MT: Savon sukujen salat avautuvat. Savolaisten alkuperä selvitetty!
MT: ssä oli uutinen, että nyt on selvitetty Savon sukujen alkuperä!
Savolaiset eivät ole tulleetkaan Karjalasta, vaan Hämeestä!
Savossa asuvien esi - isät olivat eniten kiinnostuneita lähtemään asuttamaan erämaita 1500 - luvulla
Nämä Hämeestä lähtöisin olevat ihmiset levisivät myös Pohjanmaalle ja Kainuuseen.
Asia tutkittu DNA - näyttein. Lähes kaikki savolaiset suvut on selvitetty.
Kommentit (211)
Mistä ne savolaisten vinot silmät tulevat? En voi mitää mutta nuo kierosilmäiset mitä olen tavannut ovat kaikki olleet epämielyttäviä ja selän takana kieroiluun taipuvaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olivat Hämeestä, nin mistä tuli tuo kaamea savonmurre?
Niin ja karmaiseva epärehellisyys, kierous, mitä ei hämäläisissä
---
Taas.
No kun savolaiset ovat sama ihmisryhmä kuin hämäläiset.
Hämäläiset tulivat Balttiasta Suomeen. Tämä on äärimmäisen loogista. Menivät ensin Itä - Ruotsiin, sieltä Gotlantiin. Sieltä Länsi Suomeen. Osa jatkoi Hämeeseen.
Ja sieltä tietenkin itään, Savoon.
Ei ole liian vaikeaa ymmärtää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on melko suoraviivainen ja tunteellinen näkemys aiheesta. En kuitenkaan sanoisi, että kyse on tietentahtoisesta trollaukse
---
Vaikuttaa että sinä olet tunteellinen. Minä perustan asian pelkkään luonnontieteeseen.
Kerrataan. Googlasiko tämän?
Googlaa: MT Savon sukujen salat avautuvat.
Savolaisten tosi laajan DNA - tutkimuksen kautta on nyt selvinnyt, että he ovat Hämeestä kotoisin.
Tämä taas ei ole minun luulojani eikä kuvitelmiani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne savolaisten vinot silmät tulevat? En voi mitää mutta nuo kierosilmäiset mitä olen tavannut ovat kaikki olleet epämielyttäviä ja selän takana kieroiluun taipuv
--
Nyt taidat puhua venäläisistä. Ks. Models female. Russia, Ukraine.
Näillä naisilla on vinot silmät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne savolaisten vinot silmät tulevat? En voi mitää mutta nuo kierosilmäiset mitä olen tavannut ovat kaikki olleet epämielyttäviä ja selän takana kieroiluun taipuvaisia.
Ei savolaisilla ole mitään vinoja silmiä, korkeintaan aniharvalla. 20 vuotta siellä asuin, enkä heitä vinosilmäisiksi sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
No katos kun hämäläiset saven ja turpeenkuokkijat pääsivät savialueiden äärirajoille ja keskisuomen ja savon kivikoille, niin itselliset talonpojat totesivat, että nyt riitti, tonne ei kannata mennä. Mutta karkottivat kuitenkin sinne kuitenkin kaikki rikolliset, huorintekijät ja irtolaiset. Sieltä ne perivät nuo piirteet.
Täähän näkyy oikein hyvin nykyäänkin kun ajat Hämeestä Keski-Suomeen tai Sysmästä Savoon. Rajakyltit on ensimmäisessä kivikossa.
108/108
Mahtaisit ärsyyntyä jos kertoisin mitä mielenkiintoista on selvinnyt DNA - tutkimuksissa hämäläisten alkuperästä. Häme ja myös siis Savo. Sama kansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katos kun hämäläiset saven ja turpeenkuokkijat pääsivät savialueiden äärirajoille ja keskisuomen ja savon kivikoille, niin itselliset talonpojat totesivat, että nyt riitti, tonne ei kannata mennä. Mutta karkottivat kuitenkin sinne kuitenkin kaikki rikolliset, huorintekijät ja irtolaiset. Sieltä ne perivät nuo piirteet.
Täähän näkyy oikein hyvin nykyäänkin kun ajat Hämeestä Keski-Suomeen tai Sysmästä Savoon. Rajakyltit on ensimmäisessä kivikossa.
Aivan. Tämä käy järkeen, kun noin selität. Savo on Suomen Australia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset olivat ennen heimokansaa. Ei välttämättä hirveästi tiedetty oman kylän ulkopuolisista asioista, kun se elämä keskittyi lähinnä sinne omalle tontille/kylään. Kuplautumista ja puhutun kielen normaalia muuttumista.
Tuo kaamea savonmurre kuulostaa kieltämättä venäjän kieleltä.
Mistä ne tulivat Hämeeseen?
Tummat hämäläiset on tulleet Karjalasta riistan perässä. Eläinten reitti on noudattanut Pähkinäsaaren rauhan rajaa, ne ovat liikkuneet kaakosta luoteeseen.
Itä-Suomi näyttää takapajuiselta kehitysalueelta, samaa kun itärajan takana likaista, ankeeta ja köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Siitä sai aikoinaan verohelpotuksia, kun lähti savoon viljelemään maata.
Tosin se viljelysmaa piti varmaan raivata ensin itse. Eihän siellä varmasti mitään peltoja ollut vaan kivikkoista korpea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset olivat ennen heimokansaa. Ei välttämättä hirveästi tiedetty oman kylän ulkopuolisista asioista, kun se elämä keskittyi lähinnä sinne omalle tontille/kylään. Kuplautumista ja puhutun kielen normaalia muuttumista.
Saamen kieli kuulostaa venäjän, ruotsin ja suomen sekoitukselta. Siksi uskon että ovat tulleet vasta myöhemmin ja omaksuneet jo paikalla olleiden sanoja puheeseensa.
Mitä, eikö savolaisia olekaan tuotu ulkoavaruuden zorg-planeetalta?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäsiitosta, joka heijastui niin puheeseen kuin ulkonäköön.
Mites tämä näkyy sinun ulkonäössä ja puheessa? Entä älyn lahjoissa?
Geenitaustani on selvitetty eikä savolaisuutta ole todettu. Olen siis normaali.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomi näyttää takapajuiselta kehitysalueelta, samaa kun itärajan takana likaista, ankeeta ja köyhää.
Orpo-Purran jäljiltä kaikkialla Suomessa alkaa näyttää tuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savo asutettiin 1500 - luvulla.
Pöljä asutettiin myöhäisellä kivikaudella 3500 ennen ajanlaskun alkua. Tästä kertovat keramiikkalöydökset.
Aina nauraattaa Pöljän koulu ohi ajaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saamen kieli kuulostaa venäjän, ruotsin ja suomen sekoitukselta. Siksi uskon että ovat tulleet vasta myöhemmin ja omaksuneet jo paikalla olleiden sanoja puheeseensa.
Nykyiset saamelaiset ovatkin tulleet Suomen lappiin vasta suomalaisten jälkeen.
Minulla on hämäläinen - pirkanmaalainen toinen suku. Pirkanmaa oli kauan sitten Hämettä.
Erästä sukuhaaraani on tutkittu tosi paljon sen takia, että halutaan päästä perille suomalaisten alkuperästä. Suomalaisten.
Kyseessä DNA - testit
On selvinnyt että he tulivat Balttian kautta ensin Itä - Ruotsiin mistä menivät Gotlantiin. Sieltä menivät Länsi - Suomeen ja osa Hämeeseen.
Gotlannista löytyi viikinkien hauta. DNA - testin mukaan tää viikinki on hämäläisen sukuhaarani esi - isä.
En usko enää tarinoita Suomen viikinkimiekoista. Että muka suomalaisilla ei ole mitään tekemistä viikinkimiekkojen kanssa. Ne ovat suomalaisten ( hämäläisten ) miekkoja ja sillä siisti.
Tervetuloa te savolaiset meidän hämäläisten joukkoon!
Ap
Eipä ihme että NL ei saanut Suomea haltuunsa 2. maailmansodassa.
Meissä on niin vahva geeniperimä. Suomen kansassa. Kaikilla. Eläköön Suomi!
Ap:lla on melko suoraviivainen ja tunteellinen näkemys aiheesta. En kuitenkaan sanoisi, että kyse on tietentahtoisesta trollauksesta.