Suomalaisten temutus lähdössä täysin käsistä: "50 miljoonaa pakettia"
mistä johtuu ettei suomesta voida ostaa ja tueta työpaikkoja. Kaikkien pitää ostaa suomesta että verot jää suomeen.
MTV3 keskustelu asiasta.
kaupan liiton kari luotokin sanoo että suomesta ostettu tuote on turvallinen ja niihin on tietyt vaatimukset minkä takia se on turvallisempaa ostaa ja paremman laatuista.
AP
Kommentit (817)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkomailta tilaaaminen on väärin, niin miksi melkein kaikki tuotanto on siirretty ulkomaille? Miksi asiakas ei saisi tilata suoraan ulkomailta ja halvemmasta ja paljon isommasta valikoimasta?
Epäilen, että tässä ketjussa yritetään organisoitua mielipidevaikuttamista suomalaisten kauppojen taholta. Varmaan osa jankkaajista on sen propagandan aivopesemiä tai muuten vain ennakkoluuloisia tai pelokkaita, mutta Temun mollaaminen palvelee ennen kaikkea suomalaista kauppiasta, joka yrittää turvata elintasoaan.
Ulkomailta tilaaminen ei ole väärin kunhan pitää huolen, että tilaa vain tuotteita, jotka täyttävät tarvittavat määräykset ja ovat turvallisia käyttää. Suoraan Kiinasta tilaamalla ei voi olla mitenkään varma mistään.
No et voi olla varma silloinkaan, kun ostat jotain Tokmannista tai Prismas
Paitsi että maahantuoja on vastuussa. Itse tilatessa ei ole valitus/korvauspaikkaa.
Miljoona ihmistä tilaa 50 pakettia? Juu ihan varmasti.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vielä otan kantaa noihin myrkkyihin. Kuinkahan paljon mulla - 1961 syntyneellä - on ollut jo lapsuudessani leluja ja kaikenlaista muuta, jossa on ollut myrkkyjä. Eihän nykyisin saisi vanhoja Suomessa valmistettuja Arabian astioitakaan enää käyttää. En mä niitä arkisin käytäkään,, kun eivät kestä konepesua, mutta sunnuntaisin ja muina pyhäpäivinä käytän. Ja mitä sitten, jos kuolenkin ennenkuin olen kotihoidon tarpeessa? Eikös se ole vain hyvä juttu?
Arabian? Eikö ne ole Suomessa valmistettuja? Miten SUOMESSA valmistetussa tuotteessa voi jotain myrkkyjä olla? Suomessahan on maailman puhtaimmat tavarat. Joku nyt mättää tuossa jutussa eikä ihan vähän sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ostatko tuotteen suoraan Kiinasta vai 100% kalliimmalla Tokmannilla.
Kas siinäpä pulma.
Jos tulee ongelmia, toinen näistä on vastuussa.. toisesta saat vain viestin thank you dor your concerns
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole vahvaa arvopohjaa niin varmasti tekee mieli temuttaa, lennellä tai syödä lihaa. Kerranhan sitä vain eletään meiningillä. Jos taas on vahva tarve toimia niin ettei vahingoita ketään, sitten on helppo valita toisin. Ihmiset pitäisi saada ajattelemaan asioita enemmän niin ehkä useampi havahtuisi toimintansa epäeettisyyteen.
Jättää lapset tekemättä, sen koiran hankkimatta, vaihtaa pienempään asuntoon ja kulkee joukkoliikenteellä. Jos noista nyt aloittaa ja katsoo sitten riittääkö energia pilkunviilaamiseen eli pörssisähköön siirtymiseen ja temuttamisen vähentämiseen.
Hyvin riittää energia, ja näin hyötyliikkuvana, kasvissyöjänä ja lapsettomana energiaa vasta onkin. Tuulipörssisähkö tietenkin ja tehoneliöt sekä julkiset. Sehän se yksi pointti onkin mitä ihmiset ei tajua, että ei ole mikään uhraus elää kestävästi ja moraalisesti, siitä hyötyy itsekin terveyden ja hyvän omantunnon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ihan samaa tilpehööriä temussa,mitä olen joskus täältä kivijalkakaupasta ostanut. Houkuttaa se ostaa temusta juttu x hintaan 2kpl 3e kun Suomesta 1kpl 16e.
Mutta miksi aikuisen pitää ostaa tilpehööriä? Onko jäänyt lapsuuden Tiimari-vaihe päälle?
En haluaisi haukkua, mutta miten tollo voi olla ettei ymmärrä miten joillain ihmisillä voi olla vaikka harrastuksia. Esimerkkinä maalaaminen tai joku oma juttunsa mihin nyt sattuu menemään rahaa. Kukaan ei päätä toisen puolesta mistä se harrastustarvikkeensa ostaa.
Miten tollo voi olla maalia voidaan myydä siten, että se täyttää turvallisuusnäkökohdat tai sitten ei?
Vierailija kirjoitti:
Itse en osta Temusta mitään, mutta ymmärrän syyt miksi monet ostaa. Kunhan a)ette lahjoiksi anna mulle tai mun lapsille b) myy kirppiksillä ilman merkintää, että on temusta nin kauan on suht ok.
Juuri näin! Pelkään lasten lasten puolesta, enkä osta mitään mitä ei ole itse tehty mistään myyjäisistä. On tämä mennyt ihan mahdottomaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostatko tuotteen suoraan Kiinasta vai 100% kalliimmalla Tokmannilla.
Kas siinäpä pulma.
Jos tulee ongelmia, toinen näistä on vastuussa.. toisesta saat vain viestin thank you dor your concerns
Milläs todistat, että niissä sun 10 vuotta sitten Tokmannilta ostamissa kalsareissa oli falaattia tai mitä lie ja niiden seurauksena tuli ihosairaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temun valikoima on myös todella laaja, kun suomalainen on tottunut kuulemaan sitä "ei oota" lausetta, niin temun jälkeen sitä ei palata entiseen kovin helpolla. temussa on sisutustavarat värikkäitä ja nättejä kun taas suomen valikoimat on todella suppeat ja kaiken lisäksi ne on valittu mahdollisimmin tylsän ja värittömät.
AP
Kyllä ainakin Ikeassa on värikkäitäkin sisustustuotteita, ja muuallakin. Vaihtoehtoja on, jos vähänkään viitsii katsoa.
Ikean tuotteet on myös tehty halpamaassa, usein Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin siirretään Suomesta tehtaat Kiinaan, sitten kun tilataan Kiinan tehtaista tavaraa niin sekään ei ole hyvä.
Sieltä samalta tehtaalta tulee sekä sitä eu-kelpoista että bulkkia toinen näistä on turvallinen, toinenkin voi tuevallinen tai ihan mitä vain. Rodennäköisyys sille, että saisit samaa 10x halvemmalla on aika pieni samalla tehtaalla kun voidaan tuottaa eu-kelpoista materiaalia ja vastaavaa tuotetta tehdään eri materiaaleista, joita ei eu-lainsäädäntö eikä tuevallisuus kontrolloi. Vai luuletko ihan tosissasi, että vastaava tuote olisi ominaisuuksiltaan samaa?
Vierailija kirjoitti:
Temun tuotteista paljastui taas myrkyllisiä aineita Kaupan liitto vaatii EU-tason ratkaisuja ja nopeita kansallisia toimia
https://kauppa.fi/uutishuone/2025/02/04/temun-tuotteista-paljastui-taas…
Mitä noita paljastelee, antaa temutilaajien sairastua ihan rauhassa. Mikä niiden itsetuntoa nostaisi jos ei temusta ostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut Temusta aina hyvää tavaraa ja tilaan jatkossakin. Kosmetiikkaa, sähkölaitteita, elintarvikkeita en tilaa. Kun pitää järjen päässä ostokset ovat hyviä.
Voi teitä raukkoja kun luulette ja hyvä ja halpa olisi samassa paketissa.
Kokeile niin saatat yllättyä!
Tutkituta labrassa ja ylläty. Tuskin kuitenkaan olet valmis maksamaan tuhansien eriojen testauksia
Miksette temuta ruokaanne suoraan kiinasta? Varmasti saisitte halvemmalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu siltä, ettei sieltä Temusta haeta mitään laatutuotteita. Toki osa joutuu tilaamaan Temusta, koska rahat eivät riitä vaikkapa sukkaparin hankkimiseen marketista. Sehän on selvää, että halvempaa tuotetta tehdessä tingitään aina laadusta.
Kunnon sukkapari maksoi K-kaupassa euron. Nättejä kuoseja. Kaveri tilasi tiskiharjan temusta, oli niin pehmeä lötterö, ettei sillä voi tiskata. Sanoin, että itse ostin juuri kunnollisen tiskiharjan S-ryhmältä, 60 senttiä ovh. Kaveri hämmästeli, että ai onko ne niin halpoja.
Äly hoi, älä jätä. Ihmiset tilailevat roskaa temusta, kun sai niin halvalla. 😂
Sama homma kuin Velj.Keskisellä, että ensin luodaan maine halpakauppana ja lopulta hinnat hinataankin korkeammiksi ja porukka vain aivopestynä ostaa, kun on muka niin halpaa...
Tuohan on klassinen demaripaskojen käyttämä kuolaavien suuhengittäjien saalistus-metodi. Tuota kun tehostetaan teurasjäte-makkaroilla & ilmaisilla ämpäreillä, niin kusenpolttamat eläkeloiseläjät on aivan onnesta lääpällään ja tekee ihan mitä vain demaripaskat keksii niiltä pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vielä otan kantaa noihin myrkkyihin. Kuinkahan paljon mulla - 1961 syntyneellä - on ollut jo lapsuudessani leluja ja kaikenlaista muuta, jossa on ollut myrkkyjä. Eihän nykyisin saisi vanhoja Suomessa valmistettuja Arabian astioitakaan enää käyttää. En mä niitä arkisin käytäkään,, kun eivät kestä konepesua, mutta sunnuntaisin ja muina pyhäpäivinä käytän. Ja mitä sitten, jos kuolenkin ennenkuin olen kotihoidon tarpeessa? Eikös se ole vain hyvä juttu?
Arabian? Eikö ne ole Suomessa valmistettuja? Miten SUOMESSA valmistetussa tuotteessa voi jotain myrkkyjä olla? Suomessahan on maailman puhtaimmat tavarat. Joku nyt mättää tuossa jutussa eikä ihan vähän sittenkään.
1960-luvusta alkaen tuotiin valtavat määrät leluja lapsille "Made in Hong Kong", tehty/teetetty siinä rajan toisella puolella kommunisti-Kiinassa. Ei mitään uutta.
Onneksi sentää kiinalaiset tofutalot ja infra kestää pitkään! Eiku siis kun halvalla sai suoraan tehtaalta ohi valvonnan.. eiku siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temun tuotteista paljastui taas myrkyllisiä aineita Kaupan liitto vaatii EU-tason ratkaisuja ja nopeita kansallisia toimia
https://kauppa.fi/uutishuone/2025/02/04/temun-tuotteista-paljastui-taas…
Mitä noita paljastelee, antaa temutilaajien sairastua ihan rauhassa. Mikä niiden itsetuntoa nostaisi jos ei temusta ostaminen.
Valitettavasti maksamme veroissa tämän kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Miksette temuta ruokaanne suoraan kiinasta? Varmasti saisitte halvemmalla
Koska me osataan ajatella. Esimerkiksi miksi ruuan tilaaminen suoraan Kiinasta on vaarallisempaa kuin vaikkapa ruuvimeisselin. Sinä sen sijaan et taida ymmärtää mitä eroa ruuvimeisselillä ja ruualla on.
Vierailija kirjoitti:
Temun valikoima on myös todella laaja, kun suomalainen on tottunut kuulemaan sitä "ei oota" lausetta, niin temun jälkeen sitä ei palata entiseen kovin helpolla. temussa on sisutustavarat värikkäitä ja nättejä kun taas suomen valikoimat on todella suppeat ja kaiken lisäksi ne on valittu mahdollisimmin tylsän ja värittömät.
AP
Tämä on kyllä niin totta! Jysk ja Finlayson mm myyvät lähinnä mustaa, ruskeaa, harmaata ja beigeä. En ikinä ostaisi. Tokmanni ja vallila vähän värikkäämpiä mutta en osta periaatteestakaan kummastakaan. Mitä jää jäljelle? Ulkomaiset verkkokaupat ja kirppikset, käytän jälkimmäistä eniten. Kämppä täynnä värejä, iloisia värejä. Marimekko on niin kallis ettei ole varaa. Temusta en kuitenkaan aio tilata yhtään mitään.
Lähtökohtaisesti tuotteista tehdään pistokokeita, kun niitä tuodaan maahan jokaista tuotetta ei tietenkään testata vaan suurista eristä otetaan näytteitä. Aina pääsee läpi, se on totta mutta kun itse tilaat, itse vastaat. Ei ole mahantuojaa tai muutakaan paikkaa, jonne valittaa, jos asunto palaa tai saat oireita tuotteesta.