hieromaan käsiään rahan kiilto silmissä ja määräämään ostajaa että mitä huonekaluja ostat, mitä villapaitaa käytät, mitä sisustustavaroita ostat. mutta kuulkaas Temuttajat meillä on se 70 - 90 luku vihdoin ohi ja antakaa mennä vaan!
olen itsekin Temuttanut tähän asti vain 1 kerran! mutta jossain vaiheessa tilaan kun tiedän mitä tarvitsen seuraavaksi.
AP
Verkossa on käyty kauppa ihan Euroopankin sisällä jo parikymmentä vuotta. Ei ole vain vaihtoehtoja kivijalka ja Temu. Luojan kiitos.
Vierailija kirjoitti:
ohhoh! tuli itselle myös pieni ostohimo tästä sinun lauseesta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Toivon kaikille Temuttajille ylimääräisenä lahjana paperitoukkia. Niiden hävittämiseen menee ne säästetyt eurot.
Oletko Jukka Kurttila? Ainakin ulosanti on ihan samanlainen!