Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvilan läppärikielto?

Vierailija
24.11.2025 |

St George -hotellin yhteydessä sijaitseva kahvila St George Bakery on ottanut käyttöön läppärikiellon. Kannettavien tietokoneiden käyttö on kielletty kahvilassa lounasaikaan eli kello 1214.

Suosituksella ja ohjauksella haluamme varmistaa, että kaikki vieraamme ja asiakkaamme löytävät kahvilastamme sopivat hetket nauttia palveluistamme ja erilaisista leipomo- sekä kahvilatuotteistamme toiveidensa mukaan myös vilkkaimpana lounasaikana, sanoo hotellinjohtaja Jukka Räisänen.

Moni St Georgen Bakeryn asiakas käyttää kannettavaa tietokonetta kahvilassa etätyön tekemiseen ja Räisäsen mukaan jonkin verran myös etäpalavereihin. Tarkkoja lukumääriä läppäriä käyttävistä kahvilassa ei ole seurattu.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse istun viereen ja alan kommentoimaan tekstiä.

Vierailija
22/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun lusmuilevat etätyöläiset tekevät lounastauollakin töitä. Tulevat ärsyttämään tahallaan lähityöläisiä.

Etätyöläisen lounastauko kahvilassa? No, kaikkea sit kuuleekin kannattaisiko ne työt tehdä työaikana ja syödä lounas lounasaikana? Yhtälailla lounasaikaan on oikeus etätyöläiselläkin vai onko se se ainoa hetki kun näytetään, että kyllä töitä tehdään? 

mikäs järki ylipäätänsä on rahdata työt mukaan lounaalle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilat ja ravintolat eivät ole mitään työpaikkoja, muistan kuinka 90-luvulla oli aivan ihanaa mennä kahvilaan ja ravintolaan. Ei ollut lobotomialaitteita, ei ollut läppäreitä, ei ollut koiria, ei imettäviä norsuja kersojensa kanssa, ei lastenvaunuja jne. 

90-luvulla ihmisillä oli käytöstavat, sen huomaa oikein hyvin kun on itse elänyt tämän ajan ja vertaa nykyiseen. Nykyään on vain minä minä minä minä ja MINUN HALUT. Junttia ja epäasiallista käytöstä, ei mitään käytöstapoja.

Itse olen alkanut kommentoida näille minä minä ihmisille, että mene muualle hakkaamaan sitä läppäriä, minä syön nyt ja haluan tehdä sen rauhassa. Tehkää muut samoin, älkää vain hyväksykö, minä en ainakaan hyväksy. 

Nainen 55 vuotta

Mä olen kyllä käynyt kahviloissa pienestä asti, ja oli siellä muitakin lapsia äiteineen. -nainen 50 v

Vierailija
24/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytiin jotkut piikit ettei siihen voi läppäriä laittaa. Tarjottimeen reikä piikin kohdalle, tai pienemmät tarjottimet.

Vierailija
25/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounaan pitäisi olla rentouttava hetki työpäivän lomassa, eikä se kovin rentouttavaa ole, jos joku viereisessä pöydässä takoo läppäriä ja käy työpuheluita. Joku voi myös jäädä takomaan konetta pitemmäksikin aikaa, eikä paikkoja vapaudu syöjille. Ihan perustelut tuolle on. Ihan samalla tavalla kuin on aikuisten hotelleja jne. Halutaan omille asiakkaille miellyttävä kokemus.

Henkilökohtaisesti kuuntelen kyllä koska tahansa mieluummin läppärin takomista kuin jonkun äijäporukan röhötystä. Mutta ymmärrän kahvilan linjauksen tottakai silti. 

En ole nähnyt nuorten suosimissa kahviloissa röhöttäviä äijäporukoita, pitää mennä ABC-huoltamolle, jos niitä haluaa kuulla. Mutta saithan sanotuksi ja tuoda esille miesinhosi.

Vierailija
26/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytiin jotkut piikit ettei siihen voi läppäriä laittaa. Tarjottimeen reikä piikin kohdalle, tai pienemmät tarjottimet.

Tää, tai selkeä läppärikielto joka pöytään ja jo ulko-oveen. Ei suomijuntit muuten osaa kahvilassa olla.

Vierailija
27/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijillä sentään on matala ääni. Mutta voi armias miten hirveää oli olla Tampereella Puisto-kahvilassa. Putket katossa ja paikka ammuttu täyteen kiekuvia opiskelijattaria. Meteli oli helvetillinen.

Vierailija
28/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta erittäin fiksu veto. Ei kielletä kokonaan, mutta lounasaikaan, jolloin rahavirrat on suurimmillaan monissa kahvilaravintoloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä