Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko jouluksi ns. Joulukrääsää?

Vierailija
24.11.2025 |

Tarkoitan esimerkiksi joukumukeja ja -lautasia, jouluverhoja, joululiinoja, mattoja. Entä yöpukuja, neuleita välkkyvaloilla, tossuja? Tai koko perheelle eläinhaalarit turkisjäljitelmää? -Minä en osta, en oikein ymmärrä ideaa. Kynttilät ja jouluinen kukka riittävät, ehkä jokunen vanha joulukoriste. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, enkä tunne ketään joka noita ostaa. En ymmärrä mikä idea niissä on, eivätkä ainakaan lisää joulutunnelmaa (pikemminkin päinvastoin).

Mainokset joita tulvii  postiluukusta  pursuavat joulukuvilla olevia vaatteita ym. En itsekään ymmärrä miksi pitäisi muutaman päivän ajaksi pukeutua moisiin mauttomiin tamineisiin. Ehkä niitä ostetaan, miksi niitä muuten olisi kaupoissa paljon. Huuli pyöreänä ihmettelen. En todellakaan osta edes lapsenlapsilleni pukkipaitaa.

Mä olen pitänyt joulukuvioisia pyjamanhousuja jo kaksi vuotta lähes joka yö. Paitsi kesällä, kun oli kuuma...

Vierailija
22/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän jouluyökkäreitä koko vuoden. Ihanan laadukkaat puuvillaiset, joita ostan joka joulu yhdet lisää, kun vanhimmat räjähtää vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän jouluyökkäreitä koko vuoden. Ihanan laadukkaat puuvillaiset, joita ostan joka joulu yhdet lisää, kun vanhimmat räjähtää vuoden aikana.

Joulu on sitä aikaa, kun kaupasta löytyy kunnon puuvillaisia, perinteisiä pitkähihaisia ja -lahkeisia pyjamia. Ihan sama mikä kuva niissä on, pidän yöllä silmiä kiinni.

Vierailija
24/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö osta jouluisia liinavaatteita, mattoja, kalsareita ? Tai yleensä pukin kuvilla varustettuja varusteita?

On mulla jouluiset keittiön verhot jossain kaapissa. Parina vuonna tuli joskus nuorena ja tuoreena ne vaihdettua mutta sittemmin en ole viitsinyt. Moneen tilanteeseen sopivia juhlapöytäliinoja on, jouluisen tunnelman saa kynttilöillä ja joulukukilla.

Vierailija
25/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa krääsä, jonka ostan on kalenteri. Olen jo useana vuonna ostanut Harry Potter Lego -kalenterin. Joulun jälkeen kyllä aina löytyy lähipiiristä joku lapsi, jolle ne lahjoitan.

t: lapsi 36 v

Vierailija
26/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan. Onko se sinulta jotenkin pois?

Vierailija
27/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, enkä tunne ketään joka noita ostaa. En ymmärrä mikä idea niissä on, eivätkä ainakaan lisää joulutunnelmaa (pikemminkin päinvastoin).

Mainokset joita tulvii  postiluukusta  pursuavat joulukuvilla olevia vaatteita ym. En itsekään ymmärrä miksi pitäisi muutaman päivän ajaksi pukeutua moisiin mauttomiin tamineisiin. Ehkä niitä ostetaan, miksi niitä muuten olisi kaupoissa paljon. Huuli pyöreänä ihmettelen. En todellakaan osta edes lapsenlapsilleni pukkipaitaa.

Ei täällä pääkaupungissa mainokset tulvi postiluukusta, kieltoakaan ei ole.

Vierailija
28/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
29/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vanhoja koristeita, jos sattuu kirpparilla olemaan jotakin muistoja tuovia tai muuten kivoja.

Vierailija
30/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain vanhoja koristeita, jos sattuu kirpparilla olemaan jotakin muistoja tuovia tai muuten kivoja.

Pari viikkoa sitten löysin kirpparilta parilla eurolla 4kpl samettipintaisia viininpunaisia joulupalloja. Näyttivät siltä etteivät ole koskaan olleet käytössä. Nätit olivat.

Vierailija
31/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan osta. Olen ostanut koristeet joskus 5v sitten ja niillä mennään. En ymmärrä ihmisiä, jotka joka vuosi ostaa kaiken uusiksi. 

Tiedän yhden tyypin, joka osti joka joulu uudet sähkökynttilät kuuseen.

Vierailija
32/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään jouluna. Miksi yksin ostaa mitään. En tarvii mitään ja syön aika vähän joten ei tarvii edes kinkkua ostaa.

Vierailija
33/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kommentti.

Vierailija
34/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat joulukoristeet kaivetaan laatikosta. Ne on 15-100 vuotta vanhoja. Jotain vanhoja perintökoristeita on tuossa mukana. 

Vierailija
35/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä krääsän ostaminen on maapallolta eli meiltä kaikilta pois. 

Vierailija
36/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä pääkaupungissa mainokset tulvi postiluukusta, kieltoakaan ei ole.

Kyllä mulle tulee, Tokmanni, Rusta, Jysk, Lidl,  nämä tulee mieleen. Selaan pikaisesti ja ihmettelen niissä runsain määrin olevia joulutuotteita. Olenkin ajatellut laittaa "Ei kiitos mainoksia " kiellon. 

Vierailija
37/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei ne kovin laadukkaat ole, jos kestää vaan vuoden. 

Vierailija
38/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on mun äidin itsetekemiä joululiinoja, en tarvitse yhtään lisää kaappitilaa viemään. Samoilla koristeilla olen mennyt n 20-25 v. Ja muovinen joulukuusi ollut 8 vuotta.

Olen kerran elämässäni tutustunut ihmiseen, jolla oli jouluastiasto. Tämä oli entinen naapurini. Olen 56v eli aika harvoin sattunut joulukrääsäihminen kohdalle. Hän tilasi sitä astiastoa jollain kuukausitilauksella tms vähitellen ja oli tosi ylpeä siitä.

Vierailija
39/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Typerää ämmiven pilhupaskas.

Hääh??

Vierailija
40/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna pienet lapsenlapset saavat ensimmäistä kertaa koristella kuusen mielensä mukaan, joten ostin uusia koristeita: kimaltavia junia, autoja, lentokoneita, joulupukkeja yms. perinteisten pallojen sijaan.

Joulupuseroita, pyjamia emme tarvitse, meillä pukeudutaan juhlaan ja juhlavasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan