Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ovat pienikokoisten autojen mukavuusominaisuudet?

Vierailija
25.11.2025 |

Jos haluaa mukavuuksia pitää aina ostaa perheauton kokoinen maasturi tai sitten urheiluauto jossa kummassakin ulkomitat on täysin ylimitoitettuja yhden tai kahden ihmisen tarpeisiin. Missä on mukavuudet pienille A segmentin (kooltaan joku Fiat 500 tai Aygo) tai B-segmentin (kooltaan Polo tai Fiesta) kaupunkiautoille. Takapenkillä ei ole väliä kun matkustajia on vain yksi tai kaksi joten tilaa olisi sisällä kahdelle mutta edes rahalla ei saa hyviä penkkejä ja muita mukavuusominaisuuksia, joita isommista löytyy. Eikö löydy markkinoilta ostajia tällaisille vai mistä johtuu?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukipot on ahtaita halpisautoja naisille jotka ei osaa ajaa isoilla. Ei niissä ole tarkoituskaan olla luksusta.

Vierailija
42/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia nämä nykyajan isot autot/katu maasturit, ihmiset ähnää pienille kellariparikille otsa hiessä, bensan kulutus huippukovaa ja nyt puhun autoista en sähköhärpäkkeistä. Itselläni pikku fiesta, 20 € puoli tankkia täynnä jolla ajan pari viikkoa, investointikin edullinen samoin vakuutus. En IKINÄ ottaisi isoa autoa edes ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimuna selittelemässä, miksi on "pakko" olla maasturi tai spruuttivehje :D

Hehehe, minimuna :D

Hehe, kaksi kolmesta meni oikein: tallista löytyy sekä iso katumaasturi et urheiluauto.

Penikseni sen sijaan ei ole minikokoa.

Ja mikä ihmeen kiinnostus sinulla on peniksiin? :D

Vierailija
44/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit jo vastatakin itse omaan kysymykseesi. Niihin ei saa mukavuuksia edes rahalla. Sama kuin ostaisi mopoauton, suorituskykykin lähellä samaa.

Oma yaris gr lähtee alle 5 sekkaa 0 - sataan, on ohjelmoitu 320hp.

Sähköautoon tottuneena katsoin että mikäs noin hidas on. Mutta joo, pörisevä polttis varmaan onkin

Olen eri kelle vastasit mutta samaan aikaan suunnilleen sinä olet perillä kuin minä jos meillä olisi sama määränpää  ja lähdettäis samasta paikasta siten ettei matkalla tarvi sun mennä lataa autoa eikä mun tankata  vaikka mulla olis auto joka kiihtyy vaikka 12 sek. 0-100. Suomessa on tieliikennelaki eli et voi jotain tyyliin  300 ajaa.  Jos tarvisin nopean auton niin ostaisin.

Vierailija
45/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita koirankoppejahan on paljon tarjolla kuten myös näitä korkeita "katumaastureita" joista puuttuu nelikko. Missä ovat isot farmarit ja sedanit? Esim. Opel Insignia, Ford Mondeo ja Honda Accord saisivat tulla takaisin.

Vierailija
46/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkukipot on ahtaita halpisautoja naisille jotka ei osaa ajaa isoilla. Ei niissä ole tarkoituskaan olla luksusta.

Ei mulle autossa pidä olla mitään luksusta ja se mikä on luksusta kenellekkin on täysin yksilöllistä. Kotona mulla on asioita jotka ovat mulle täyttä luksusta.

Vierailija
47/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia nämä nykyajan isot autot/katu maasturit, ihmiset ähnää pienille kellariparikille otsa hiessä, bensan kulutus huippukovaa ja nyt puhun autoista en sähköhärpäkkeistä. Itselläni pikku fiesta, 20 € puoli tankkia täynnä jolla ajan pari viikkoa, investointikin edullinen samoin vakuutus. En IKINÄ ottaisi isoa autoa edes ilmaiseksi.

Jos ajat yksin lyhyitä matkoja niin tuo on mainio ja ekologinen vaihtoehto. Mutta jos perheessä on isoja teinejä tai vaikka jääkiekkoilijoita, tilaa tarvitaan vähän eri tavalla. 

Vierailija
48/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen autoverotuksessa. Se pikku Kippo maksaa helposti Suomessa 40k€ jos siihen isketään varusteita

Jep. Pieni mukava Lexus maksaa about sen 40 k€. Rahalla saa.

Vierailija
49/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajat yksin lyhyitä matkoja niin tuo on mainio ja ekologinen vaihtoehto. Mutta jos perheessä on isoja teinejä tai vaikka jääkiekkoilijoita, tilaa tarvitaan vähän eri tavalla. 

Täälläkin harrastuskuskauksista kokemusta, joten ymmärrän tarpeen. Mutta väittäisin, että vähän miettimällä miten tavarat pakkaa, niin lähes kaikille riittäisi pienempikin auto kuin X5/XC90/EV9/jne -luokan maasturi. Oliko se kyselyiden mukaan jotakin 85%+ ajoista, kun kuski ajaa auto tyhjänä..

Ihmiset ei vaan jaksa tuota, niin mitä isompi kontti, niin sitä helpompi heittää kamat sinne jossain järjestyksessä.

Isoista autoista ei muuten ole haittaa, mutta Helsingin kantakaupungin kaduilla saa harva se päivä mittailla senttipelillä, että mahtuuko ohi, kun X5 jätetty puolimetriä kivetyksestä ulos.

Vierailija
50/50 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin harrastuskuskauksista kokemusta, joten ymmärrän tarpeen. Mutta väittäisin, että vähän miettimällä miten tavarat pakkaa, niin lähes kaikille riittäisi pienempikin auto kuin X5/XC90/EV9/jne -luokan maasturi. Oliko se kyselyiden mukaan jotakin 85%+ ajoista, ku

Ajan itse C-luokan Sedanilla ja omaan makuun luettelemasi autot ovat liian kömpelöitä ja isoja, mutta jos on vaikka kolme lasta jotka joko teinejä tai tarvitsevat turvaistuimia, nuo isot autot ovat silloin oikeita valintoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan