Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvilan läppärikielto?

Vierailija
24.11.2025 |

St George -hotellin yhteydessä sijaitseva kahvila St George Bakery on ottanut käyttöön läppärikiellon. Kannettavien tietokoneiden käyttö on kielletty kahvilassa lounasaikaan eli kello 1214.

Suosituksella ja ohjauksella haluamme varmistaa, että kaikki vieraamme ja asiakkaamme löytävät kahvilastamme sopivat hetket nauttia palveluistamme ja erilaisista leipomo- sekä kahvilatuotteistamme toiveidensa mukaan myös vilkkaimpana lounasaikana, sanoo hotellinjohtaja Jukka Räisänen.

Moni St Georgen Bakeryn asiakas käyttää kannettavaa tietokonetta kahvilassa etätyön tekemiseen ja Räisäsen mukaan jonkin verran myös etäpalavereihin. Tarkkoja lukumääriä läppäriä käyttävistä kahvilassa ei ole seurattu.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun lusmuilevat etätyöläiset tekevät lounastauollakin töitä. Tulevat ärsyttämään tahallaan lähityöläisiä.

Vierailija
2/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jouduin kirjastossa vaihtamaan paikkaa, kun tyttö vieressä hakkasi läppäriä niin kovaa ettei pysty keskittymään lukemiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran jouduin kirjastossa vaihtamaan paikkaa, kun tyttö vieressä hakkasi läppäriä niin kovaa ettei pysty keskittymään lukemiseen. 

Mikset mennyt kotiisi lukemaan

Vierailija
4/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun lusmuilevat etätyöläiset tekevät lounastauollakin töitä. Tulevat ärsyttämään tahallaan lähityöläisiä.

Se on ajanhallinta ongelma, jos lounastauollakin pitää käyttää läppäriä. Lounastauko on hyvä käyttää lounaasta nauttimiseen ja pieneen breikkiin työnteosta.

Vierailija
5/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän tuo on. Jotkut id iootit luulevat voivansa varata kahvilasta pariksi tunniksi paikan itselleen kahvikupin ja keksin hinnalla.

Vierailija
6/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaan pitäisi olla rentouttava hetki työpäivän lomassa, eikä se kovin rentouttavaa ole, jos joku viereisessä pöydässä takoo läppäriä ja käy työpuheluita. Joku voi myös jäädä takomaan konetta pitemmäksikin aikaa, eikä paikkoja vapaudu syöjille. Ihan perustelut tuolle on. Ihan samalla tavalla kuin on aikuisten hotelleja jne. Halutaan omille asiakkaille miellyttävä kokemus.

Vierailija
7/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yippiikaiee, tämän soisi jatkuvan ja leviävän.

Vierailija
8/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kahvila haluaa mahdollisimman monta lounas-asiakasta. Ei ole mukavaa, kun jotkut ovat juuri lounasaikaan duunia tekemässä 2-3 tuntia kahvilassa. Ja samalla varaavat vielä paljon tilaa, ettei samaan pöytään kukaan muu mahdu.

Vierailija
9/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounaan pitäisi olla rentouttava hetki työpäivän lomassa, eikä se kovin rentouttavaa ole, jos joku viereisessä pöydässä takoo läppäriä ja käy työpuheluita. Joku voi myös jäädä takomaan konetta pitemmäksikin aikaa, eikä paikkoja vapaudu syöjille. Ihan perustelut tuolle on. Ihan samalla tavalla kuin on aikuisten hotelleja jne. Halutaan omille asiakkaille miellyttävä kokemus.

Suurin paikkojen viejä lounasravintoloissa on kyllä älläri. Jäädään näpyttämään älylelua puoleksi tunniksi ruokailun jälkeen, usein vielä koko seurue yhtaikaa.

Vierailija
10/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää itse. Neljän hengen pöydän valtaa yksi asiakas läppäreineen.

Vierailija
11/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ajanhallinta ongelma, jos lounastauollakin pitää käyttää läppäriä. Lounastauko on hyvä käyttää lounaasta nauttimiseen ja pieneen breikkiin työnteosta.

Huomasitko hotellin yhteydessä, siellä voi olla kansainvälisiä asiakkaita ja suomalaisia hotellin asiakkaita. Oikeasti enemmän minun työpaikalla kahvilassa etätyöntekijät käyttävät rahaa eivätkä häiritse ketään, vai luuleeko joku että tunniksi istumaan tulevat jotka ostaa sen pikkukahvin ei muuta on ne jotka kahvilaa pystyssä pitää 

Vierailija
12/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat ja ravintolat eivät ole mitään työpaikkoja, muistan kuinka 90-luvulla oli aivan ihanaa mennä kahvilaan ja ravintolaan. Ei ollut lobotomialaitteita, ei ollut läppäreitä, ei ollut koiria, ei imettäviä norsuja kersojensa kanssa, ei lastenvaunuja jne. 

90-luvulla ihmisillä oli käytöstavat, sen huomaa oikein hyvin kun on itse elänyt tämän ajan ja vertaa nykyiseen. Nykyään on vain minä minä minä minä ja MINUN HALUT. Junttia ja epäasiallista käytöstä, ei mitään käytöstapoja.

Itse olen alkanut kommentoida näille minä minä ihmisille, että mene muualle hakkaamaan sitä läppäriä, minä syön nyt ja haluan tehdä sen rauhassa. Tehkää muut samoin, älkää vain hyväksykö, minä en ainakaan hyväksy. 

Nainen 55 vuotta

Vierailija
13/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti kuuntelen kyllä koska tahansa mieluummin läppärin takomista kuin jonkun äijäporukan röhötystä. Mutta ymmärrän kahvilan linjauksen tottakai silti. 

Vierailija
14/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän tuo on. Jotkut id iootit luulevat voivansa varata kahvilasta pariksi tunniksi paikan itselleen kahvikupin ja keksin hinnalla.

Kyllä monet ilman läppäriä tuota tekeekin, ja on tehnyt aina, istuvat tunnin pari tyhjä kuppi edessään ja katsovat ikkunasta ulos tai juttelevat jonkun toisen kanssa jolla on myös se tyhjä kuppi edessä. Ne eläkeläis ukkojen tuntien istuminen on sama asia aamusta puolille päivin istuvat yhden kahvikupin hinnalla. Milloin näihin puututaan 

Vierailija
15/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilat ja ravintolat eivät ole mitään työpaikkoja, muistan kuinka 90-luvulla oli aivan ihanaa mennä kahvilaan ja ravintolaan. Ei ollut lobotomialaitteita, ei ollut läppäreitä, ei ollut koiria, ei imettäviä norsuja kersojensa kanssa, ei lastenvaunuja jne. 

90-luvulla ihmisillä oli käytöstavat, sen huomaa oikein hyvin kun on itse elänyt tämän ajan ja vertaa nykyiseen. Nykyään on vain minä minä minä minä ja MINUN HALUT. Junttia ja epäasiallista käytöstä, ei mitään käytöstapoja.

Itse olen alkanut kommentoida näille minä minä ihmisille, että mene muualle hakkaamaan sitä läppäriä, minä syön nyt ja haluan tehdä sen rauhassa. Tehkää muut samoin, älkää vain hyväksykö, minä en ainakaan hyväksy. 

Nainen 55 vuotta

Joo oli kivaa ukot siellä istui paikkaa sai etsiä mihin mahtuu kahville, päivän lehdet oli tuolla ukko laumalla kun pyysit luettavaksi ei saanut kun jollakulla oli lukematta. Nainen 54 vuotta 

Vierailija
16/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasitko hotellin yhteydessä, siellä voi olla kansainvälisiä asiakkaita ja suomalaisia hotellin asiakkaita. Oikeasti enemmän minun työpaikalla kahvilassa etätyöntekijät käyttävät rahaa eivätkä häiritse ketään, vai luuleeko joku että tunniksi istumaan tulevat jotka ostaa sen pikkukahvin ei muuta on ne jotka kahvilaa pystyssä pitää 

Juu, ei ne istu tuntia vaan koko päivän. Ainoa ostos on se pieni kahvi.

Vierailija
17/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla aina kielletty.

Tänään olisin mennyt junan ravintolavaunuun, mutta siellä istui läppäröitsijä hakkaamassa, niin en mennytkään. Paikkoja olisi ollut kyllä, ei siinä. Mutta läppärityöläinen pilaa kahvittelutunnelman. 

Vierailija
18/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat voisivat ilmoittaa tuntihinnoittelun siellä työskenteleville 100e/h, niin eiköhän ne uutterat etätyöläiset pysy siellä kodissaan tai menevät nauttimaan kahvin toimistolle 

Vierailija
19/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 55 vuotta

Joo oli kivaa ukot siellä istui paikkaa sai etsiä mihin mahtuu kahville, päivän lehdet oli tuol

Mutta lehdet on olleet kahvilan perinteinen houkutin. Koska kahvila ostaa ne, ymmärrän niiden lukemisen. Kaikilla kun ei ole rupatteluseuraa mutta silti kaipaa viihdykettä. Lehdessä ei kuitenkaan riitä loputtomiin lukemista, kuten läppärillä. Siksi lehdet on ok, läppärit ei.

Vierailija
20/28 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet ilman läppäriä tuota tekeekin, ja on tehnyt aina, istuvat tunnin pari tyhjä kuppi edessään ja katsovat ikkunasta ulos tai juttelevat jonkun toisen kanssa jolla on myös se tyhjä kuppi edessä. Ne eläkeläis ukkojen tuntien istuminen on sama asia aamusta puolille päivin istuvat yhden kahvikupin hinnalla. Milloin näihin puututaan 

Ne eivät kuitenkaan käytä tilaa omien töidensä tekoon. 

perusta sinä yritys, jonne muut tulevat tekemään töitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän