Voiko opioidi-lääkityksessä ajaa autoa?
Olen saanut kotihoitoon kipuun opioidi-lääkitystä. Lyhyt- ja pitkävaikutteista.
Minun pitäisi ajaa autoa, onko ok? En ole mitenkään sekaisin.
Kommentit (28)
Tuo kolmio lykätään, jopa resepti vapaaseen melatoniin. Arvio itse ajokykysi, itse söin pitkään Panacodia, toisia väsyttää, itselleni ei vaikuttanut vireystilaan lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kolmio lykätään, jopa resepti vapaaseen melatoniin. Arvio itse ajokykysi, itse söin pitkään Panacodia, toisia väsyttää, itselleni ei vaikuttanut vireystilaan lainkaan.
Mulla ei Panacod vaikuta mitenkään, sillä ei lähde edes päänsärky, saati että menisi pää sekaisin kuten kaikki varoittelivat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päivittäin kolmea eri kolmiolääkettä käytössä ja en ole mitenkään huumepäissä. Kroppa tottuu niihin niin ei siitä ole liikenteessä haittaa.
Jos otat ensimmäistä kertaa niin sitten on eri juttu.
JariZillannllidaaneenpää 60v
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta en suosittele. Olen ajanut muutaman työvuoron aikanaan kamapäissäni, mutta ei se ollut edes kivaa.
Kamapäissä eri kuin lääkkeissä.
Voit vaikka juosta silmät kiinni, mutta en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä lottoat? Onko lääkepakkausessa punainen kolmio?
Se kolmio tarkottaa vain että on väistettävä kaikkia muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä lottoat? Onko lääkepakkausessa punainen kolmio?
Punainen kolmio paketissa meinaa, että pitää olla varovainen ja arrvioida itse ajokykyä. Se ei tarkoita ainakaan automaattisesti, että ei saisi ajaa autoa. Näin ainakin mun kolmiolääkkeissä lukee. Voihan se ajaminen olla jossain lääkkeessä kiellettyä. Selvinnee pakkausselosteesta.
Totta. Olet itse vastuussa ajokuntosi tarkkailusta. Muutenkin meni oikein. Psyk.sh.
Mitäs jos olet kolmiolääkkeissä ja tulee joku onnettomuus, mutta olet arvioinut olevasi ajokunnossa? Unohdetaanko se siinä vai mitä ne tekee.
Erittäin hyvä huomio. Varmasti määrittävät lääkeainepitoisuudet verestä, onko lääke ns. listalääke vai tarvittava jne. Mikäli listalääke, niin yleensä siihen tottuu nopeasti, eikä enää haittaa ajoa. On tuossa kuitenkin monta kysymystä avoinna itsellenikin. Psyk.sh.
Aina voi ajaa autoa. Eri asia sitten onko vahvasti päihtyneenä ajaminen sallittua.