Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yhteinen lahja 1-4 vuotiaille tytöille, ideoita?

Vierailija
25.11.2025 |

Eli veljentytöille, iältään 1,4 ja 6 vuotta pitäisi hankkia joku yhteinen joululahja, hinta voisi olla 50-70 euroa yhteensä. Onko ideoita? en millään keksi kaikille omaa ja budjetti on aika pieni sellaiseen. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset on iloisia ihan jostain Ikean " euron" nalleistakin. Lapseni sai Ikean euron pupun ja se kulki resuna yli 10 vuotta mukana joka paikassa. Ei lapset välitä lahjan hinnasta, vaan siitä lahjasta.

Vierailija
22/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lahjaksi vaikka yksi ilta lastenvahtina, jolloin vanhemmat/vanhempi pääsee syömään, hierontaan, tai ihan vain olemaan hetken ilman lapsia!

Miten tää on lahja niille LAPSILLE?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lahjaksi vaikka yksi ilta lastenvahtina, jolloin vanhemmat/vanhempi pääsee syömään, hierontaan, tai ihan vain olemaan hetken ilman lapsia!

Millälailla tämä on lapsille lahja? 

Vierailija
24/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin erikseen molemmille kirjat. 1,5-vuotiaalle vaikka Miu-kirja (13,5 €) ja isommalle joku muu. Ainakin Molli-sarjaan on tullut uusi kirja ja esimerkiksi Kettulan kahvilan satukeittokirjat voisivat toimia isommalla.

Vierailija
25/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi yhteistä lahjaa. ovat kuitenkin eri ikäisiä ja omalahja on varmasti ainakin isoimmalle jo tärkeä. tuo summa riittää hienosti kolmeenkin lahjaan. Tuon ikäiset harvoin siihen lahjan hintaan kiinnittävät huomiota. 

Vierailija
26/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä kyllä ole lahja lapsille, vaan vanhemmille. Ellei ole tiedossa jotain erityisen kivaa tekemistä.

Alapeukuttaja olisi itse mieltänyt lapsena sen olevan lahja, että vanhemmat lähtee pois ja joku muu tulee vahtimaan?  

Ei 1-vuotias osaa tuollaisia vielä miettiä. 

Vierailija
27/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää on lahja niille LAPSILLE?! 

Todennäköisesti lastenvahti leikkii lasten kanssa kun taas vanhempi väsyneenä pesee pyykkiä, tekee ruokaa, siivoaa ym. ja siinä sivussa vaan vilkaisee lapsiaan, jotka on laitettu katsomaan videoita. 

Vierailija
28/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset on iloisia ihan jostain Ikean " euron" nalleistakin. Lapseni sai Ikean euron pupun ja se kulki resuna yli 10 vuotta mukana joka paikassa. Ei lapset välitä lahjan hinnasta, vaan siitä lahjasta.

No tämä! Mun 26 vuotiaalla tenavalla on vieläkin vauva-ajan nalle tallessa. Kerran pesin se pesukoneessa ja hän istui koko ajan pesukoneen äärellä.

Vierailija
29/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat

Miksei, jos ne ovat värikkäitä ja kuviollisia.

Vierailija
30/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pienenä kuinka minua vanhemmat sisarukset esittivät nukketeatteria. Aivan innoissani seurasin. Ihan kuin olisin ollut oikeassa teatterissa.

Leveähkössä oviaukossa oli verhot. Kun esitys alkaa, niin ne avattiin. Verhon takana oli pöytä, jonka päällä oli lakana lattiaan ulottuen.

Esiintyjät olivat pöydän alapuolella ja käsinuket siinä pöydän reunan yläpuolella esiintyivät.

Käsinuket oli itsetehtyjä. Kaiken kaikkiaan luovuus pääsi oikeuksiinsa lapsilla.

Vierailija
31/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten Raamattu

Vierailija
32/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin kaikille kirjat. Kirja on minusta hyvä lahja lapselle ja ostan sellaisen itse usein. Niitä saa myös torista uudenveroisina muutamalla eurolla. Meidän 6-vuotias tykkää heinähatusta ja vilttitossusta tällä hetkellä. Niitä torissa paljon. 1-vuotiaan suosikki on Miu-sarjan kirjat. 

Ei niitäkään kaikki lapset arvosta. Minä ostin veljentyttärelle aina kirjoja, kun meidän suvussa kaikki lukee. Äitinsä sitten jossain vaiheessa diskreetisti sanoi, että ei se ole ensimmäistäkään ostamistasi kirjoista lukenut. 

Tämä siinä vaiheessa kun olin mm. antanut sille syntymäpäivälahjaksi yhden ison uuden fantasiasarjan kaikki osat. 

En ole viitsinyt lahjoa sen jälkeen, jos teinitär ei ymmärrä muun kuin naamansa maalaamisen päälle, rahoittakoot joku muu sen homman. 

Vierailija
33/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin kaikille kirjat. Kirja on minusta hyvä lahja lapselle ja ostan sellaisen itse usein. Niitä saa myös torista uudenveroisina muutamalla eurolla. Meidän 6-vuotias tykkää heinähatusta ja vilttitossusta tällä hetkellä. Niitä torissa paljon. 1-vuotiaan suosikki on Miu-sarjan kirjat. 

Ei niitäkään kaikki lapset arvosta. Minä ostin veljentyttärelle aina kirjoja, kun meidän suvussa kaikki lukee. Äitinsä sitten jossain vaiheessa diskreetisti sanoi, että ei se ole ensimmäistäkään ostamistasi kirjoista lukenut. 

Tämä siinä vaiheessa kun olin mm. antanut sille syntymäpäivälahjaksi yhden ison uuden fantasiasarjan kaikki osat. 

En ole viitsinyt lahjoa sen jälkeen, jos teinitär ei ymmärrä muun kuin naamansa maalaamisen päälle, rahoittakoot joku muu sen homman. 

Oliko Harry Potter kirjoja? Mun tytär oikein pyysi niitä kahjaksi. Toinen halusi englanninkielisenä kirjan.

Vierailija
34/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea mitään yhteistä keksiä tuolla ikähaitarilla. Mitä jos annat 4- ja 6-vuotiaille yhteisen lahjan, jonkin pelin vaikka (40 e:lla saa jo vaikka mitä lastenpelejä) ja nuorimmalle kympillä jotain omaa? 1-vuotias ei lahjojen päälle ymmärrä vielä mitään, hänelle isoin ilo on repiä paketteja auki, niin voi olla vaikka lämpimät talvisukat tai sitten joku muutaman (2 - 4) palan palapeli.

Vierailija
35/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan pienenä kuinka minua vanhemmat sisarukset esittivät nukketeatteria. Aivan innoissani seurasin. Ihan kuin olisin ollut oikeassa teatterissa.

Ahaa, eli pakotat sen 4-vuotiaan esittämään 1-vuotiaalle nukketeatteria. Ehkä hän ei halua. 

Vierailija
36/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen verran iso ikähaarukka, että yhteistä yhtä tavaralahjaa on vaikea keksiä. Toki tuolla summalla saa jokaiselle pienemmän oman lahjan. 

Olisko vaikka yhteiseksi lahjakortti Leos leikkimaahan tms? Sillä saa maksettua pääsyliput ja jos yli jää niin kahviosta herkkuja. Tai yhteinen lahjakortti paikalliseen uimahalliin?

Vierailija
37/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku peli? 4 ja 6 vuotiaat osaavat jo pelata helppoja pelejä kuten kimbleä. Tai jokaiselle ikätasoinen palapeli.

PALAPELIHULLU ISKI TAAS 

Vierailija
38/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista hervoton kasa Brio-junaradan osia. Siitä riittää yhteisiin leikkiin iloa. Myös legot hyviä!

Laskuvälineet kuten hienot liukurit ja perus pulkka. 

Vierailija
39/38 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten Raamattu

Miksi alapeukut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän