Koiran haukku ei ole tavallista melua, joten koirapuisto on lain vastainen
HS: Vaasan hallinto-oikeus katsoo, ettei Vantaan Kivistön koirien aiheuttamaa melua voida pitää tavanomaisena kaupunkiasumiseen kuuluvana haittana, jota naapureiden pitää sietää.
Tästähän tulee mielenkiintoinen ennakkotapaus, joka vaikuttaa kaikkiin Suomen koirapuistoihin.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää suunnattomasti ne koiran ulkoiluttajat, jotka ei kerää lemmikkiensä kakkajätöksiä talteen asian mukaisesti. He pilaavat meidän muiden koiran omistajien maineen ja lietsovat omalla käytöksellään tätä eripuraa.
Täysin samaa mieltä, kivaahan se on kun laitat oman koiran kakkapussin roskikseen ja tuntuu oudon liukkaalta, kenkien pohjassa sitä itseään, kun joku ei ole roskiksen vierestä jaksanut kerätä. Kyllä siinä tulee mieleen että kun näen tälläisen joka ei kerää kulkuväyliltä jätöksiä, niin hieron tämän naamaa siihen läjään
Minä syötän sulle paskaa saatanan valittaja pelle.
Miksi näitä koirapuistoja sitten rakennetaan ihan ihmisasutusten viereen, jos näistä kerran tulee meluhaittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koira haukkuu taukoamatta, niin todettuja syitä ovat:
- Stressi ja eroahdistus
- Kipu tai sairaus
- Puutteellinen aktivointi
- Pelko
- Opittu käytös.
Kaikkiin noihin muihin kohtiin ihminen voi koulutuksella vaikuttaa, paitsi kipuun tai sairauteen. Useimmiten koiran jatkuvaan haukkumiseen on syynä siis sen omistaja.
Toi eroahdistus on paha. Ihmisten on kuitenkin käytävä töissä ja koulussa, joten koirat on väkisinkin välillä monta tuntia ilman laumaansa. Osaako joku sanoa, kuinka koiraa voi opettaa tällaisen eroahdistuksen kanssa?
Miksi hankit koiran, jos kerran tiedät että pitää töissä käydä ja olla poissa? Mikset järjestä hoitajaa sille ajalle?
Koiran omistajat pitävät koiriaan tärkeämpiä kuin ihmisvauvoja, m
Olen eri, mutta vastaan silti. Kai sinäkin tajuat, että ihan aina ei voi ennakoida menojaan. Koulutettu koira ei hauku koko ajan, vaikka olisi yksinkin monta tuntia. Eroahdistuksesta voi koiran opettaa pois. Se vaatii duunia isännältä.
Voisiko koirapuostojen käyttöaikoja rajoittaa niin että meluhaitta keskittyisi vain osaan päivästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää suunnattomasti ne koiran ulkoiluttajat, jotka ei kerää lemmikkiensä kakkajätöksiä talteen asian mukaisesti. He pilaavat meidän muiden koiran omistajien maineen ja lietsovat omalla käytöksellään tätä eripuraa.
Täysin samaa mieltä, kivaahan se on kun laitat oman koiran kakkapussin roskikseen ja tuntuu oudon liukkaalta, kenkien pohjassa sitä itseään, kun joku ei ole roskiksen vierestä jaksanut kerätä. Kyllä siinä tulee mieleen että kun näen tälläisen joka ei kerää kulkuväyliltä jätöksiä, niin hieron tämän naamaa siihen läjään
Minä syötän sulle paskaa saatanan valittaja pelle.
Sinä olet ripulipaskaa eikä sinusta ole sen tekijäksi.
Hyvä että räksyttää.