Milloin normaalisti pitäisi tuntea nälän tunnetta ruokailun jälkeen? Mulla menee noin 5 h syömisestä, kunnes nälkä
Mites muilla?
Ja silloinkin nälkä tuntuu hyvin mietona, vaikka on 5 h edellisestä ruuasta. Ja huom. mitään tuossa välissä en ole pistänyt suuhuni. Mulla on todettu heikentynyt sokerinsieto sokerinrasitustestissä.
Siksipä ihmettelenkin, että pitäisi muka syödä 2-3 h välein jotain. Siinähän on käytännössä verensokeri täysin tapissa koko ajan.
Kommentit (25)
Kyllähän tuo 5 h kuulostaa että vois syödä jotain sen jälkeen.
Syöt varmaan sitten vaan ihan hullun paljon kerralla.
Minulla oli noin aikoja sitten. Meni vuosia syöden epäsäännöllisesti. Verensokeri heilui pitkään.
Nyt olen 1 tyypin diabetekseen sairastunut. Kyllä. Lada nimeltään
Piti opetella syömään tasaisesti. Se ei ole ollut helppoa ja nälän tunne edelleen haastavaa tuntea
Söin viisi tuntia sitten aamupalaksi pienen kupillisen granolaa ja jugurttia ja kupin teetä. Jugurttia oli pienen jugurttipurkin verran ja granolaa alle desi. Sitä ennen olin syöny eilisiltana iltapalan 14 h aiemmin.
Vasta nyt tuntuu pieni nälkä.
ap
Riippuu siitä, mitä on syönyt. Hiilareita vai proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, mitä on syönyt. Hiilareita vai proteiinia.
Kumpi pitää pitempään nälkää?
Vierailija kirjoitti:
Syöt varmaan sitten vaan ihan hullun paljon kerralla.
Kun en edes syö. Annokseni on lentokoneannoksia eli melko pieniä. Olen miettinyt, että kun mulla on heikentynyt sokerinsieto, niin onko mun verensokeri niin koholla koko ajan, että en sen vuoksi tunne nälkää kunnnolla? Siis hyvin harvoin edes tunnen nälkää.
ap
Minä syön aamulla yleensä klo 10, lounas klo 14 ja päivällinen klo 19. Kyllä on jo nälkä, kun päivällistä alan syödä. Aamulla ei välttämättä ole nälkä, mutta syön kuitenkin aamiaisen, koska kohta pian kuitenkin tulisi nälkä.
Kyllä varmasti juominenkin vaikuttaa näläntunteeseen. Jo lasillinen vettä voi siirtää nälkää.
Liikutko, paljonko kulutat energiaa päivän aikana?
Nälkää pitäisi tuntea kun sitä normaalisti pitäisi tuntea. Yksinkertainen vastaus.
Nälkä on osittain "ohjelmoitavissa" eli kun syö harvemmin, silloin on nälkäkin harvemmin. Jos syö usein, silloin on nälkäkin usein. Liittyy nälkähormoni greliiniin, jota keho oppii erittämään ns. tyypillisinä ruoka-aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti juominenkin vaikuttaa näläntunteeseen. Jo lasillinen vettä voi siirtää nälkää.
En liiku paljon enkä juo edes paljon vettä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Nälkää pitäisi tuntea kun sitä normaalisti pitäisi tuntea. Yksinkertainen vastaus.
Nälkä on osittain "ohjelmoitavissa" eli kun syö harvemmin, silloin on nälkäkin harvemmin. Jos syö usein, silloin on nälkäkin usein. Liittyy nälkähormoni greliiniin, jota keho oppii erittämään ns. tyypillisinä ruoka-aikoina.
Mä välillä syön myös kellon mukaan eli ajatuksella, että syödäänpäs nyt sitten, kun on ns. ruoka-aika, mutta en tunne silloin vielä nälkää. En siltikään tunne nälkää, vaikka välillä kutistankin syömisväliä.
ap
Kuudela aamupala ja klo 11 lounas. Ihan normaalia. Palstan ryhikset eivät tietysti selviä ilman välipalaa ja siksi painavat toista sataa kiloa.
Onko tämä sulle joku ongelma? Jos olet normaalipainoinen ja saat tarvittavat ravintoaineet, niin älä tee ongelmaa tyhjästä. Syö silloin kun on nälkä, The end.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sulle joku ongelma? Jos olet normaalipainoinen ja saat tarvittavat ravintoaineet, niin älä tee ongelmaa tyhjästä. Syö silloin kun on nälkä, The end.
Koska olen muutaman kilon ylipainoinen ja mulla on heikentynyt sokerisieto, niin mietinpä vain.
ap
Riippuu ateriasta. Jos syö vähärasvainen aterian, niin neljän tunnin päästä on jo nälkä. Jos sen sijaan syö ison rasvaisen aterian, niin se pitää näläntunteen pidempään poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liiku paljon enkä juo edes paljon vettä.
ap
Ei minullekaan tule nälkä, jos en tee mitään. Huomaan "nälän" silloin vasta siitä, että alkaa huimata.
Myös kiireessä, kun koko ajan tekee jotain, ei nälkää välttämättä huomaa.
Riippuu mitä syö ja miten paljon syö. Nälkä tulee 3-6 tunnin päästä.
Minun mieheni ei tunne nälkää. Hän syö, koska on ruoka-aika. Joskus voi olla päivän syömättä.
nosto