Ruotsinkielisen alueen yöpäivystys säästetään Pohjanmaalla: Lapissa ei väliä
HS-analyysi | Ruotsinkielisen alueen päivystys säästetään, vaikka lähimpään sairaalaan on 40 kilometriä
https://www.hs.fi/alueet/art-2000011635327.html
Ihmeellisen suoraan Hesari kirjoittaa tästä eriarvoisuudesta ja hallituksen lehmänkaupoista, jolla se pidetään väkisin pystyssä!
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilulla tonnilla nämä kansanedustajat ostetaan pakkoruotsin kannattajiksi.
Suomalainen kansanedustaja on nilviäisten tasolla.
Esität tämän asian nyt aika harhaanjohtavasti. Oletko ylpeä itsestäsi?Lisäksi taitaa olla niin, että nilviäisiä ovat jotkut ihan muut kuin nuo listaamasi henkilöt.
En ymmärrä mitä tarkoitat. Ketkä muut?
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaa best!
Bäst
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä tietysti. Rkp sitkeästi joka ikisessä hallituksessa vaatimassa etuja. Niille kelpaa oikeisto, vasemmisto ja kaikki siltä väliltä.
Vaikuttaa onnistuvan todella hyvin. Mistäköhän se johtuu?Voisiko joku asiasta tietävä kertoa avoimesti, mistä tässä on kyse, vai onko asiassa jotain salattavaa?
Yleensä hallitukseen mennään ajamaan omien äänestäjiensä etua. Mitä muuta hyötyä siellä olisi olla mukana?
RKP vaikuttaa onnistuvan niin hyvin, että suomenkieliset ihmiset lähtevät enenevässä määrin muualle rakentamaan elämäänsä. Iloitsevatkohan ruotsinkieliset siitä, että suomenkieliset lähtevät Suomesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esität tämän asian nyt aika harhaanjohtavasti. Oletko ylpeä itsestäsi?Kerro sä sitten paremmin.
En minä tiedä, miten asia oikeasti on. Mutta sinulla vaikuttaa olevan jokin agenda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esität tämän asian nyt aika harhaanjohtavasti. Oletko ylpeä itsestäsi?Lisäksi taitaa olla niin, että nilviäisiä ovat jotkut ihan muut kuin nuo listaamasi henkilöt.
Oletko kuullut koskaan sellaista sanontaa, että joka toista haukkuu, on itse?
Mulla on Lapissa talo. Maksoi 4000 euroa tontteineen. Toistaiseksi asun siellä vain kesällä. Lähimpään päivystävään sairaalaan on 3 tunnin matka. Jos minä valitsen asua siellä ja olla siellä, niin en voi olettaa, että palvelut on samaa mitä isossa kaupungissa. Kylässä on jotain 30 ympärivuotista asukasta. Kai se on selvää, että siellä ei voi olla sairaalaa, kauppaa, postia, hammaslääkäriä, poliisia ym. Se on riski, minkä otan, kun olen siellä. Jos saan sydärin tai joudun vakavaan onnettomuuteen, niin eipä sitä apua ehdi saamaan. Nämä on valintoja. Veikkaan, että siellä pohjanmaalla on enemmän porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut. Kuulostaa lapselliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esität tämän asian nyt aika harhaanjohtavasti. Oletko ylpeä itsestäsi?Kerro sä sitten paremmin.
En minä tiedä, miten asia oikeasti on. Mutta sinulla vaikuttaa olevan jokin agenda.
No eikö sinulla ole agendaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä tietysti. Rkp sitkeästi joka ikisessä hallituksessa vaatimassa etuja. Niille kelpaa oikeisto, vasemmisto ja kaikki siltä väliltä.
Vaikuttaa onnistuvan todella hyvin. Mistäköhän se johtuu?
Kiristämällä tietysti. Uhkaavat lähteä hallituksesta ja kaatavansa sen jos itkupotkuraivarivaatimuksiin ei suostuta. Tuo kääpiöpuolue pitäisi lakkauttaa maanpetoksellisuudesta ja sen johtajat viimeisen 50 vuoden ajalta linnaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko agenda kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa onnistuvan todella hyvin. Mistäköhän se johtuu?Kiristämällä tietysti. Uhkaavat lähteä hallituksesta ja kaatavansa sen jos itkupotkuraivarivaatimuksiin ei suostuta. Tuo kääpiöpuolue pitäisi lakkauttaa maanpetoksellisuudesta ja sen johtajat viimeisen 50 vuoden ajalta linnaan.
Suomeen tarvitaan 5% äänikynnys, kuten muissa demokratioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa onnistuvan todella hyvin. Mistäköhän se johtuu?Voisiko joku asiasta tietävä kertoa avoimesti, mistä tässä on kyse, vai onko asiassa jotain salattavaa?
Yleensä hallitukseen mennään ajamaan omien äänestäjiensä etua. Mitä muuta hyötyä siellä olisi olla mukana?RKP vaikuttaa onnistuvan niin hyvin, että suomenkieliset ihmiset lähtevät enenevässä määrin muualle rakentamaan elämäänsä. Iloitsevatkohan ruotsinkieliset siitä, että suomenkieliset lähtevät Suomesta?
Jos ruotsinkieliset haluavat asua Suomessa filippiiniläisten, vietnamilaisten, intialaisten ja brasilialaisten kanssa suomenkielisten suomalaisten sijaan, niin sittenhän he olisivat myös etnisesti vähemmistössä. Kielivähemmistönä olemiseen liittyy varmaankin ylimääräistä stressiä, mutta etnisenä vähemmistönä olemiseen liittyy varmasti vielä enemmän stressiä. Mietin vain, että ovatkohan he miettineet loppuun asti sitä, että mitä tuollaisesta tavoitteesta seuraisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla. Kiva, kun kysyit. Se on Jeesuksen palveleminen. Totuuden palveleminen.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että Lapista ei niin väliä? Kumminkin turistit yms. Paljonko Lapin turismi tuottaa tuloja vs joku Pohjanmaan pikkukunta?
Toivottavasti turistitkin huomaavat tämän, että pohjoisessa Suomessa se lähin sairaalantapainen voi olla monen sadan kilometrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko agenda kielletty?
Ei tietenkään, miksi olisi? Mikä sinun agendasi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla äidinkieleltäsi suomenkielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla äidinkieleltäsi suomenkielinen.
On se. En vaan ole lapsellinen.
Sinun äidinkieli ei ole suomi, koska olet naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla. Kiva, kun kysyit. Se on Jeesuksen palveleminen. Totuuden palveleminen.
Nimittäin muutaman sadan vuoden päästä ei ole varmaankaan enää ruotsin- eikä suomenkielisiä vaaleita sinisilmäisiä ihmisiä. Mutta ihmiset sieluina eivät katoa ja he ovat edelleen olemassa, kuka missäkin.
On se. En vaan ole lapsellinen.
Sinun äidinkieli ei ole suomi, koska olet naiivi.
Raamatusta:
Älä vihastu pahain tähden,
älä kadehdi väärintekijöitä.
2Sillä niinkuin heinä heidät pian niitetään pois,
ja he lakastuvat niinkuin vihanta ruoho.
3Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on,
asu maassa ja noudata totuutta;
4silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle,
mitä sinun sydämesi halajaa.
5Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen,
kyllä hän sen tekee.
6Ja hän antaa sinun vanhurskautesi nousta
niinkuin valkeuden
ja sinun oikeutesi niinkuin keskipäivän.
7Hiljenny Herran edessä ja odota häntä.
Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy,
mieheen, joka juonia punoo.
8Herkeä vihasta ja heitä kiukku,
älä kiivastu, se on vain pahaksi.
9Sillä pahat hävitetään,
mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
10Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole;
kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.
11Mutta nöyrät perivät maan
ja iloitsevat suuresta rauhasta.
12Jumalaton miettii vanhurskaalle pahaa
ja kiristelee hänelle hampaitansa;
13mutta Herra nauraa hänelle,
sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan.
Pohjanmaa best!