Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko opioidi-lääkityksessä ajaa autoa?

Vierailija
26.11.2025 |

Olen saanut kotihoitoon kipuun opioidi-lääkitystä. Lyhyt- ja pitkävaikutteista. 

Minun pitäisi ajaa autoa, onko ok? En ole mitenkään sekaisin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä lottoat? Onko lääkepakkausessa punainen kolmio?

Vierailija
2/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit. Lääkeasioissa oma arvio ajokunnosta riittää. Jos ei väsytä tai huimaa niin anna mennä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punainen kolmio paketissa meinaa, että pitää olla varovainen ja arrvioida itse ajokykyä. Se ei tarkoita ainakaan automaattisesti, että ei saisi ajaa autoa. Näin ainakin mun kolmiolääkkeissä lukee. Voihan se ajaminen olla jossain lääkkeessä kiellettyä. Selvinnee pakkausselosteesta.

Vierailija
4/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, minusta se on ihan juurikin siitä kiinni, että miten itse pystyy toimimaan. Ajattelin kuitenkin kysellä onko teillä muilla kokemuksia. 

Saa siis vielä vastailla. En todella halua mitään katastrofia järjestää.

ap

Vierailija
5/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voit. Lääkeasioissa oma arvio ajokunnosta riittää. Jos ei väsytä tai huimaa niin anna mennä vain.

JariZiltdzu

Vierailija
6/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli hyvä idea, että katson pakkausselosteen! 

En ole mitenkään tuttu lääkkeiden kanssa, siksi ihmettelen yhdessä.

Ap

Vierailija
7/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta en suosittele. Olen ajanut muutaman työvuoron aikanaan kamapäissäni, mutta ei se ollut edes kivaa.

Vierailija
8/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ja saako on eri kysymys.

Vierailija
9/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punainen kolmio paketissa meinaa, että pitää olla varovainen ja arrvioida itse ajokykyä. Se ei tarkoita ainakaan automaattisesti, että ei saisi ajaa autoa. Näin ainakin mun kolmiolääkkeissä lukee. Voihan se ajaminen olla jossain lääkkeessä kiellettyä. Selvinnee pakkausselosteesta.

Totta. Olet itse vastuussa ajokuntosi tarkkailusta. Muutenkin meni oikein. Psyk.sh.

Vierailija
10/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri ajaa autoa amfetamiinipäissään. Hän sairastaa adhd:tä ja hänellä on lääkepiri käytössä. 

Vierailija
11/11 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Olet itse vastuussa ajokuntosi tarkkailusta. Muutenkin meni oikein. Psyk.sh.

Mitäs jos olet kolmiolääkkeissä ja tulee joku onnettomuus, mutta olet arvioinut olevasi ajokunnossa? Unohdetaanko se siinä vai mitä ne tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän